Boeing este în prezent al doilea cel mai mare producător de avioane din lume, după Airbus, iar familia de avioane de tip 737 este de departe cea mai de succes din portofoliul americanilor.
În ciuda faptului că Boeing este producător de avioane, la fel ca și în cazul Airbus, multe componente și secțiuni din avioanele sale sunt de fapt produse de mai mulți furnizori selectați de companie.
Cei drept, multe dintre componentele produse de furnizorii externi au la bază schițe și alte informații tehnice cruciale primite direct de la Boeing.
Astfel, o companie americană denumită Spirit AeroSystems produce la aproape trei mii de kilometri depărtare de uzinele Boeing din Seattle fuzelajele tuturor avioanelor de tip 737.
După ce acestea sunt produse, pentru o eficiență crescută, ele sunt transportate cu trenul din Wichita (Kansas), centrul Americii, până în Seattle.
Desigur, transportul pe cale ferată nu este cea mai rapidă soluție, însă pe cale aeriană ar putea fi transportate un singur fuzelaj de 737 într-un avion.
De asemenea, un camion ar putea transporta tot un singur fuzelaj, însă pe tren pot fi încărcate și transportate simultan mult mai multe fuzelaje.
Într-un comunicat de presă din 2018, Spirit AeroSystems menționa că un acestea ajung pe tren de la fabrica sa din Wichita (Kansas) la uzina Boeing din Renton din apropiere de Seattle (Washington) în aproximativ patru zile.
Potrivit Google Maps, cei 2.800 de kilometri dintre Wichita și Seattle pot fi parcurși cu mașina în aproximativ 26 de ore, însă șoferii de camion au nevoie de pauze pentru odihnă și astfel timpul necesar acestora pentru a parcurge distanța dintre cele două orașe depășește două zile.
De asemenea, transportul pe cale ferată este mai sigur decât cel rutier.
Cu toate acestea, în iulie 2014 mai multe vagoane ale unui tren care transporta printre altele secțiuni mai mici de Boeing 777 și 747 și șase fuzelaje de Boeing 737 au deraiat.
În urma acestui accident, în care nu a fost rănită nicio persoană, trei fuzelaje au fost distruse după ce vagoanele pe care erau transportate au căzut într-un râu.
Unul dintre fuzelaje s-a rupt în două, iar alte două fuzelaje au suferit alte avarii serioase și nu au mai putut fi folosite de Boeing.
Boeing a început să transporte fuzelaje de avion pe cale ferată de la furnizorii săi spre uzinele proprii încă din anii ’60.
În ceea ce privește avioanele din familiile 767, 777, 787 și 747 pe care Boeing le produce, majoritatea componentelor și a secțiunilor de mari dimensiuni sunt transportate pe cale aeriană, un proces similar având și Airbus.
Odată ajunse la uzinele Boeing, fuzelajele sunt unite și asamblate cu restul secțiunilor și componentelor direct de Boeing, respectiv Airbus.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.