Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a încheiat cercetarea de fond, începută în urmă cu mai bine de două luni, cu privire la activitatea companiei Blue Air și urmează să o amendeze.
Cercetarea a fost realizată ca urmare a numărului însemnat de reclamații referitoare la serviciile oferite de Blue Air, primite de ANPC din toată țara, dar şi din țările Uniunii Europene, informează Autoritatea printr-un comunicat.
„A venit momentul să primească, de această dată, compania aeriană un bilet din partea Autorității noastre, oferindu-le acestora posibilitatea de a contribui la bugetul de stat într-o măsură egală cu cea prin care ei au înțeles să oblige consumatorii să participe la finanţele companiei, fără ca aceștia să-şi dea acordul”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC, potrivit Agerpres.
„În schimbul acestei contribuții, ce va fi substanțială, noi le vom oferi un cazier comercial. Iar, exact după modelul activității companiei aeriene, nici noi nu o să le dăm banii înapoi şi ei vor avea posibilitatea păstrării cazierului”, adaugă oficialul.
De derularea controlului s-a ocupat o echipă formată din 3 comisari ai ANPC cu experiență deosebită, care fac parte din grupul de impact la nivel național al comisarilor cu drept de control în toată țara, informează Autoritatea.
Echipa a realizat acțiunea de mare anvergură, căreia i s-a adăugat contribuția Centrului European al Consumatorilor România. Acesta, având ca activitate instrumentarea sesizărilor transfrontaliere ale consumatorilor, a centralizat reclamațiile, pe aceeași temă, sosite din afara granițelor țării.
În acest moment, demersul nu este pe deplin terminat, ANPC așteptând publicarea în Monitorul Oficial a comisiei pentru stabilirea cuantumului amenzii ce va fi aplicată operatorului economic, așa cum prevăd reglementările recentei Ordonanțe de Urgență nr. 58/2022.
Aceasta modifică şi completează unele acte normative din domeniul protecției consumatorilor, armonizând, totodată, în legislația națională, prevederile Directivei Omnibus, care specifică un nivel al amenzilor contravenționale ce pot ajunge până la 2 milioane de euro, în funcție de gravitatea abaterii.
„Dat fiind că ne aflăm în plin sezon al vacantelor şi că orice neregulă în funcționarea unei companii de importanța unui operator aviatic, poate afecta un număr important de consumatori, vom reveni cu amănunte referitoare la acest caz, în raport cu evoluția sa”, se precizează în comunicat.
În ultimii ani compania low-cost Blue Air, care se confruntă cu probleme financiare, a anulat mii de zboruri, iar procesul de rambursare către pasageri a contravalorii biletelor anulate este extrem de lent și greoi, reclamă aceștia.
De asemenea, compania a anunțat zeci de rute de pe aeroporturile din București, Iași, Bacău și Cluj Napoca pentru care a vândut bilete de avion, iar ulterior a anulat zborurile sau a amânat debutul acestora.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.