Exclusiv ANAF a pus sechestru pe cel puțin un avion deținut de Blue Air

Boeing 737-500 Blue Air (YR-AME) / Foto: Mathias Düber

Cel puțin unul dintre avioanele companiei Blue Air este sub sechestrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

Boeingul 737-500 înmatriculat YR-AME deținut de compania aeriană Blue Air a fost pus recent sub sechestru de către ANAF.

Într-un răspuns transmis BoardingPass, compania low-cost confirmă această informație: „aeronava YR-AME este parcata la Aeroportul Bacău, ea făcând obiectul unui sechestru instituit de ANAF”.

Potrivit ANAF, la data de 30 septembrie 2022, compania low-cost avea față de bugetul de stat o datorie de aproximativ 14,4 milioane de lei.

În plus, Blue Air mai datora 36,3 milioane de lei la bugetul asigurărilor sociale de stat și 12,2 milioane de lei la bugetul asigurărilor de sănătate,

Un alt avion care a fost operat de Blue Air, cel care a fost înmatriculat YR-BMN, este reținut la sol de către aeroportul din Cluj Napoca.

Reprezentantul companiei aeriene declară că acest avion „nu mai face parte din flota Blue Air, reținerea acesteia la sol constituind un abuz ce face obiectul unor proceduri legale derulate de noul operator al aeronavei”.

Boeingul 737-800NG rămas pe aeroportul din Cluj Napoca este deținut de compania de leasing Air Lease Corporation și a fost radiat recent din registrul Autorității Aeronautice Civile Române.

Potrivit informațiilor obținute de BoardingPass, agenții de securitate ai aeroportului clujean nu permit angajaților Blue Air accesul la acest avion.

Un alt Boeing 737-500 deținut de Blue Air, înmatriculat YR-AMA, este parcat de la începutul lunii octombrie 2022 pe aeroportul din Forli (Italia).

Este neclar dacă și pe acest avion, fiind proprietatea Blue Air, a fost instituit sechestru de către Agenția Națională de Administrare Fiscală.

YR-AMA și YR-AME sunt singurele avioane din flota Blue Air care mai sunt apte de zbor. Alte Boeinguri 737 din seriile clasice deținute de compania low-cost sunt inactive de câțiva ani, detalii AICI.

Pe lângă datoriile față de statul român, compania low-cost mai are datorii mari și către aeroporturi din România și din străinătate, detalii AICI.

Blue Air nu este singura companie aeriană cu datorii față de ANAF. La finalul lunii septembrie 2022 și TAROM avea datorii față de Statul Român: 39,4 milioane de lei la bugetul de stat, 48,4 milioane de lei la bugetul asigurărilor sociale și 15,5 milioane de lai la bugetul asigurărilor de sănătate.



⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
20
distribuiri
5 comentarii
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
20
Share