În urma epidemiei declanșată și în Europa, Comisia Europeană a anunțat că va limita temporar regulile care impun companiilor aeriene să folosească sloturile de aterizare și decolare pentru cel puțin 80% din timp.
Traficul de pasageri a scăzut dramatic și în Europa de la declanșarea epidemiei.
În ultimele săptămâni, mai multe voci din industria aviatică și-au exprimat îngrijorarea cu privire la legislația UE care reglementează controlul sloturilor, întrucât creșterea focarelor de Coronavirus a provocat scăderi substanțiale ale numărlui de pasageri dar și anulări din scurt pentru mai multe rute.
Reglementarea actuală a sloturilor (use it or lose it), adoptată și de Comisia Europeană, obligă companiile aeriene să folosească sloturile aeroportuare pe marile aeroporturi, în proporție de cel puțin 80% din timp pentru a le putea păstra în posesie.
Dacă o companie aeriană nu respectă regulile, sloturile sale ar putea fi distribuite altor companii interesate de acestea.
Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat că: „Comisia va prezenta o legislație foarte rapidă. Dorim să ajutăm companiile aeriene să-și păstreze sloturile chiar dacă nu operează zboruri în aceste sloturi din cauza traficului în scădere.”
Compania britanică Virgin Atlantic a fost prima care a ridicat public această problemă, afirmând că zbura cu avioane goale doar pentru a păstra sloturile pe aeroportul Heathrow din Londra. Au urmat și alte companii ca: British Airways, Lufthansa și EasyJet.
În urma acestei decizii, compania British Airways a suspendat inclusiv celebra rută London City Airport – JFK New York, zborurile BA001 și BA002. Această rută este operată cu Airbus A318, exclusiv în clasa business. Suspendarea rutei este estimată până în 30 iulie.
În urmă cu câteva zile, Comisia Europeană a respins presiunile din partea industriei aviatice pentru relaxarea reglulilor, inclusiv a recomandărilor IATA, dar, în urma evoluțiilor din weekendul trecut, când Italia s-a confruntat cu o explozie de cazuri, numărul acestora depășind 9000, Comisia a revenit asupra deciziei fiind evident că numărul zborurilor va scădea și mai mult.
Decizia Comisiei Europene va atenua cu siguranță presiunea financiară pusă pe companiile aeriene, care în momentul de față vor putea reduce capacitatea și numărul de zboruri către și din regiunile cele mai afectate.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
In sfarsit!
Ar trebui anulate si certificatele CO2.
CE vrea bani cu japca in dauna companiilor in acest caz