Discuțiile avute de Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS) cu un potențial investitor american pentru preluarea Blue Air au eșuat, iar compania ar putea intra în insolvență.
AAAS, entitate prin care Statul Român este acționar majoritar al Blue Air, ar fi avut discuții cu un potențial investitor privind preluarea de către acesta a companiei low-cost Blue Air, însă în final nu a rezultat nici o tranzacție între cele două părți.
„Discuțiile despre un potențial investitor au eșuat, iar acum rămâne de văzut ce va decide judecătorul sindic”, a declarat Daniel Geantă, președintele AAAS, pentru Fanatik.
Oficialul Autorității a declarat pentru aceeași sursă că protecția pentru insolvență a Blue Air Aviation SA ar urma să expire în 10 februarie, iar după această dată oricare dintre creditorii companiei low-cost pot cere insolvența acesteia.
„Pe data de 10 decembrie a existat acest concordat prin care s-a mai acordat un termen de două luni, până pe 10 februarie, datorită faptului că acțiunile au fost preluate de statul român iar noi am cerut o păsuire, ținând cont de discuțiile pe care le-am avut cu Blue Air și anume că urma să vină cu un potențial investitor.
Dacă, între timp, una din societățile care au datorii de recuperat de la Blue Air sau ANAF vor cere insolvența urmează să înceapă înscrierile la masa credală și în funcție de ce se recuperează din societate, își vor recupera și creditorii banii.
Altfel nu se poate, fără o infuzie de capital sau altă modalitate, de exemplu să scazi costurile cât mai mult… Dar ce costuri să mai scazi într-o societate care nu mai funcționează din 6 septembrie 2022”, a mai declarat Daniel Geantă, președintele AAAS.
Datoriile pe care compania aeriană le are față de creditori se ridică la aproximativ 250 de milioane de euro, însă, potrivit președintelui AAAS, valoarea exactă este necunoscută din cauza faptului că nu au intrat în posesia tuturor documentelor.
Recent Blue Air a pierdut și procesul pe care l-a intentat Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), proces prin care cerea anularea amenzii de două milioane de euro.
Decizia instanței poate fi contestată, însă e puțin probabil ca acest lucru să se întâmple deoarece Blue Air mai are un singur angajat, potrivit Fanatik.
Însă, conform informațiilor BoardingPass, în cadrul companiei low-cost ar mai fi angajate aproximativ 500 de persoane.
În prezent cele șase avioane deținute de compania low-cost sunt puse sub sechestrul ANAF în contul unei datorii de aproximativ 402 milioane de lei. Doar două dintre acestea ar mai fi apte de zbor, detalii aici.
Statul Român a devenit acționar majoritar al Blue Air Aviation SA și Airline Invest SA prin AAAS în decembrie 2022. Tot la finalul anului trecut Statul a devenit unic acționar al Blue Air Tehnic SRL și Aurora Engineering SRL, detalii aici.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.