Ilustrații CNAB: program de investiții uriaș pentru aeroportul „Henri Coandă”

Aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București / Foto: BoardingPass

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) are un program de investiții uriaș pentru aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București pentru 2023-2025.

Mai multe secțiuni ale aeroportului „Henri Coandă” (Otopeni) din București ar urma să fie modernizate în anii următori, potrivit programului de investiții al CNAB.

Zonele publice ale terminalului actual al celui mai mare aeroport din România vor fi modernizate în anii ce urmează. CNAB susține că procedura de proiectare și execuție este în derulare.

Modernizarea constă în reamenajarea interioară a terminalului, instalarea unui sistem centralizat de ventilație și climatizare, instalarea unui sistem de detecție, semnalizare și stingere a incendiilor dar și modernizarea instalațiilor electrice.

Investiția în acest proiect are o valoare de aproximativ 139 de milioane de lei și va fi suportată din venituri proprii, iar lucrările ar urma să fie finalizate în 2025.

Sursă: CNAB

CNAB va face investiții și în modernizarea ghișeelor de checkin din aripa veche a terminalului, dar și a sistemului de transport bagaje de la ghișeele de checkin până la caruselele de sortare a bagajelor.

Noul sistem de transport și sortare a bagajelor va avea o capacitate minimă de de procesare de 2.400 de bagaje pe oră. Investiția totală are o valoare de aproximativ 157 de milioane de lei și va fi finalizată în 2024.

De asemenea, proiectul de înlocuire a patru dintre cele șase benzi de bagaje pentru fluxul de sosiri va fi finalizat în trimestrul trei al anului curent.

Sursă: CNAB

În ceea ce privește extinderea capacității de operare, infrastructura actuală a aeroportului „Henri Coandă” (Otopeni) va fi extinsă în trei etape.

Proiectul care prevede construcția a patru noi poziții de parcare pentru avioane din familiile Airbus A320 și Boeing 737 în zona de nord a terminalului, început în urmă cu câțiva ani, ar urma să fie finalizat în 2023.

În zona terminalului, vor fi înlocuite două dintre cele 14 punți de îmbarcare/debarcare astfel încât să poată fi deservite avioane de dimensiuni mai mari.

De asemenea, CNAB are în plan să instaleze încă o punte de îmbarcare/debarcare pe lângă cele existente și va înlocui sistemele electrice și mecanice, a senzorilor și a sistemelor de comandă și control pentru șapte punți de îmbarcare.

Valoarea acestui proiect este de aproximativ 24,3 milioane de lei, iar termenul de execuție este de 12 luni pentru reparații și modernizare și 18 luni pentru înlocuirea punților de îmbarcare/debarcare.

Sursă: CNAB

CNAB va investi și în modernizarea și extinderea căilor de rulare, a platformelor de parcare și a pistei 08R/26L de la aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni).

Prima etapă constă în lucrări de reparații capitale/modernizare a șase căi de rulare (N, P, W, O și C) și în înlocuirea sistemului de balizaj al aeroportului.

De asemenea, în această etapă, Platforma 2 a aeroportului ar urma să fie reorganizată și extinsă până la calea de rulare D.

Proiectul are un termen de finalizare de 24 de luni, o valoare de aproximativ 308 milioane de lei, iar contractul este în derulare, potrivit CNAB.

Sursă: CNAB

În a doua etapă ar urma să fie efectuate lucrări de reparații capitale/modernizare a căilor de rulare A, B și G.

Adițional, Platformele 1 și 2 ale aeroportului vor fi extinse spre sud până la calea de rulare B și spre est până la calea de rulare D.

Această etapă ar urma să fie finalizată în 2027, iar costurile se ridică la aproximativ 800 de milioane de lei.

Etapa a treia a extinderii constă în reparația capitală a pistei 08R/26L de la aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni), în construirea unor noi căi de rulare spre și dinspre această pistă și a creării unor zone de așteptare în capetele pistei.

Calea de rulare B va fi extinsă în paralel cu pista 08R/26L, între calea de rulare D și capătul pistei 26L, iar în aceleași zone vor fi create platforme destinate degivrării și anti-givrării avioanelor.

