Urmărește-ne

Companiile aeriene trebuie să ofere rambursări, nu doar vouchere valorice

  1. BoardingPass.ro
  2. Curiozități
  3. Companiile aeriene trebuie să ofere rambursări, nu doar vouchere valorice
Foto: Gabriel White
Foto: Gabriel White

Curiozități

Companiile aeriene trebuie să ofere rambursări, nu doar vouchere valorice

Legislația adoptată recent de Comisia Europeană dar și de autoritățile americane este momentan de partea pasagerului afectat de zborurile anulate din cauza Covid-19.

Pentru zborurile anulate, companiile aeriene au obligația de a restitui pasagerilor întrega sumă plătită, nu doar un simplu voucher pentru călătorii viitoare, așa cum preferă acestea.

Acest anunț din partea Uniunii Europene, de la începutul lunii aprilie, este o veste foarte bună pentru pasageri, dar nu și pentru companiile aeriene.

Multe companii au încercat să eludeze legislația UE care impunea rambursări complete pentru zborurile anulate.

Un exemplu grăitor fiind cel al grupului Air France – KLM, care ofereau un voucher de zbor valabil pentru următoarele 12 luni, iar acesta, putea fi transformat într-o rambursare completă dacă n-ar fi fost utilizat în această perioadă.

Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi: „Companiile aeriene trebuie să restituie biletele de avion anulate. Desigur, pot oferi și un voucher, dar – și acest lucru este foarte important – numai dacă pasagerul este de acord să-l accepte. Dacă clientul nu dorește voucher sau o altă soluție propusă, compania aeriană trebuie să-i ramburseze banii.”

Lichiditățile companiilor aeriene vor fi grav afectate în urma rambursărilor masive pe care acestea trebuie să le facă, dar până când se va găsi o altă soluție care să protejeze drepturile pasagerilor, legea este lege.

Adina Vălean mai adaugă: „Aceasta este legislația pe care o avem în vigoare. Încercăm să vedem cum putem ajuta companiile aeriene să facă față problemelor de lichidități pe care le au acum, protejând în același timp și drepturile pasagerilor.

Trebuie reținut următorul aspect, această prevedere a UE se aplică doar dacă compania aeriană anulează zborul.

Dacă renunțarea la călătorie este voluntară, din partea pasagerului, din diverse motive personale, compania nu este obligată să ofere rambursarea banilor plătiți biletelor.

Aproximativ 90% din zborurile la nivel mondial au fost anulate, deci cel mai probabil vă puteți regăsi într-o situație favorabilă vouă.

În ceea ce privește viitorul aviației, și lupta companiilor aeriene pentru supraviețuire, poate este mai înțelept să alegeți un voucher, dacă vă permiteți, în locul unei rambursări a biletului.

Click pentru a comenta

Vrei să zici ceva?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mergi sus