La mijlocul lunii Iunie am avut ocazia, la invitația operatorului leton airBaltic, să vizitez Riga și să zbor cu unul din cele mai noi modele de avion din lume: Bombardier CS300.
Ruta pe care am zburat cu acest nou model de avion a fost Riga – Barcelona, un zbor de aproximativ 3 ore, timp în care am avut ocazia să analizez cu atenție fiecare detaliu al celui mai nou model de avion produs de canadienii de la Bombardier.
airBaltic a fost clientul de lansare mondial pentru modelul CS300, în acest moment are 5 astfel de avioane în flotă și încă 15 care urmează să fie livrate. Primul Bombardier CS300 airBaltic, înmatriculat YL-CSA, a ajuns la principalul hub al operatorului de la Riga, capitala Letoniei, în luna Decembrie a anului trecut.
În acest moment, doar doi operatori aerieni au în flotă avioane CS300: e vorba de clientul de lansare airBaltic și elvețienii de la Swiss, cel din urmă operator primind recent primul său Bombardier CS300.
Check-in
Am optat pentru check-in-ul online, este gratuit și vă puteți alege scaunul preferat fără costuri suplimentare, însă doar în cazul în care călătoriți în business class.
airBaltic ocupă foarte multe ghișee de check-in la aeroportul din capitala Letoniei, fiecărui zbor îi sunt dedicate propriile ghișee, la fel și pasagerilor care călătoresc în business class.
Pasagerii din business class beneficiază gratuit și de Fast Track la controlul de securitate. În momentul în care am călătorit eu, această zonă a fost destul de aglomerată și probabil ar fi trebuit să aștept minim 30 de minute până să trec controlul de securitate, însă Fast Track-ul m-a salvat și procesul a durat mai puțin de 5 minute.
După controlul de securitate m-am îndreptat către un lounge, Primeclass, pentru a aștepta acolo până când îmbarcarea a început. Acest lounge este folosit de mai multe companii aeriene, este singurul business lounge din acest aeroport, iar accesul se face pe baza cărții de îmbarcare.
Primeclass este un lounge nou, mare, cu multă lumină naturală, locuri de odihnă foarte confortabile, mâncare bună (inclusiv caldă) și o vedere foarte frumoasă asupra a unei părți din platforma aeroportului dar și a pistei.
Am ajuns la aeroport în jurul orei 11 dimineața, deci am luat micul dejun în acest lounge. Mâncarea a fost gustoasă și destul de diversificată. Pasagerii au la dispoziție fructe, băuturi alcoolice și răcoritoare, prăjituri și alte snacksuri. După cum spuneam și mai sus, loungeul este destul de mare și folosit de majoritatea companiilor aeriene care zboară la Riga, însă în ciuda acestui fapt, au fost puțini pasageri care au petrecut timpul aici, deci am avut parte de liniște deplină.
Îmbarcare
După mai bine de o oră petrecută în lounge, m-am îndreptat către poarta de îmbarcare: B2. Cu toate că pe internet lumea vorbește despre faptul că airBaltic nu oferă prioritate de îmbarcare pasagerilor din business class, am fost uimit să văd că defapt acest lucru se întâmplă, am avut parte de acest beneficiu atât la Viena cât și la Riga.
Am urcat în avion, și de aici a început distracția 🙂 Încă de la intrare ești întâmpinat de un interior imaculat, foarte luminos care te lasă cu gura căscată preț de câteva secunde. Paleta de culori aleasă de airBaltic pentru interiorul acestor aeronave este pur și simplu perfectă. Scaunele au o nuanță de gri care se potrivește foarte bine cu lumina LED care iluminează cabina avionului.
Scaunul și cabina avionului
Scaunul 1F, la geam, a fost scaunul pe care l-am ales. Cabina este configurată în 2 clase de călătorie, primele trei rânduri sunt dedicate pasagerilor din business class, însă nu există o ”perdea” care să despartă cele două clase de călătorie.
Layoutul cabinei este 2 (A-C) – 3 (D-E-F), scaunul B lipsește, iar în business class scaunele C și E sunt blocate pentru a le oferi pasagerilor mai mult confort.
Business Class
Economy
Avioanele CS300 airBaltic au o capacitate de transport de 145 de locuri și datorită scaunelor slim, spațiul de la picioare este surprinzător de generos, ținând cont că până la urmă vorbim totuși de avionul unui operator low-cost!
Scaunele din business class au spătar reglabil, însă asta nu e tot! În momentul în care dați ”pe spate” scaunul, șezutul de mișcă în față puțin, lucru care aduce un plus la capitolul confort, un plus care cu siguranță este apreciat de mulți pasageri.
Pe lângă scaunele foarte comode, Bombardier a mai echipat acest nou model de avion cu ecrane mici care sunt amplasate deasupra scaunelor. Acestea prezintă detalii despre zbor, locația avionului dar pot reda și clipurile de prezentare a mijloacelor de salvare. În timpul zilei când nivelul de lumină din cabină este destul de ridicat este puțin mai dificil să vezi conținutul redat pe aceste ecrane. Dacă informațiile afișate pe aceste ecrane nu sunt atât de diversificate, în revista ”Baltic” a operatorului, care surprinzător are conținut doar în engleză, puteți citi o grămadă de chestii interesante, interviuri cu piloți, alți oameni care conduc diferite departamente a companiei dar și o statistică foarte completă a situației zborurilor airBaltic din luna precedentă.
Serviciul on-board
După detaliile despre avion, cred că putem trece la detalii despre serviciile oferite la bord de operatorul leton, pentru că pe lângă aceste avioane noi și moderne, airBaltic m-a surprins plăcut și la acest capitol.
Dacă în economy pasagerii nu au parte de catering gratuit, în business class pasagerii primesc o masă caldă foarte consistentă. Meniul a inclus un antreu, fel principal, desert dar și ”snaksuri” înainte de aterizare, plus o grămadă de băuturi, alcoolice și răcoritoare, la alegere.
Însoțitorii de zbor au fost foarte atenți la pasageri, nu doar la cei din business class ci și la cei din economy, însă uneori atenția pe care aceștia o acordă călătorilor poate fi puțin sâcâitoare. Personal, nu-mi place să fiu întrebat din 30 în 30 de minute dacă mai servesc ceva, însă aici fiecare cu părerea lui 🙂
Zborul
Avionul cu care am zburat este înmatriculat YL-CSC și este al treilea CS300 airBaltic, a fost livrat în luna Martie a acestui an. Am decolat de la Riga la timp și am aterizat în frumosul oraș spaniol puțin mai devreme decât ora planificată. Per total, a fost un zbor foarte plăcut, iar airBaltic este un operator pe care, după experiența proprie dar și a prietenilor, te poți baza, în ciuda faptului că este low-cost. Serviciile pe care ei le oferă, consider eu, nu pot fi comparate cu cele oferite de clasicii Wizzair sau Ryanair, aceștia clar se situează peste cei doi operatori low-cost amintiți.
Bombardier CS300 este un avion modern, silențios și foarte confortabil, clar se află în topul listei cu avioanele mele preferate, sper ca tot mai mulți operatori aerieni să achiziționeze avioane din seria CSeries de la Bombardier și să avem ocazia să zburăm tot mai des cu ele.
Mulțumesc airBaltic pentru invitație și oportunitatea de a zbura cu acest avion!
Câteva fotografii din timpul zborului
NOTĂ: Acest material este unul sponsorizat, însă părerile prezentate ne aparțin în totalitate și nu au fost influențate de această colaborare. Preluarea parțială sau integrală a textului și a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.