Air Serbia este unul dintre puținii operatori aerieni din regiune care oferă zboruri către New York, după cum am anunțat aici, începând cu luna iunie a acestui an.
Dacă New York a fost ales ca primă destinație a unui zbor lung-curier operat de la Belgrad, conform unor știri din presa sârbă aflăm că operatorul Air Serbia va opera în curând și zboruri lung-curier către Asia, și mai exact către capitala Chinei, Beijing.
Dane Kondic, CEO-ul Air Serbia, a afirmat că piața chineză va juca un rol important în planurile de expansiune a companiei, această afirmație fiind făcută după ce operatorul din Serbia a contractat un consultant în China pentru a crește vizibilitatea operatorului și a o promova. În urmă cu câteva luni prim-ministrul Serbiei, Aleksandar Vucic, a declarat că Air Serbia va opera foarte probabil zboruri către Beijing, aceasta fiind a doua destinație lung-curier după New York. De asemenea, recent, guvernul sârb a afirmat că au negociat cu un operator chinez potențiale zboruri care să unească cele două țări, acestea urmând să fie operate în 2017.
Mao Jun, consultantul contractat de Air Serbia în China, a declarat că „Suntem foarte încântați că Air Serbia va reintra pe piața chineză. China și Serbia au o relație de prietenie veche. Împreună cu CITS Air Services Company Ltd., noi vom reintroduce Belgrad ca o poartă accesibilă și convenabilă către Europa și vom construi o și mai mare vizibilitate pentru Air Serbia ca fiind principala alegere a pasagerilor chinezi pentru a ajunge în peninsula Balcanică și sudul Europei”. CEO-ul Air Serbia a adăugat: „China nu este numai importantă pentru extinderea portofoliului Air Serbia, dar este de asemenea importantă pentru dezvoltarea Serbiei și a regiunii Balcanice. Înțelegerea și cooperarea noastră cu CITS Air Services Company Ltd. este un pas critical în procesul de expansiune a Air Serbia în Asia”.
În acest moment Air Serbia are o înțetelege de codeshare cu Air China pentru zborurile dintre Viena și Beijing. Ultima dată când un operator chinez a operat zboruri către Belgrad a fost înainte de căderea Iugoslaviei. Primele operațiuni aeriene au fost lansate de la Beijing în 1978 de predecesorul operatorului Air China, CAAC, și au fost operate cu aeronave Boeing 707 cu un stop la Karachi, Pakistan (și pentru o perioadă scurtă de timp cu o oprire la Teheran, Iran). După acestea, a fost introdus un zbor de la Urumqi, nord-vestul Chinei, către Belgrad cu o oprire la Budapesta. De cealaltă parte, JAT Yugoslav Airlines a oferit zboruri către Beijing începând cu anul 1979 și a operat ultimul său zbor către această destinație la finele anului 2000.
Zborurile lung-curier către New York sunt operate de Air Serbia cu o aeronavă Airbus A330-200 care are o vechime de 8.8 ani, este propulsată de două motoare GE CF6 și oferă 18 locuri în Business Class și alte 238 în Economy. Un al doilea Airbus A330 urmează să fie livrat operatorului sârb la finele acestui an, cel târziu în primăvara anului viitor. Datorită conexiunii foarte bune dintre București și Belgrad, rută acoperită de TAROM și Air Serbia, zborurile care vor fi operate de Air Serbia către Beijing vor deveni probabil una din cele mai bune și rapide căi de acces din România către capitala chineză.
La data de 1 august 2013, JAT Airways și Etihad Airways au semnat un acord de parteneriat strategic. În urma acestui acord, Etihad a achiziționat 49% din acțiunile JAT Airways și drepturile de a conduce compania pentru o perioadă de cinci ani. Status sârb rămâne principalul acționar și deține 51% din acțiuni. JAT Airways a fost reorganizată și rebranduită sub numele Air Serbia în luna octombrie a anului 2013, de asemenea în 26 octombrie a aceluiași an a lansat primul zbor sub noul nume, de la Belgrad către Abu Dhabi.
O să revenim cu detalii despre acest subiect.
Sursă foto: Kristian Nikolic (Flickr)
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.