Conform news.ro, Ionuț Moșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat luni, la finalul audierii din Comisia de transporturi a Senatului, că la începutul anului viitor se va face o restructurare a Companiei Naționale de Transporturi Aeriene Române TAROM S.A., o restructurare care „chiar dacă va fi dureroasă, va trebui asumată de următorul Guvern”. Oficialul a mai declarat că este necesar ca noului management care va conduce Tarom să i se acorde „anumite exceptări” pentru a lua măsuri rapid când este cazul şi pentru a se putea lupta cu competitorii de pe piaţă.
În decursul zilei, Ionuț Moșteanu a prezentat, în fața colegilor din Parlament, pașii care urmează să fie luați pentru redresarea operatorului aerian, după ce anul 2016 este al nouălea an consecutiv de pierderi.
În perioada următoare va fi semnat un contract de consultanță, iar în primăvara anului 2017 va fi prezentat un raport al unui consultant din afara țării, urmând ca acesta să facă recomandări privind schimbările necesare pentru repoziționarea pe piață a TAROM. În urma acestui raport se va stabili cu exactitate și modul de standardizare a flotei.
„Înainte să băgăm banii românilor într-o flotă nouă, trebuie să restructurăm compania. Următorul pas după raportul consultantului va fi o restructurare a companiei, care, chiar dacă va fi dureroasă, va trebui neapărat asumată de următorul Guvern, de următorul Parlament”, a declarat Moşteanu.
În acest moment TAROM are o flotă de 22 de aeronave, însă va rămâne la numai 21 după ce la finele acestei luni singurul Airbus A310 (YR-LCA) va fi restras din serviciul comercial, ultimul său zbor va fi operat sâmbătă pe ruta Madrid – București. Flota companiei este foarte segmentată, fiind alcătuită din aeronave de la 3 producători diferiți, Airbus, ATR și Boeing, acest lucru ducând la costuri de mentenanță foarte ridicate.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a mai avertizat că decizia privind restructurarea companiei TAROM trebuie luată rapid, din cauza creşterii concurenţei pe piaţă şi a existenţei unor „competitori extrem de agili, rapizi şi cu putere financiară”.
„Ca să-i dăm o şansă acestei companii, va trebui imediat, de anul viitor, să-i oferim managementului de atunci posibilitatea să intervină foarte rapid, să ia decizii foarte rapide să nu mai fie constrâns de anumite criterii foarte fixe (…) şi când vom propune bugetul pe anul viitor vom cere şi nişte exceptări în anumite puncte, astfel încât să îi dăm companiei această flexibilitate şi agilitate de care are nevoie pentru a se lupta în această piaţă super concurenţială”, a mai declarat Ionuț Moşteanu.
Conform statisticilor pentru anii precedenți, TAROM a pierdut rapid cotă de piaţă în faţa competitorilor, în special a companiilor low-cost, în ultimii ani.
Operatorul aerian low-cost Blue Air, cu 1,42 milioane de pasageri transportaţi în primul semestru, a depăşit TAROM din punctul de vedere al flotei în acest an, ajungând la 26 de avioane a căror vârstă medie trece de 22 de ani.
Tarom a transportat în decursul anului trecut peste 2,3 milioane de pasageri, iar cea mai mare companie aeriană de pe piaţa românească, după numărul de pasageri transportaţi, este operatorul low-cost Wizz Air care transportat 2,42 milioane de pasageri în primele şase luni ale acestui an, având o creştere de peste 10% faţă de aceeași perioadă a anului 2015.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
PAI DACA SCOT TOATE CONTRACTELE ”DEDICATE” NU MAI ESTE NEVOIE DE RESTRUCTURARE…..