Blue Air este vizată de un nou dosar de judecată prin care un grup de peste 80 de angajați și foști angajați solicită insolvența companiei low-cost.
Pe rolul Tribunalului București a fost deschis în 16 martie 2023 un nou dosar de judecată prin care se solicită insolvența companiei Blue Air.
Conform datelor disponibile, din acest dosar fac parte 85 de persoane care au dat în judecată Blue Air din postura de debitori ai companiei aeriene.
Cererea de intrare în insolvență solicitată de cei 85 de angajați și foști angajați, majoritatea fiind însoțitori de bord, ar urma să fie judecată marți, 21 martie 2023.
În datele publice nu sunt oferite detalii concrete, însă, potrivit informațiilor BoardingPass, litigiul îl reprezintă salariile și misiile de zbor pe care Blue Air le datorează acestora.
Compania low-cost și-a suspendat „temporar” activitatea în 6 septembrie 2022, însă chiar și acum aceasta mai are în continuare câteva sute de angajați.
Aceștia, cel puțin în cazul însoțitorilor de bord, ar fi primit ultima dată plăti de la compania Blue Air în urmă cu câteva luni și erau aferente salariilor pentru luna iunie 2022.
Statul român a devenit acționar majoritar al companiei aeriene, a subsidiarei Blue Air Technic și a Airline Invest SA la finele anului 2022, detalii aici.
Recent, actualul acționar majoritar al Blue Air și companiilor afiliate a instalat propria conducere în cadrul acestora, detalii aici.
Pe lângă acest dosar colectiv, alți zeci de angajați și foști angajați Blue Air au dat individual în judecată compania low-cost pentru a-și recupera salariile neplătite de acestea.
De asemenea, o companie care asistă pasagerii să-și recupereze compensațiile pe care companiile aeriene le datorează pentru zboruri întârziate sau anulate a cerut insolvența Blue Air săptămânile trecute, așa cum am relatat în exclusivitate aici.
Compania low-cost Blue Air a adunat datorii față de stat, furnizori, angajați și pasageri care se ridică la sute de milioane de lei.
Cu toate acestea, până în prima jumătate a lunii februarie 2023 aceasta a beneficiat de protecție împotriva falimentului, însă concordatul preventiv nu a mai fost prelungit, detalii aici.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.