Compania Alitalia se confruntă cu probleme financiare de foarte multă vreme. Pandemia de coronavirus a fost cireașa de pe tort pentru operatorul italian.
Pentru a salva compania, statul italian renaționalizează Alitalia finanțând-o cu 3 miliarde de euro.
Începând cu luna iunie 2020, Alitalia va intra din nou în patrimoniul statului italian, iar conform ministrului industriilor, Stefano Patuanelli, „noua” Alitalia își va concentra atenția pe rutele intercontinentale, în directă concordanță cu noi parteneriate dar cel mai probabil cu alianțe diferite.
Guvernul italian are în vedere schimbarea parteneriatului pe care Alitalia îl are cu Delta și SkyTeam, și trecerea la un nou parteneriat cu Lufthansa și Star Alliance.
Acordul dintre Alitalia și Delta expiră la sfârșitul lunii mai.
Potrivit declarațiilor făcute de ministrul Stefano Patuanelli, „noua companie Alitalia va opera cu o flotă de peste 90 de aeronave comparativ cu cele 113 avioane pe care Alitalia le are în prezent”.
Andrea Giuricin, profesor de finanțe publice și management al mobilității la Universitatea Milano Bicocca, a declarat că nu este convins că noua companie va fi mai puternică sub controlul statului.
„Una dintre problemele majore ale Alitaliei a fost lipsa de eficiență”, a declarat Giuricin. Giuricin a mai afirmat că problemele de eficiență ale companiei provin din faptul că Alitalia are prea mulți angajați, o flotă de aeronave învechită și o lipsă de concentrare asupra celor mai profitabile rute.
Oricum, potrivit analiștilor financiari, decizia de-a renaționaliza compania s-ar putea să fie doar o măsură temporară până statul italian va găsi un nou investitor pentru Alitalia.
Înainte de izbucnirea pandemiei de coronavirus, atât Delta cât și Lufthansa purtau negocieri cu guvernul de la Roma pentru preluarea Alitalia, dar discuțiile au fost abandonate.
De-a lungul ultimilor zece ani, Alitalia a primit peste 7 miliarde de euro de la statul italian, plus 560 de milioane de euro, investiție din partea Etihad Airways pentru o cotă de 49% din acțiunile companiei italiene.
În 2017, Alitalia a intrat sub protecția falimentului în urma eșecurilor repetate de restructurare, având o datorie de peste 3 miliarde de dolari.
Etihad a refuzat să mai acorde finanțare companiei italiene din cauza blocajului în negocierile cu sindicatele.
Potrivit celor mai recente date, Alitalia are peste 12 mii de angajați, iar în ultima perioadă avea pierderi de 2 milioane de euro pe zi.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Da, am mai citit despre posibilitatea asta deși mie personal mi se pare ca Lufthansa are avea un monopol mult prea mare in Europa Centrală. De unde locuiesc eu la Berlin, fără low cost, nu exista alternativa decât Star pentru a ajunge in România. SkyTeam nici nu apare in motoarele de Căutare, ce sa mai zic de oneworld de când AB a dat faliment.
Apropos cred ca oneworld are fi interesant pe AZ dacă pleacă din SkyTeam. Sau am mai citit ca acum Austrian Airlines discuta cu IAG. Asta ar mai face piața interesantă. Ca Austrian sa iasă de sub aripa LH și sa între in oneworld…