Unul dintre cele mai importante subiecte în domeniul vacanțelor este prețul biletelor de avion.
Odată cu relaxarea restricțiilor în diverse țări de pe mapamond, și dorința oamenilor de-a călători din nou, au apărut diverse știri despre o posibilă scumpire a biletelor de avion.
Motivele sunt plauzibile, companiile aeriene vor trebui să reducă drastic din cheltuieli, pierderile vor trebui limitate, iar de profit se va vorbi mai rar în viitorul apropiat.
Probabil multe companii vor închide anumite rute, altele vor reduce frecvența.
De mai bine de cinci ani, compania americană Delta, una dintre cele mai mari din lume, era doar pe plus, acum, aceasta a anunțat primul trimestru cu pierderi.
Probabil, toată isteria cu creșterea scumpirea biletelor de avion a pornit de la declarația șefului IATA, Alexander De Juniac, care a afirmat: „Dacă se va impune distanțarea socială, era călătoriilor ieftine s-a încheiat.”
Ce se ascunde în spatele acestei declarații?
Bineînțeles, șefului IATA nu-i pasă de faptul că dumneavoastră nu veți mai zbura la Milano, Roma, Londra, Madrid sau Paris cu 9,99€.
El a tras un puternic semnal de alarmă în speranța că guvernele vor face tot posibilul să salveze companiile aviatice de la faliment, și din păcate multe se îndreaptă spre acest orizont sumbru.
Am detaliat în alt articol ce se întâmplă în Australia și Africa. Probabil acest lucru se va repeta și-n alte părți ale lumii. Chiar și-n Europa.
Companiile aeriene nu își permit să renunțe la zborurile ieftine, pentru că eticheta de 9,99€ este un puternic instrument de marketing care vine cu foarte multe beneficii pentru compania aviatică. Unul dintre ele fiind chiar cota de piață.
Și chiar așa, întorcându-ne la eticheta de 9,99€, chiar dacă nu vor mai fi atât de multe bilete la acest preț, ele vor continua să existe.
Presa va scrie despre aceste promoții, companiile vor avea vizibilitatea mult dorită, iar astfel, avioanele se vor umple, cu sau fără distanțarea socială.
Există acele zboruri pe care le faceți chiar dacă nu este necesar să le faceți.
Ați fost la Londra, Berlin, Milano sau Roma de atâtea ori, iar acum a apărut din nou o promoție la preț de nerefuzat?
Bineînțeles că o veți face, chiar dacă v-ați jurat de atâtea ori că n-o să mai zburați cu compania X sau Y, din diverse motive, ca de exemplu că nu v-au dat nici măcar un pahar de apă gratis.
Aproape toți pasagerii, sau poate 95% dintre ei, aleg linia aeriană care oferă cel mai bun preț. Asta va rămâne valabil și după pandemie, iar acest lucru va forța companiile aviatice să ofere tarife mici.
Prețul pandemiei va exista, iar acesta va trebui plătit.
Pentru fiecare zbor, în mod cert, vor fi mai puține bilete la tarife mici, iar anumite companii, mă refer aici la cele low-cost și nu numai, vor majora probabil prețul serviciilor auxiliare: alegerea scaunului în avion, prețul bagajului la bord sau la cala avionului, checkinul, șamd.
Întotdeauna, că vorbim de low-cost sau de o companie de linie, există acel segment de pasageri care sunt nevoiți să zboare.
Au nevoie de bagaj de cală, sau trebuie să ajungă undeva în ultimul moment. Ei sunt cei care probabil vor plăti o bună parte din prețul pandemiei.
Dacă scaunele din mijloc nu vor fi blocate, așa cum se vehiculează acum ca măsură de limitare a răspândirii coronavirusului, tarifele mici vor rămâne.
Atâta timp cât vor exista companiile low-cost care oferă prețuri mici pentru bilete, și celelalte companii vor trebui să se adapteze pieței.
Prețurile mici nu vor dispărea definitiv însă se va schimba comportamentul pasagerilor. Va trebui să fii mai agil, mai bun și mai inteligent pentru a prinde un bilet la un preț foarte bun.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.