ACTUALIZARE, 5 Noiembrie, 19:30: În urmă cu câteva minute, domnul Marin Nelu, comandantul zborului Blue Air 0B6831, ne-a transmis următoarele precizări:
„Am fost comandantul acelui zbor. Pasagerii nu au fost dati jos din avion, ci nu au mai fost imbarcati, deoarece se depasea greutatea maxima la decolare. Siguranta inainte de toate. Pasagerii care nu au putut fi imbarcati au fost retutati tot la Luton.
Nu si-a batut nimeni joc de pasageri, au fost tratati corespunzator si au primit toate informatiile necesare.
A durat 2 ore si 30 de minute datorita lor si numai lor, daca intelegeau de vorba, de masurile de siguranta ce trebuiau luate.
Pasagerii nu au fost nicicum inselati, au fost rerutati, iar cei care au refuzat au primit banii inapoi.
Am avut la un moment dat 66 de pasageri la bord si personal am oprit imbarcarea deoarece nu puteam lua toti pasagerii din motivul enuntat anterior, greutate peste limita maxima admisa pentru decolare de pe un aeroport cu pista scurta si obstacolat de dealuri.”
______________________________
Vineri dimineață, 16 pasageri care trebuiau să zboare de la Iași către Londra cu un zbor al operatorului low-cost Blue Air au fost debarcați din aeronavă fără nicio explicație.
Avionul, un Boeing 737 înmatriculat YR-BAR, a decolat de la Iași cu o întărziere de aproape 3 ore, față de ora stabilită pentru plecare, 08:30. Conform unor surse de pe aeroportul din Iași, aceștia ar fi fost debarcați din cauza supra-alimentării cu combustibil a aeronavei. Cei 16 pasageri care au rămas la Iași au fost îmbarcați pe urmă pe zborul TAROM care opera aceeași rută, însă zborul companiei naționale a decolat abia 12 ore mai târziu, conform programului.
Potrivit siteului bzi.ro, pasagerii afirmă că reprezentanții companiei Blue Air nu le-au oferit niciun fel de explicație despre motivul debarcării, aceștia refuzând de asemenea să ofere informații presei locale, însă i-au rugat să se dea jos din aeronavă pe cei care dețin și bagaj de cală. Din cauza supra alimentării aeronavei cu kerosen, greutatea maximă admisă pentru decolare ar fi fost depășită, de aceea a fost necesară debarcarea pasagerilor și a bagajelor.
„Concediul meu este pana astazi. Maine dimineata trebuie sa fiu la munca. Ce fac eu acum, daca este ora 13:00 si nu avem niciun raspuns. Mi s-a spus ca cel mai probabil in jurul orei 21:00 vom primi unul, dar nu se stie daca vom decola sau nu in seara aceasta. Am noroc ca locuiesc langa Iasi, dar transportul cine-l deconteaza? Este bataie de joc!”, a declarat Sebastian Cozma pentru bzi.ro.
„De la ora 6:30 sunt aici. Eu sunt din Roman, judetul Neamt. Am cumparat biletul cu bagaj de cala. Pur si simplu, cei de la companie ne-au pacalit. Nu am avut voie sa circul cu biletul. Vara mea a plecat, ea nu avea bagaj la cala, dar pastilele ei au ramas la mine. Am aratat si politistilor pastilele si reteta. Viata verisoarei mele este pusa in pericol. Inainte de a pleca, am incercat sa iau medicamentele din bagajul de cala, sa i le dau dansei, insa nu mi-au dat voie. Uitati medicamentele! Voi apela la Protectia Consumatorului si voi face o plangere la Politie, pentru abuz de incredere. M-au pacalit! La ora 8:30, cand trebuia sa decolam, ni s-a spus ca va avea o intarziere de 30 de minute, iar pe la 10:40 ne-a anuntat ca cine are bagaj de cala nu poate calatori„, a precizat Remus Lucaci, un alt pasager al zborului 0B6831 Iasi – Luton operat de Blue Air.
Zborul Blue Air 0B6831 a decolat de la Iași la ora 11 și 13 minute, cu aproape 3 ore mai târziu, și a aterizat pe aeroportul din Luton la 14:32 (ora României), cumulând două ore și jumătate de întârziere.
Din cauza aceste întârzieri, și zborul de retur, Londra Luton – Iași, a avut parte de peste două ore întârziere.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Boarding pass-ul din poza apartine unui pasager care nici macar nu a ajuns in avion =)) Marca boarding pass-ului este inca lipita. Cum poate fi debarcat un pasager care nici macar nu a fost imbarcat?
Apoi, cati pasageri sunt 20 sau 16? 16 nu inseamna aproximativ 20, ci inseamna aproximativ 15. Daca Blue Air a refuzat sa comenteze, de unde a aparut ideea de supra-alimentarea cu petrol?
Daca scrii un articol, scrie-l cum trebuie, altfel lasa-te de meserie. Nu de alta, dar te citesc oameni care chiar au habar cu ce se intampla la un avion cand este pregatit pentru plecare in zbor si te faci de ras.
Inițial nu voiam să-ți aprob comentariul deoarece nu știu cu cine discut. În acest caz este vorba de 16 pasageri, iar informațiile despre supra alimentare cu combustibil au fost primite de presa locală de la angajați de pe aeroport.
Boarding pass-ul din fotografie este unul real, nu trebuie să fie lipsă marca sa ca să demonstrezi că ești boarded, am deci de boarding pass-uri intacte și culmea eram în avion.
Exact, boarding pass-ul este intact. Cand ajungi la poarta de imbarcare, boarding-pass-ul este rupt. Marca ramane la sol (se ataseaza listei de pasageri si se arhiveaza), iar tie iti ramane cealalta parte de carte de imbarcare. Daca boarding-pass-ul nu este rupt => pasagerul nu a trecut de poarta de imbarcare deci nu a ajuns in avion.
Ca nota bene si sper sa nu te superi, nu exista verbul „a vroi”. Variantele corecte si acceptate sunt „initial nu voiam” sau „initial nu vream”.
Comentariul meu nu este din rautate, ci incercam sa deslusesc articolul, care din punctului meu de vedere (10 ani in domeniu pe parte de zbor) nu are logica. Firul logicii se intrerupe de cateva ori. Presa este plina de senzationali si nu da bine inca un site de ‘senzationalism’ doar pentru a atrage cateva vizualizari.
Am mai mult de 10 boardingpass-uri din ultimele 3 luni la care nimeni nu a rupt nimic, de la Delta la AF, Alitalia și TAROM și totuși am zburat.
Foarte corect punctat Electric Sheep!
Daca Electric Sheep este specialist de ce nu isi da numele corect si cinstit?
Iar daca dorim sa devenim o companie low-cost serioasa de ce nu avem in acest caz o pozitie oficiala? Nu cumva lasam problemele ,, plutind” fara sa ne asumam responsabilitatea?
Putem breveta ,,Made in Romania”.