Trip report: zbor Delta Air Lines DL4: New York JFK – Frankfurt cu Boeing 767

Către New York am zburat de la Paris cu Boeing 777 Air France, vezi recenzia completă aici, la retur am zburat cu un Boeing 767-400ER al operatorului american Delta Air Lines, până la Frankfurt, iar mai departe cu Boeing 737 (YR-BGG) TAROM până la București. Am ales această combinație, de a zbura la dus cu Air France și retur cu Delta, tocmai pentru a vă putea povesti puțin și despre o companie aeriană americană și serviciile pe care le oferă, astfel voi veți putea face o comparație între un operator european și unul din America de Nord. De asemenea la New York am mai zburat și cu un Airbus A380 al Lufthansa, recenzia o puteți citi aici.

Acestea fiind zise, să trecem la treabă 🙂

Check-in

Fără bagaj de cală, așa dar l-am făcut online, rapid și simplu. Alegerea scaunelor este gratuită, iar aplicația lor pentru iOS și Android este una foarte bună, nu am întâmpinat nicio problemă la acest capitol. După check-in, boarding passul este salvat în telefon pentru a putea fi deschis și fără conexiune la internet, de asemenea mai există posibilitatea de a-l adăuga în aplicația Wallet de pe iPhone-uri sau iPod-uri.

Menționez că în timpul procesului de check-in mai aveți posibilitatea de a face upgrade, pentru un zbor în Delta Confort+ (Premium Economy), puteți plăti 99USD și veți zbura într-un scaun puțin mai confortabil și un meniu, probabil, mai diversificat.

Dacă aveți bagaj de cală, atunci la intrarea în terminalul 4 o să vedeți peste 40 de ghișee de check-in care aparțin operatorului, nu am văzut mare aglomerație acolo și aproape toate erau operaționale.

De la ghișeele de check-in până la poarta de îmbarcare veți face peste o oră! Aglomerația de la security check este de nedescris 🙁 însă nu pot să spun același lucru despre security check-ul din terminalul 1, când vara trecută am reușit să trec prin el în maxim 15-20 de minute. Din păcate acest lucru nu se întâmplă și în terminalul 4.

Îmbarcarea

Delta operează zboruri de la JFK din două terminale, așadar fiți atenți. Din cele observate, înțeleg că plecările către Europa au loc din terminalul 4, iar cele domestice din terminalul 8. Îmbarcarea pentru zborul meu, DL4, s-a făcut de la poarta B36. Deoarece am fost foarte puțini pasageri, nu s-a pus problema unei înghesuieli la îmbarcare, totul a decurs civilizat și foarte rapid.

Odată trecut de poarta de îmbarcare, am ajuns în aeronavă, din nou, datorită numărului foarte mic de pasageri, nu a fost nevoie ca lumea să se dea la o parte pentru a lăsa pasagerii să treacă mai departe către locurile lor.
Mi-aș dori ca boardingul să fie pe toate zborurile la fel, dar din păcate nu se întâmplă prea des. 🙁

Aeronava

Un Boeing 767-400ER (Extended Range) înmatriculat N845MH și purtând un livery special: Brest Cancer Research Foundation. Delta este primul proprietar al acestei aeronave și a recepționat-o în 15 Aprilie 2002, este propulsată de două motoare General Electric CF6-80C2B7F și este configurată cu 40 de locuri în Business Class (Delta One), 38 în Delta Confort+ (Premium Economy) și alte 178 de scaune în Economy.

Avionul, în ciuda faptului că are peste 14 ani, a fost curat și foarte bine îngrijit, un singurul lucru mi s-a părut cam vechi: sistemul de In-Flight Entertainment, însă în afară de acest lucru, nu am ce să mai punctez negativ.

Scaunul

Layoutul scaunelor din Economy este 2-3-2, iar scaunul pe care am stat eu a fost 25A, la jumătatea aeronavei, chiar în dreptul aripii din partea stângă a avionului. Interiorul și scaunele sunt puțin mai vechi, acest lucru fiind destul de vizibil după scaunele pe care le regăsim la bord. Interiorul mai vechi nu este neapărat un lucru rău, cel puțin nu în opinia mea, lipsa scaunelor slim pe care le regăsim la bordul celor mai multe aeronave mai noi este un prilej de bucurie, deoarece scaunele mai vechi, pe care le-am regăsit și în acest Boeing, sunt mult mai confortabile, de aici reseie și o notă destul de mare pentru capitolul confort.

