Urmărește-ne

Interviu Republica.ro: cum a rămas fără job însoțitorul de zbor Mircea Constantin (Wizzair)

  1. BoardingPass.ro
  2. Curiozități
  3. Interviu Republica.ro: cum a rămas fără job însoțitorul de zbor Mircea Constantin (Wizzair)

Curiozități

Interviu Republica.ro: cum a rămas fără job însoțitorul de zbor Mircea Constantin (Wizzair)

Wizz Air este cea mai mare companie aeriană low cost din Europa Centrală și de Est. Numărul de pasageri, de aeronave și profitul companiei au crescut constant în ultimii 10 ani.

În 2016, Wizzair a concediat 20 de angajați care formaseră un sindicat. A urmat o serie de procese câștigate de angajați, dar bătălia mare e departe de a fi câștigată. Am stat de vorbă cu Mircea Constantin, liderul sindicatului, pentru a afla povestea lui și a colegilor dați afară.

Interviu cu Mircea Constantin, liderul sindicatului Aerolimits, din cadrul companiei Wizz Air:

– Mircea, te rog să îmi spui ce te-a determinat să creezi împreună cu colegii sindicatul angajaților Wizz Air?

– Au fost mai multe probleme, unele legate de planificarea turelor, de planificarea concediilor. Ce ne-a deranjat însă extrem de tare a fost neaplicarea Legii personalului navigant (223/2007), în care practic se stipulau anumite condiții și drepturi, adică se luau la cunoștință condițiile de muncă deosebite în care trebuie să ne desfășurăm activitatea – radiații cosmice, expunerea la elementele de depresurizare ale avionului pe perioade destul de lungi etc. În momentul în care a ieșit legea, în 2007, pentru a evita aplicarea ei Wizz Air s-a reorganizat în România dintr-un SRL într-o sucursală. Noi atunci nici n-am realizat ce se întâmpla, dar ulterior am pus problema, „Bun, dar cum rămâne cu Legea 223”, am întrebat noi. „Ce este cu ea?”, ni s-a răspuns. „Este legea personalului navigant“. „Păi, nu se aplică pentru voi”, „Păi de ce?”, „Pentru că avioanele sunt înregistrate în Ungaria”. S-a întins, astfel, foarte mult coarda pentru că eu personal n-aveam cum să accept treaba asta, discutăm despre o lege, nu mai discutăm despre niște doleanțe personale, voiam aplicarea unei legi care există în România. Din păcate, absolut toate căile de comunicare cu managementul fuseseră epuizate. Răspunsul managementului era unul singur – avem între 300 și 600 de candidați la poarta noastră, dacă doriți condiții mai bune, vă rugăm să accesați alte interviuri și alte companii, aici astea vor fi condițiile. Acumulându-se foarte multe frustrări, în final, s-a decis crearea sindicatului de către un grup de 20 de persoane, al cărui președinte am fost ales și am înființat sindicatul numit Aerolimit Professional în luna iulie 2014.



– Aș vrea să-mi descrii un pic condițiile de muncă de la Wizz, spuneai că aviația nu e un domeniu ușor. Câte ore munceați, cum erau organizate zborurile, ce hrană aveați asigurată pe durata zborului?

– Turele standard pe care le puteam desfășura în aviație puteau implica de la 2 până la 4 zboruri zilnice, cu o durată medie de 12 ore. În general prezența la birou se făcea cu o oră înainte de decolarea aeronavei, așadar prima plecare sau prima apariție la birou putea să fie și undeva în jurul orei 4- 4.30, dimineața. Așadar, de la ora 5 (dimineața), până la ora 5 după-amiaza, când urma aterizarea și ieșirea din duty, cam acestea erau turele standard. Problema nu ar fi fost asta, cât mai ales frecvența și alinierea acestor ture. Una este să faci o tură de 4 zboruri, cu plecare la 5 și întoarcere la 5, dar după care urmează un program normal, și alta este să ai patru astfel de zboruri consecutive, fără pauză.

CITEȘTE CONTINUAREA INTERVIULUI PE REPUBLICA.RO.

Ai avut un zbor anulat sau întârziat?
SOLICITĂ ACUM DESPĂGUBIRI DE PÂNĂ LA 600 DE EURO!
AirHelp get compensation
Click pentru a comenta

Vrei să zici ceva?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Știrile BoardingPass pe WhatsApp

Abonează-te la newsletterul nostru, acum îți putem trimite direct pe WhatsApp cele mai importante știri.

Click pentru abonare »

Știrile BoardingPass pe WhatsApp

Promitem că nu o să facem spam iar numărul tău de telefon nu va fi adăugat în nicio bază de date, vizibil altor abonați sau distribuit cu alte entități și parteneri.
Pentru dezabonare vă rugăm să ne trimiteți pe WhatsApp mesajul Clear to land!

Știrile BoardingPass pe WhatsApp

Acum te rugăm să adaugi numărul +40799889910 în lista ta de contacte cu numele BoardingPass.ro.

Pentru a finaliza abonarea este necesar să trimiți către noi, BoardingPass.ro, pe WhatsApp mesajul Clear for take-off!

Click pentru a trimite mesajul

Îți place BoardingPass?

Suține siteul cumpărând de pe FashionDays folosind acest link.
De asemenea, mai recomand și eMag.ro.
Ai avut un zbor anulat sau întârziat? SOLICITĂ ACUM DESPĂGUBIRI DE PÂNĂ LA 600 DE EURO! AirHelp get compensation

Suntem și pe…

Urmărește BoardingPass.ro pe Facebook     Urmărește BoardingPass.ro pe Instagram     Urmărește BoardingPass.ro pe Twitter     Urmărește BoardingPass.ro pe LinkedIn     Urmărește BoardingPass.ro pe RSS
Publicitate

Articole populare

Publicitate
Mergi sus