Potrivit informațiilor apărute pe AVHerald.com, un Airbus A320neo (TC-NBF) al companiei low-cost Pegasus Airlines care efectua zborul PC361 pe ruta Istanbul (SAW) – București (OTP) a aterizat vineri, 30 martie, pe porțiunea închisă a pistei 08L de pe aeroportul Henri Coandă din capitală.
Airbusul A320neo Pegasus a fost nevoit să aterizeze pe pista 08L, însă se pare că piloții nu au observat, sau nu au știut, că primul sfert al acestei piste (marcat cu roșu în imaginea de mai jos) este închis și au aterizat pe aceasta fără a ține cont de restricții, așa cum se poate observa și în istoricul zborului înregistrat de FlightRadar24.com.
Din păcate acesta este al treilea incident care a avut loc în mai puțin de un an pe această pistă bolnavă a celui mai mare aeroport din România, aeroport care se confruntă cu mari probleme în ceea ce privește calitatea căilor de rulare și a pistelor. CNAB, compania care-l administrează, a raportat în 2017 peste 400 de milioane de lei profit.
În luna iunie a anului trecut un Airbus A321 Turkish Airlines a trecut de pragul decalat al pistei și a lovit mai multe lumini de semnalizare instalate pe aceasta. La câteva săptămâni distanță, în 25 iulie 2017, un Boeing 737 Ryanair a repetat scenariul. În ambele cazuri aeronavele au aterizat pe pista 26R.
La câteva ore după aterizarea Airbusului A320neo al companiei Pegasus Airlines, un Boeing 747-400 EL AL a dislocat o bucată din suprafața pistei 08R în timpul decolării către Tel Aviv.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.