Cătălin Drulă, IT-ist cu studii în Canada și fondator al Asociației Pro Infrastructură, a preluat joi funcția de ministru al Transporturilor de la Lucian Bode.
Cătălin Drulă, propus de alianța USR-PLUS pentru funcția de ministrul al Transporturilor, are 39 de ani și potrivit CV-ului său a studiat în Toronto, Canada iar în urma studiilor a devenit inginer software.
Cu toate acestea, el nu este străin de infrastructura aflată în subordinea ministerului pe care acum îl conduce.
În mai 2015 Drulă punea alături de alți membri bazele Asociației Pro Infrastructură iar ulterior s-a alăturat partidului USR și a activat ca deputat în Comisia de Transporturi.
Potrivit Asociației Pro Infrastructură, în noiembrie 2015 Cătălin Drulă a renunțat la toate funcțiile de conducere din API și ele au fost preluate imediat (până în prezent) de Ionuț Ciurea.
Care sunt planurile sale și ale guvernului pentru TAROM
„Ce îmi doresc este ca societățile din subordinea Ministerului Transporturilor, mă refer în special la companiile care au o natură pronunțat comercială, să nu mai fie neapărat locuri unde pierdem sute de milioane, deci trebuie să vedem cum scoatem din această situație aceste companii, care sunt mijloacele ca aceste pierderi să nu se mai acumuleze în felul în care au făcut-o.
Vă dau un exemplu: TAROM-ul a pierdut 1,5 miliarde de lei, dacă nu mă înşel, în ultimii 10 ani, sper să nu greşesc cifra în momentul ăsta. Sunt pierderi enorme pe toate aceste companii, nu e normal” a declarat Cătălin Drulă, ministru al Transporturilor, potrivit Agerpres.
„O companie trebuie să aibă eficiență, mai ales cele care sunt pe piețe care pot funcționa competitiv și chiar și cele care funcționează pe piețe cu subvenții cum e normal făcute pentru călători și alte lucruri – în toată lumea sunt fără aceste subvenții – trebuie să aibă un model de eficientă”, adaugă acesta.
În cazul companiei TAROM, programul de guvernare prezentat prevede că pe termen mediu și lung, pentru realizarea obiectivelor și obținerea profitabilității, vor fi implementate măsuri pe următoarele patru direcții de acțiune:
– reînnoirea flotei;
– optimizare comercială prin optimizarea frecvențelor, alocarea optimă a flotei, închiderea rutelor neprofitabile;
– eficientizare organizațională prin redimensionarea structurilor organizaționale, prin optimizarea direcției tehnice și prin restructurarea funcțiilor suport;
– optimizarea costurilor prin reducerea costurilor cu combustibilul printr-un mix de măsuri de eficientizare și ajustări de preț prin renegocieri/licitații și reducerea costurilor de handling prin renegocieri/licitații.
“Atingerea acestor obiective este crucială pentru salvarea brandului naţional TAROM. Suntem determinaţi să acţionăm prin asumarea celor mai eficiente şi responsabile decizii în direcția revitalizării operatorului naţional aerian”, au menționat oficialii noului Executiv condus de premierul Florin Cîțu.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.