Consiliul de Administrație al TAROM anunță public motivul pentru care Mădălina Mezei a fost revocată din funcție după ce aceasta l-a acuzat pe Ministrul Transporturilor de faptul că acesta i-a solicitat să rețină la sol mai multe aeronave în ziua votului moțiunii de cenzură astfel încât membrii ai Opoziției să nu ajungă la timp la București.
De asemenea, din acest comunicat aflăm că livrarea ATR-urilor este întârziată semnificativ deoarece contractul nu a fost semnat iar Mădălina Mezei ar fi încercat să aducă într-un final în flotă șapte avioane Airbus în loc de cele nouă ATR-uri 72-600 pe care compania s-a angajat în această vară să le închirieze de la Nordic Aviation Capital (Danemarca).
Mai jos regăsiți comunicatul transmis de Consiliul de Administrație al TAROM:
„Consiliul de Administratie al TAROM a subliniat în nenumărate rânduri nemulțumirile față de slaba pregătire profesională a doamnei Mădalina Mezei, evidențiată prin materialele pe care aceasta le prezenta în ședințele dedicate „Salvării Tarom!”.
Decizia de revocare a doamnei director a fost luată în unanimitate, in data de 15 octombrie a.c., după aproape cinci ore de dezbateri, fără ca domnul ministru sau altă persoană ce nu face parte din Consiliul de Administrație să fi solicitat adoptarea vreunei Decizii.
Suplimentar, parlamentarii României se deplasează către București doar în zilele de Duminică și/sau Luni, iar moțiunea a fost în ziua de Joi, când, de regulă, acestia pleacă la birourile parlamentare din teritoriu.
Revenind la pregătirea profesională de manager a fostei doamne director, s-a apreciat că emoțiile sunt cele care nu o lăsau să rostească o frază coerentă, însă se pare că altele sunt motivele domniei sale; în tot acest timp, însă, toate materialele trebuiau fie refăcute, fie înlăturate de pe Ordinea de Zi a sedintelor Consiliului de Administrație.
Toate aceste gafe ale doamnei Mezei au culminat la penultima ședință, ocazie cu care, într-o discutie liberă (fără să facă obiectul ședinței), cu stupoare, am aflat de la aceasta faptul că, în loc să primim în jurul datei de 20 a lunii octombrie primul avion ATR (din cele 9 bucăți), potrivit graficului de livrare aprobat atât de Consiliul de Administrație, dar și de Adunarea Generală a Acționarilor din octombrie 2019 – decembrie 2020), încă nu a semnat contractele privind înlocuirea acestor aeronave, deci, pe cale de consecință, exclus sa avem vreo aeronava nouă. Mai mult, aceasta a arătat că nu mai este de acord cu aeronavele modelul ATR , ci că optează pentru cele de tip Airbus (din motive personale) și, în niciun caz nouă aeronave, ci maxim șapte aeronave, pentru ca nu are ce face cu asa multe avioane – situație ce contravine flagrant Hotărârilor adoptate atât de C.A., dar și de A.G.A., venite tot la solicitarea conducerii executive TAROM.
De asemenea, aceasta nu a prezentat nici datele procesului de restructurare, planul aprobat de CA la solicitarea ei fiind unul general, creând nemulțumiri majore în rândul angajaților pentru lipsa de transparență de care a dat dovadă, lăsând senzația că face aceste disponibilizări pe „ochi frumoși/polițe personale”.
Acestea au fost unele dintre motivele care au determinat Revocarea cu unanimitate de voturi.
De asemenea, membrii Consiliului de Administrație nu au instrumentele necesare pentru a putea verifica veridicitatea informațiilor apărute pe rețelele de socializare cu privire la faptul că un anume imobil din Bruxelles, care este plătit din banii Tarom, ar aparține sau nu acesteia și nici nu intră în atribuțiile noastre stabilirea existenței unor interese contrare în persoana doamnei Mezei dacă, prin intermediul soțului, a unor piloți din Tarom sau foști ar deține acțiuni la o firmă privată, cu specific aeronautic, ce urma să livreze la Tarom.”
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.