Știați că fuzelajele de 737 sunt transportate cu trenul până la uzina Boeing?

Al 10.000-lea fuzelaj de Boeing 737 / Foto: Spirit AeroSystems

Boeing este în prezent al doilea cel mai mare producător de avioane din lume, după Airbus, iar familia de avioane de tip 737 este de departe cea mai de succes din portofoliul americanilor.

În ciuda faptului că Boeing este producător de avioane, la fel ca și în cazul Airbus, multe componente și secțiuni din avioanele sale sunt de fapt produse de mai mulți furnizori selectați de companie.

Cei drept, multe dintre componentele produse de furnizorii externi au la bază schițe și alte informații tehnice cruciale primite direct de la Boeing.

Astfel, o companie americană denumită Spirit AeroSystems produce la aproape trei mii de kilometri depărtare de uzinele Boeing din Seattle fuzelajele tuturor avioanelor de tip 737.

După ce acestea sunt produse, pentru o eficiență crescută, ele sunt transportate cu trenul din Wichita (Kansas), centrul Americii, până în Seattle.

Fuzelaje de Boeing 737 pe tren / Foto: Billings Gazette

Desigur, transportul pe cale ferată nu este cea mai rapidă soluție, însă pe cale aeriană ar putea fi transportate un singur fuzelaj de 737 într-un avion.

De asemenea, un camion ar putea transporta tot un singur fuzelaj, însă pe tren pot fi încărcate și transportate simultan mult mai multe fuzelaje.

Într-un comunicat de presă din 2018, Spirit AeroSystems menționa că un acestea ajung pe tren de la fabrica sa din Wichita (Kansas) la uzina Boeing din Renton din apropiere de Seattle (Washington) în aproximativ patru zile.

Potrivit Google Maps, cei 2.800 de kilometri dintre Wichita și Seattle pot fi parcurși cu mașina în aproximativ 26 de ore, însă șoferii de camion au nevoie de pauze pentru odihnă și astfel timpul necesar acestora pentru a parcurge distanța dintre cele două orașe depășește două zile.

Fuzelaje de Boeing 737 căzute într-un râu / Foto: AP

De asemenea, transportul pe cale ferată este mai sigur decât cel rutier.

Cu toate acestea, în iulie 2014 mai multe vagoane ale unui tren care transporta printre altele secțiuni mai mici de Boeing 777 și 747 și șase fuzelaje de Boeing 737 au deraiat.

În urma acestui accident, în care nu a fost rănită nicio persoană, trei fuzelaje au fost distruse după ce vagoanele pe care erau transportate au căzut într-un râu.

Unul dintre fuzelaje s-a rupt în două, iar alte două fuzelaje au suferit alte avarii serioase și nu au mai putut fi folosite de Boeing.

Boeing a început să transporte fuzelaje de avion pe cale ferată de la furnizorii săi spre uzinele proprii încă din anii ’60.

În ceea ce privește avioanele din familiile 767, 777, 787 și 747 pe care Boeing le produce, majoritatea componentelor și a secțiunilor de mari dimensiuni sunt transportate pe cale aeriană, un proces similar având și Airbus.

Odată ajunse la uzinele Boeing, fuzelajele sunt unite și asamblate cu restul secțiunilor și componentelor direct de Boeing, respectiv Airbus.

Al 10.000-lea fuzelaj de Boeing 737 / Foto: Spirit AeroSystems
Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

Trei Boeinguri 747 transportă de urgență cartofi din SUA în Japonia

Articolul următor

Zborurile din 1 ianuarie 2022 din și spre Satu Mare afectate de ceață

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share