Un Boeing 737 MAX 9 Alaska Airlines a efectuat o aterizare de urgență după ce o ușă s-a desprins de pe fuzelaj la scurt timp după decolare.
Piloții zborului Alaska Airlines AS1282 operat pe ruta internă Portland – Ontario vineri, 5 ianuarie 2024, au decis să revină de urgență pe aeroportul de origine la scurt timp după decolare.
Din informațiile și materialele video și foto realizate în timpul zborului și după ateriza, se pare că una dintre ușile avionului s-a desprins de pe fuzelaj, iar avionul s-a depresurizat.
Avionul de tip Boeing 737 MAX 9 a fost readus la sol de piloți în siguranță la doar 20 de minute de la decolare, iar pasageri au fost ulterior debarcați.
Conform informațiilor oficiale, la bordul avionului se aflau 171 de pasageri și șase membrii ai echipajului. Din fericire, niciuna dintre cele 177 de persoane nu a fost rănită.
Pe scaunul din dreptul ușii de urgență dezafectată, care s-a desprins de pe fuzelajul avionului la scurt timp după decolare, nu a fost așezat niciun pasager.
Boeingul 737 MAX 9 implicat în acest accident este înmatriculat N704AL și a fost livrat companiei aeriene în 31 octombrie 2023, iar în 11 noiembrie a fost introdus în serviciul comercial.
Secțiunea care s-a desprins de pe fuzelajul avionului este, în fapt, o ușă de evacuare care, în configurația MAX-urilor folosită de Alaska Airlines, este dezafectată.
Ca urmare a acestui accident, Alaska Airlines „a decis să luăm măsurile de precauție de a reține la sol temporar flota noastră de 65 de avioane Boeing 737 MAX 9. Fiecare avion va fi reintrodusă la zbor numai după finalizarea inspecțiilor complete de întreținere și siguranță”.
Compania aerian americană „anticipează că toate inspecțiile vor fi finalizate în următoarele zile”, iar Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) și Boeing au anunțat că vor investiga acest accident.
„Două persoane familiare cu avionul spun că MAX-ul în cauză, N704AL, a prezentat indicii false de probleme de presurizare în două cazuri, pe 4 ianuarie 2024 în urma unui zbor”, potrivit The Air Current.
Drept urmare, „compania aeriană a scos avionul din operațiunile cu rază extinsă (ETOPS) conform regulilor de întreținere. Indicatorul (pentru probleme de depresurizare, n.r.) a apărut din nou mai târziu în aceeași zi în zbor”, conform aceleiași surse.
Acesta este cel mai grav accident în care a fost implicat vreun avion de tip Boeing 737 MAX după reintroducerea acestei familii de avioane în serviciul comercial, în decembrie 2020, după ce au fost reținute la sol aproape doi ani.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.