Spațiul de la picioare este suficient de mare, 79 de centrimetri, și nu m-am simțint înghesuit deloc.

Ce scaun sa alegi?

Cu siguranță ți-aș recomanda Business sau Premium Economy (Delta Confort+), fotografii mai jos, însă dacă trebuie să călătorești în Economy, atunci cu siguranță nu îți recomand să alegi vreun scaun de pe rândul 27, 45 și 46, deoarece acestea sunt ultimele rânduri de lângă toalete, așadar nu se pot înclina în spate. Locul 25A pe care eu l-am ales a fost potrivit, mi-a oferit o priveliște pe care o puteți vedea și voi în fotografiile pe care le-am atașat în această recenzie.

Zborul

Conform JetItUp.com, distanța dintre New York și Franfurt este de 6200km, iar durata zborului a fost de numai 6 ore și 47 de minute 🙂 noroc cu jetstream-ul de peste Oceanul Atlantic.

Am părăsit poarta de îmbarcare cu aproape 30 de minute mai devreme, toți pasagerii, nu cred că au fost mai mult de 60 de persoane la bord, au venit la timp, așadar am decolat de la New York chiar mai devreme decât ora planificată. Aterizarea la Frankfurt este programată pentru ora 09:40, însă am aterizat cu 25 de minute mai devreme, în jurul orei 09:15.

Confortabil? Cu siguranță.
Delta oferă gratuit pătură, pernă, căști, dopuri de urechi și eye shade.

Ca parte pozitivă, nu am avut parte de turbulențe sau copii plângăcioși, zborul a fost liniștit și cum e normal pe un zbor de noapte, toată lumea a dormit 🙂

Mâncarea

La o oră după decolare, echipajul a început să servească masa, am avut de ales între lasagna și orez, ziceau ei, + pui. Știm că lasagna e bună doar la italieni, deci am decis să nu risc și am ales orezul cu pui – am regretat pe urmă 🙂

Aterizarea era programată pentru ora 09:40, așadar cu 50 de minute înainte de a ajunge în Frankfurt am primit breakfastul. Acesta a constat într-un iaurt, o chiflă, unt și suc natural de portocale. Mai menționez și că pe durata zborului, cei care nu au dormit au mai primit câte ceva de ronțăit, alune sărate sau biscuiți și deseori în timpul zborului echipajul întreba pasagerii dacă îi poate servi cu ceva de băut.

Dacă la capitolul confort pot să laud Delta, când vine vorba de mâncare aceștia nu excelează deloc. Am fost foarte dezamăgit de meniul servit, a fost fără gust și porțiile mult prea mici.

In-Flight Entertainment

Sistemul de IFE este puțin învechit, ecranul, probabil 7 inci, nu este prea luminos, în cazul unui zbor pe timp de zi va trebui să lăsați jos parasolarul geamului pentru a vedea clar ce este afișat pe ecran. În afară de acest punct negativ, colecțiile de filme, show-uri TV, muzică și alte informații despre zbor și companie sunt foarte multe, cu siguranță în timpul zborului nu te vei plictisi dacă alegi să nu dormi 🙂
Căștile sunt oferite de operator, în cazul în care nu ai o pereche proprie.

Aterizarea

Programată pentru ora 09:40, cred că am ajuns mai devreme cu aproximativ 30 de minute. Am admirat orașul german de sus preț de câteva minute, după ce am coborât sub plafonul de nori, da, a fost înnorat și ploua, însă aterizarea a fost executată ca la carte. Touch downul a fost smooth 🙂

După părăsirea pistei, cred că am mers pe taxiways peste 15 minute, mi s-a părut că am făcut cel mai lung drum de la pistă până la poarta de debarcare, ever, însă într-un final am ajuns și la poartă. Înainte e a parca, deoarece am ajuns puțin mai devreme, am fost nevoiți să așteptăm aproape 10 minute până când un Airbus A330 al American Airlines a părăsit poarta unde noi urma să parcăm.

