Pe Bogdan Filip l-am întâlnit pe un zbor dintre București și Madrid cu un Boeing 737 aflat sub comanda sa.
Acesta urma să fie unul dintre ultimele sale zboruri pentru TAROM deoarece, îmi spunea la acea vreme că urmează să opereze zboruri comerciale lung-curier din postura de comandant pe Boeing 777 la una dintre cele mai mari companii aeriene din lume, China Southern.
În ciuda faptului că China Southern este recunoscută pentru dificultatea mare de a prinde un loc de muncă ca pilot străin, Bogdan a reușit să se angajeze la compania chineză datorită experienței sale și a devotamentului său.
După scurte discuții am aflat mai multe despre el iar cariera sa de pilot este impresionantă, începea la finalul anului 2004 ca copilot pe avioane Saab 2000 la Carpatair.









La mai puțin de doi ani însă Bogdan a trecut din cockpitul unui avion cu elice la unul cu motoare cu turboreactor, mai exact în vara anului 2007 el a devenit copilot pe Boeing 737 la Blue Air iar doi ani mai târziu a devenit comandant pe Boeing 737 la TAROM.
Mare parte din carieră a petrecut-o la compania națională TAROM, aproape nouă ani de zile, iar mai apoi a început să zboare din postura de comandant pe avioane Boeing 777 ale China Southern.
La momentul părăsirii companiei TAROM, Bogdan era cel mai tânăr comandant din detașamentul Boeing al companiei aeriene naționale.
În ceea ce privește cariera sa de la TAROM, în toți cei nouă ani petrecuți la compania națională Bogdan a operat câteva sute de zboruri cu Boeinguri 737 însă printre ele au fost și câteva mai speciale, gen zboruri umanitare sau pentru guvernul român.
De asemenea, tot în timp ce zbura pentru TAROM Bogdan s-a aflat la manșa unui Boeing 737-700 (YR-BGI) care participa în premieră la un show aerian din România în fața a câtorva mii de spectatori și oficiali români, printre ei aflându-se și Radu Berceanu, ministru al transporturilor la acea vreme.
În cadrul showului aviatic din iulie 2010 susținut la Aeroportul Otopeni echipajul avionului amintit a efectuat cu succes o trecere la joasă altitudine la o viteză de peste 320 de noduri (aproape 600 de kilometri pe oră) și o manevră de tip touch & go.
Galerie foto de la showul aviatic din iulie 2010 cu Boeingul 737 pilotat de Bogdan





















Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.