Trip report: zbor TAROM RO342: Viena – București cu Airbus A318
Zboruri

Trip report: zbor TAROM RO342: Viena – București cu Airbus A318

15 ianuarie 2017
29452 vizualizări
citire în 9 minute
Aeronavă
10
In-Flight Entertainment
0
Servicii on-board
10
Mâncare
10
Confort
9
Servicii la sol
10
9.8
excelent

Recenzie scrisă de Peter Teculescu, bun prieten al BoardingPass.ro, așadar relatările din acest material îi aparțin. Peter, mulțumesc 🙂

Buna tuturor!

Scopul acestei călătorii este de fapt unul trist. Însă, amabilitatea echipajului și, în general, zborul extraodinar m-au făcut să uit de gândurile triste. Azi, vă voi arăta motivul pentru care în ultimii șase ani, zbor în continuu, doar cu TAROM 🙂 !

DRUMUL CĂTRE AEROPORT
Începem dimineata la 5:30 și după o oră de pregătiri părăsesc casa mea, ca să ajung la aeroportul din Viena. O călătorie relativ scurtă cu un metrou și una mai lungă cu un tren regional mă aduce ieftin și rapid la aeroport. Acolo m-au întâmpinat prietenii de la chiosk-ul TAROM, dorindu-mi un zbor cât mai plăcut, cu zâmbete mari pe fețele lor!

LA AEROPORT
Mă bucur că mi-am printat cartea de îmbarcare acasă, așadar am scăpat de coada de la check-in în aeroport 🙂 După ce trecem de poarta de scanare a boarding passului, intrăm direct în zona Duty Free (unde mama se regăsește în paradis 🙂 ), așa că fac și eu câteva cumpăraturi pentru niște prieteni dragi din România. După o cafea alături de mama, mergem către poarta de îmbarcare, via controlul de Pașapoarte (la care nu este nicio coadă). Ceea ce îmi place mult la aeroportul din Viena este că security check-ul (cel putin la porțile D) se află la intrare la poarta de îmbarcare. Cu alte cuvinte, fiecare poartă are controlul său propriu.
Ne așezăm la poartă, așteptând ‘Babybusul’ cu nerăbdare, timp în care număr pasagerii (mai târziu am întrebat echipajul, ca să mă asigur că am numărat bine).

ZBORUL
Compania TAROM fiind preferata mea (iar eu având o mare pasiune pentru ea), m-am împrietenit cu mulți piloți și însoțitori de bord de-a lungul timpului, motiv pentru care niciodată nu uit să notez numele membrilor de echipaj 🙂

Căpitan: LIVIU IJACU
Copilot: LIVIU VASILACHE
Șefă cabină: MONICA STOIAN
Nr. pasageri: 84 (3 Business Class + 81 Economy)
Loc: 5D

Detaliile zborului
Nr. zbor: RO342
Durată:
SDT/ADT (ora locală): 09:15/09:28
SAT/AAT (ora locală): 11:45/11:46

Aeronavă: Airbus A318 (YR-ASD)
Altitudine de croazieră; FL360
Viteză de croazieră: ~800 Km/h

Extraordinar de amabili, ca întodeauna, șefa de cabină, dna Stoian, îmi oferă un bun venit cald la bordul Airbusului, aeronava mea preferată din întreaga flotă a companiei. Mă așez pe unicul meu loc la Airbus 318 – 5D (primul rând din Eco în acest caz, la margine). Cu nerăbdare aștept în continuare anunțul care urmează să îmi dezvăluie numele piloților, sperând că îmi sunt cunoscuți! Observ că sunt 3 pasageri la Business (unde se servește și un Pre-Flight drink).

D-na Stoian anunță apoi numele comandantului, este Liviu Ijacu, cu care am mai avut plăcerea să zbor de 4 ori până acum 🙂

La aproximativ 15 minute după decolare se servește micul dejun (ceva ce eu apreciez foarte mult la TAROM). Este una dintre puținele companii din Europa care mai servesc mâncare caldă pe zboruri atât de scurte.

Un sfat util: dacă alegeți zborul RO341 sau RO342 pe ruta aceasta (zborurile de dimineață ale companiei TAROM), vă recomand să comandați meniu special Vegetarian Lacto-Ovo – mi se pare mai bogat și mai gustos decât cel normal. Apropo, pentru meniuri speciale la TAROM, nu plătiți nimic! Iarăși ceva ce apreciez mult!

Iată meniul special pe care l-am comandat, conform informațiilor nutriționale:

  • Graham Bun + Margerine + Sour Cherry Jam
  • Scrambled Eggs
  • Sautéed Spinach
  • Grilled Tomatoes
  • Grilled Mushrooms
  • Fruit salad (containing kiwi fruit, oranges and red grapes)

Păcat că nu prea mai sunt multe companii aeriene în Europa care servesc mâncare caldă și pe zboruri scurte… Oricum, pe lângă meniul acesta, am comandat de băut o cola, un suc de portocale, precum și o cafea. Ca întotdeauna, mâncarea a fost excelentă, din punct de vedere cantitativ, precum și calitativ.

Zborul se desfășoară momentan, așa cum am scris mai sus, la o altitudine de 36,000 picioare. Scaunele aeronavelor Airbus A318 sunt destul de confortabile, din punctul meu de vedere (eu am o înălțime de 1.97m, deci scaunul și spațiul de la picioare contează mult pentru mine). Însa, aeronavele TAROM, în general, sunt mai generoase în ceea ce privește spațiul de la picioare.

Cat despre In-Flight Entertainment nu pot spune chiar multe.. Sincer, nu pot să îl laud, dar oricum nu a fost nevoie de mare lucru pentru un zbor de 1 ora și un sfert. In fine – ecranele de deasupra scaunelor funcționau bine, oferindu-ne harta zborului, precum și alte detalii interesante despre acesta. O copie a fiecărei reviste TAROM, Insight și SkyLady, s-a regăsit în buzunarul scaunului din fața mea. Acestea conțin noile oferte (chiar atractive) ale companiei, precum și articole despre destinații, pagini dedicate flotei și a programului de fidelitate, FlyingBlue (al căreia sunt membru Gold) 🙂 . Recomand cu mare caldura citirea acestor reviste, dacă se întamplă să vă plictisiți în timpul unui zbor TAROM.

Am aterizat fix la timp 🙂 , însă înainte de debarcare, întreb echipajul dacă aș putea să fac o poză, ceea ce se acceptă cu mare drag 🙂
La revedere, Smaranda!

NOTĂ: Acest material nu este unul sponsorizat, iar fotografiile și părerile prezentate ne aparțin. Preluarea parțială sau integrală a textului și a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!

Ți-a plăcut acest articol? Arată-le și prietenilor tăi, sharing is caring!

Gabriel Bobon

Fondator al siteului BoardingPass.ro; Pasionat de internet, călătorii, aviația comercială, fotografie, fan Apple. A zburat cu cele mai mari avioane comerciale, Airbus A380-800 (LH), Boeing 747-8I (LH), Boeing 77W (AF) și Boeing 764 (DL) pe ruta FRA - JFK - FRA și CDG - JFK - FRA. Îi poți urmări istoricul zborurilor pe JetItUP.com.

488 postări
37 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *