După mai bine de 10 ani de zboruri prin România, compania americană Omni Air a luat decizia de a muta zborurile charter operate prin țara noastră în Sofia, Bulgaria.
Omni Air operează de o perioadă lungă de timp zboruri charter pentru guvernul american, în special între America și Ortientul Mjlociu.
Deoarece autonomia avioanelor cu care erau operate nu permiteau zboruri fără escală din SUA spre Orient, cel puțin din anul 2009 acestea erau operate cu escală tehnică în țara noastră.
În toată această perioadă Omni Air a efectuat escale de realimentare și schimb de echipaj pe aeroporturile Henri Coandă, Mihail Kogălniceanu și Aurel Vlaicu.
Situația se va schimba însă deoarece din a doua jumătate a lunii octombrie compania va zbura între SUA și Orientul Mijlociu cu escale de realimentare în capitala Bulgariei, dacă informațiile obținute sunt corecte.
La început compania americană opera aceste zboruri cu avioane DC-10 însă ulterior acestea au fost înlocuite cu Boeinguri 767 și uneori Boeinguri 757.
Frecvența medie cu care Omni Air zbura prin țara noastră era de 3-4 zboruri pe săptămână (tur-retur) iar majoritatea lor erau pe ruta Washington DC – București – Kabul și retur.
Din primăvara acestui an, când zborurile charter operate pentru guvernul american între SUA și Orient s-au înmulțit semnificativ, companiile care le operau (Omni Air, Atlas Air, Kalitta Air, Delta) au ales să efectueze escale de realimentare în capitala Bulgariei.
Motivul care a stat în spatele deciziei de a muta zborurile la Sofia este necunoscut însă nu este exclus ca Omni Air să mai opereze ocazional zboruri și pe la București.
„Zboruri fantomă”
Deoarece avioanele Omni Air nu aveau codul unic de transponder setat pe FlightRadar24 acestea apăreau fără detalii cum ar fi aeroportul de plecare și destinație și înmatriculare iar astfel au fost botezate de către publicul larg „zboruri fantomă”.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.