Trei căi de degajare rapidă a pistei 08R/26L ar urma să fie, de asemenea, construite în aceeași etapă.

Costurile pentru realizarea acestei etape se ridică la suma de 835 de milioane de lei, iar lucrările ar urma să fie finalizate în 2028.

Sursă: CNAB

CNAB va investi și în extinderea celor două parcări pentru termen lung. Va crea, astfel aproximativ 1.600 de locuri de parcare noi.

Investiția în aceste parcări se ridică la suma de 142 de milioane de lei, iar ele ar urma să fie finalizate în anul 2025.

Tot la acest capitol mai sunt incluse investiții în realizarea unei noi parcări în zona de nord a terminalului Plecări. Aceasta ar urma să aibă o capacitate de 662 de locuri de parcare și va costa 18 milioane de lei.

Parcarea etajată actuală din zona terminalului Sosiri va fi modernizată și extinsă, capacitatea acesteia va fi mărită de la 320 de locuri la 1.019 locuri de parcare.

Extinderea va fi finalizată în 2025, iar costurile se ridică la aproximativ 105 milioane de lei, potrivit CNAB.

Sursă: CNAB

În ceea ce privește noul terminal al celui mai mare aeroport din România, valoarea proiectului este de aproximativ patru miliarde de lei, iar lucrările ar urma să fie finalizate în cinci ani.

Acesta va fi construit în mai multe etape, însă, cu toate acestea, data la care lucrările de construcție vor începe este, momentan, neclară.

Pe lângă aceste investiții, CNAB va construi o nouă stație de epurare pentru aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni). Investiția totală se ridică la suma de 108 milioane de lei.

De asemenea, compania care administrează cele două aeroporturi ale capitalei va crea un parc fotovoltaic pe o suprafață de aproximativ 70 de hectare. Valoarea investiției este de 22 de milioane de lei.

Sursă: CNAB

În anul 2022 s-au înregistrat 12.601.679 pasageri pe aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București, iar pentru 2023 CNAB prognozează un trafic de 13,5 milioane de pasageri.

Numărul acestora ar urma să crească de la 13,5 la 15 milioane în 2024, iar mai apoi 16,5 milioane de pasageri în anul 2025.

Aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) a fost tranzitat în 2022 de 8.568 de pasageri, însă pentru anul 2023 CNAB se așteaptă ca numărul acestora să ajungă la 103 mii.

Traficul de pasageri de la al doilea aeroport bucureștean ar urma să crească la aproximativ 142 de mii de pasageri în 2024 și 239 de mii de pasageri în 2025.

Până acum, charterele care vor fi operate de Fly Lili pentru un turoperator sunt singurele zboruri care vor fi operate cu regularitate de pe aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din București, detalii aici.

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
4 comentarii
  1. Toate investițiile sunt doar pe hartie și sunt proiecte de 10 ani. S au mai cheltuit niște milioane de euro sa le reîmprospateze și sa se laude și sa mai încaseze și păun și mindrescu ceva!
    Pana atunci Dinu face legea, păun acoperă pe Dutulescu, omul lui mindrescu, pri neprezentarea hârtiilor către Dna și ani!
    Păun este unul dintre cei mai prosti și mincinoși directori pe care i a avut aeroportul! Singurul cu amanta la serviciu a fost Sorinel ciobani cu bambache penală. Acum este Sorin păun cu Dinu penala!
    Marș păun și marș Iordache cu articolul asta de 2 bani!

  2. Acest nimic de Director General Păun nu face decât sa se laude cu niște proiecte pe hartie! Nu a făcut nimic real de cand a venit! De fapt greșesc , și a făcut amanta… pe Dinu care taie și spânzura in companie in numele lui!
    Este in cârdășie cu mindrescu pana la ultimul fir de par!
    Nu are inițiativa, minte și este f îngâmfat !
    Dar e bn ca ne prezintă nave spațiale ce se termina in 2400!
    Marș acasa Păun!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

Fly Lili va opera zboruri charter din Cluj Napoca, Craiova și Oradea în 2023

Articolul următor

Foto Primul Airbus 321neoLR înmatriculat în România a intrat oficial în flota HiSky

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share