Cele șapte ATR-uri 42-500 din flota TAROM vor fi vândute unei companii aeriene din Caraibe, iar TAROM va închiria mai multe Boeinguri 737 MAX.
InterCaribbean Airways este compania aeriană care va cumpăra cele șapte avioane de tip ATR 42-500 aflate în posesia companiei aeriene de stat.
Aceste avioane au fost obiectul mai multor tentative eșuate de vânzare în ultimii ani, dar și a unui contract de „buy-back” cu o companie de leasing de la care TAROM a închiriat ATR-uri 72-600 noi.
Ultima tentativă de vânzare a acestor avioane a fost la finalul anului 2022, așa cum am relatat la vremea respectivă, aici, dar este neclar dacă InterCaribbean Airways a fost sau nu singura companie interesată de aceste avioane.
Prețul plătit de compania aeriană cu sediul în Insulele Turks și Caicos companiei TAROM pentru cele șapte avioane este necunoscut, însă compania de stat a afirmat că valorea acestora este de aproximativ 15 milioane de euro.
În primăvara anului 2020 TAROM a scos la vânzare cele șapte avioane la un preț mediu de 2,85 milioane de dolari/avion, detalii AICI.
Nici acea sesiune de vânzare nu a avut succes, iar un an mai târziu TAROM a inclus din nou două dintre cele șapte ATR-uri 42-500 într-o listă de 14 avioane scoase la vânzare, detalii AICI.
La vremea respectivă compania aeriană stabilise un preț de pornire de 3,9 milioane de dolari pentru fiecare dintre cele două ATR-uri 42-500 scoase la vânzare, înmatriculate YR-ATC și YR-ATF.
Dar, probabil, valoarea acestora și a celorlalte avioane de acest tip deținute de compania aeriană de stat a scăzut între timp.
Șase dintre cele șapte ATR-uri 42-500 deținute de TAROM au fost asamblate și livrate companiei în perioada 1998-1999, iar al șaptelea a fost asamblat în 2000.
Cele șapte ATR-uri 42-500 vândute acum au fost scoase treptat din serviciul comercial de către TAROM în anul 2020.
Pe lângă această vânzare, compania aeriană de stat a mai vândut în vara anului 2022 și patru Boeinguri 737-300, detalii AICI.
Adițional, compania TAROM ar urma să semneze un contract de leasing pentru Boeinguri 737 MAX cu Minsheng Commercial Aviation, o companie de leasing de avioane deținută de o bancă chineză.
Despre intenția companiei aeriene de stat de a închiria avioane de tip Boeing 737 MAX de la această companie de leasing am scris în exclusivitate aici.
În continuare, numărul de Boeinguri 737 MAX pe care TAROM le va închiria de la Minsheng Commercial Aviation și data la care avioanele vor fi livrate sunt necunoscute.
TAROM are și propria comandă pentru cinci Boeinguri 737 MAX plasată direct la producătorul de avioane, detalii aici, iar acestea ar urma să fie livrate „începând cu 2023”, însă starea comenzii este neclară.
Ea figurează în continuare în registrul de comenzi al producătorului american de livrare, dar nu este exclus ca TAROM să fi amânat livrarea avioanelor.
Conform Autorității Aeronautice Civile Române (AACR), TAROM are în flotă 25 de avioane:
- patru Airbusuri A318;
- șapte ATR-uri 42-500;
- două ATR-uri 72-500;
- patru ATR-uri 72-600;
- patru Boeinguri 737-700NG;
- patru Boeinguri 737-800NG.
Vârsta medie a celor 25 de avioane este de 15 ani, însă nu toate avioanele sunt active, în listă regăsindu-se inclusiv cele șapte avioane de tip ATR 42-500.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.