CEO-ul grupului Air France-KLM, Jean-Marc Janaillac, a confirmat că grupul care îl conduce doreste crearea unei subsidiare low-cost care să opereze zboruri lung-curier, ca parte a planurilor sale de a recupera din cota de piață internațională pierdută.
„Problema este că avem concurenți noi, așa cum putem rezolva această situație?”, a declarat acesta pentru Bloomberg TV într-un interviu. „Nu vom discuta în mod public pentru că avem multe posibilități pe care le studiem, și nu ne-am decis încă ce alternative să folosim pentru a face față sosiri noilor operatori low-cost de distanțe lungi.”
Air France se lupta în prezent cu sosirea de noilor operatori de low-cost care operează zboruri pe distanțe lungi, cum ar fi Norwegian și French Blue, să nu mai vorbim de presiunea existentă din partea operatorilor Emirates, Etihad Airways, Qatar Airways, și Turkish Airlines.
Trecerea la operațiunile de buget pe distanțe lungi, una dintre cele trei opțiuni pe care grupul franco-olandez are în vedere, a fost menționată pentru prima dată în timpul mandatului predecesorului lui Janaillac, Alexandre de Juniac, și a venit după ce operatorul a arătat că doar 50% dintre rutele sale pe distanțe lungi au fost profitabile. La momentul respectiv, planul presupunea operearea unui număr, ce nu a fost divulgat, de aeronave Boeing 787-9 Dreamliner sub un brand care nu a fost divulgat de asemeena, funcționând pe un model de business asemănător cu cel al operatorului german Eurowings, filiala low-cost pentru zboruri lung-curier a operatorului Lufthansa.
Orice astfel de proiect ar depinde totuși de aprobarea a unor noi contracte de muncă a transportatorului, o masură care s-a dovedit a fi extrem de dificil de realizat în trecut. Vă reamintim că, la sfârșitul anului 2014, greva piloților de două săptămâni care avut loc în contextul planului pentru a repoziționa divizia franceză a Transavia într-o companie low-cost regională, europeană, prin intermediul filialelor sale străine, a costat operatorul Air France 500 de milioane de euro în venituri pierdute.
Într-o încercare de a împăca sindicatele, Janaillac urmează să prezinte un nou plan de afaceri revizuit în luna noiembrie a acestui an, numit „Trust Together”, prin care presa franceză spune va încerca să dea naștere unui sentiment mai mare de încredere între managementul grupului și forța de muncă.
Credit: Tudor Neamțu
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.