Soarta a făcut ca timpul pierdut pe taxiways și apoi așteptând la poartă, să ne aducă în aeroport just on-time, nu mai devreme.

Prețul și verdictul

Prețul… nu știu cât a costat biletul, a fost unul combinat și luat prin Air France cu codesharing de alianță, deci nu pot să vă spun exact cât a costat acest segment, dar dacă mă uit pe Google Flights, văd că un bilet dus-întors pe ruta Frankfurt – New York JFK cu Delta costă aproximativ 450EUR.

Mi-a plăcut Delta?
Aș spune fără ezitare da, însă din cauza meniului servit pe durata zborului, am o oarecare ezitare. Avem opțiuni mai bune pentru a ajunge la New York, cap de listă aș pune Lufthansa, pe urmă Air France, însă avem conexiuni bune din România și cu LOT, British Airways, KLM, AirSERBIA și Turkish. Aveți de unde alege, dar dacă vreți să ajungeți în SUA cu o companie aeriană americană, atunci aveți posibilitatea să o faceți cu United, American Airlines sau Delta din diferite huburi europene.

Mai multe fotografii făcute de pe scaunul 25A, la decolare și în apropiere de Frankfurt.

NOTĂ: Acest material nu este unul sponsorizat, iar fotografiile și părerile prezentate ne aparțin. Preluarea parțială sau integrală a textului și a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
4 comentarii
  1. Am zburat si eu cu Delta de la Minneapolis spre Amsterdam si intr-adevar nu exceleaza la capitolul mancare.
    Pe zborurile interne ale companiilor legacy din State, indiferent de cat de lung e zborul, ei iti ofera doar acele alune sau biscuti+bautura, iar bagajul de cala se plateste la fiecare companie, fie ca vorbim de United, Delta, Alaska sau American Airlines.
    Iar Southwest care e low-cost iti permite sa vii cu 2 bagaje de cala gratuit + preturi mult mai bune pe intern, 29$ de la Las Vegas la San Francisco, 50 si ceva de la Chicago la Boston si asa mai departe.
    Referitor la recenzia zborului cu Air France…cred ca greva a fost de vina, in cazul meu meniul a fost foarte bogat, ne-au dat si inghetata de vreo 2-3 ori ( nu ca am fi avut nevoie la ce frig era in avion – Airbus A340-300)

    1. Mulțumesc pentru comentariu și informațiile pe care le-ai adus. Am citit în diverse locuri despre cât de bine se mișcă operatorii LCC din SUA, în special JetBlue, nu am zburat încă domestic în state, dar s-ar putea să o fac în curând.
      Cât despre Air France… cred și eu că acea grevă a afectat în mod negativ serviciul on-board, le mai dau o șansă foarte curând 🙂
      Zboruri line!

      1. Sunt destule probleme cu multe dintre LCC-uri, despre Allegiant au fost mereu discutii despre safety, despre Frontier si Spirit discutii despre servicii si staff. Plus ca in State e dezvoltat conceptul de ultra low-cost, astfel ca la ele platesti si bagajul de cabina. (30$ la Frontier, 55$ Spirit, 15-25$ la Allegiant cu care cred ca o sa si zbor in curand, poate revin cu o recenzie 😀 ). In cel mai fericit caz ai gratuit doar acel personal item/purse.

        1. Există și în Europa ULCC, Ryanair, însă nu se plătește pentru bagajul de cabină, doar Wizzair are două tipuri de bagaj de cabină, unul mic (ghiozdan) care e gratuit, dacă dimensiunea sa e mai mare decât suportul cu care măsoară bagajele la checkin sau boarding, atunci plătești pentru că e bagaj de cabină mare, într-un cuvânt: idioțenie 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

ACCIDENT: Un Tupolev TU-154 al armatei rusești s-a prăbușit în acestă dimineață în Marea Neagră (FOTO)

Articolul următor

Guvernul din Moldova are intenția să privatizeze operatorul național Air Moldova

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share