Un avion al TAROM a fost reținut temporar la sol, la Amsterdam (Țările de Jos), de o companie specializată pe recuperarea compensațiilor din cauza neplății compensațiilor.
Actualizare, 30 octombrie 2024, ora 13:40
La câteva ore după publicarea articolului, TAROM a reacționat și confirmă incidentul de vineri. Aceasta afirmă că nu a fost contactată de compania olandeză și nici notificată în prealabil.
Zborul TAROM RO362 Amsterdam (Țările de Jos) – București din data de 25 octombrie 2024 a decolat spre capitala României cu o oră și jumătate întârziere dintr-un motiv atipic.
O companie olandeză, specializată în recuperarea compensațiilor pentru pasagerii afectați de anulări și întârzieri, a reținut aproape 8.000 de litri de combustibil destinați alimentării unui avion TAROM.
Motivul în baza căruia aceasta a obținut sechestrul pe combustibil a fost refuzul companiei aeriene de stat de a plăti compensațiile pasagerilor, deși aceste obligații au fost confirmate de instanțele de judecată între 2017 și 2021.
„După ani întregi de solicitări, [compania] nu a avut altă soluție decât să recurgă la sechestrarea a 7.841 de litri de combustibil dintr-un avion TAROM pentru a asigura despăgubirile datorate pasagerilor afectați,” a transmis compania olandeză.
Aceasta a explicat că anterior a avut numeroase încercări de a obține de la compania aeriană de stat plata compensațiilor, inclusiv promisiuni din partea TAROM care, însă, nu au fost respectate.
Ca reacție la acest incident, echipajul a informat conducerea TAROM, care ar fi transferat suma restantă către compania olandeză la aproximativ 40 de minute după intervenția reprezentanților acesteia.
De asemenea, compania specializată pentru recuperarea compensațiilor declară că mai reprezintă alți aproximativ 100 de pasageri cu drepturi de compensație față de TAROM.
„Sperăm că acest sechestru va asigura că și aceste cazuri vor fi plătite rapid, fără să fie nevoie să mergem la extreme”, conchide compania olandeză.
În industrie, TAROM are reputația de a nu respecta plățile compensatorii legale, motiv pentru care în instanțele de judecată din România sunt deschise câteva mii de dosare prin care pasagerii solicită aceste drepturi.
Cu toate acestea, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) nu a anunțat, în ultimii ani, vreo investigație oficială asupra practicilor companiei aeriene de stat, în pofida nemulțumirilor exprimate de pasageri.
» 🏢 Detalii complete despre compania aeriană TAROMnou
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.