La doar două zile după ce Președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, declara în urma întrevederii cu oficialii indieni care au vizitat România zilele acestea că ”legăturile pe cale aeriană și maritimă” dintre România și India ”ar fi în măsură să sporească nivelul schimburilor noastre comerciale bilaterale, care în prezent sunt de cca. 650 milioane de dolari SUA”, operatorul național TAROM postează pe siteul propriu un anunț prin care solicită oferte pentru postul de Agent General de Vânzări (GSA) pentru India.
Responsabilitățile, care ne dau un indiciu despre faptul că TAROM ar putea să anunțe zboruri spre India, pe care un GSA contractat de companie ar urma să le aibă sunt enumerate în continuare:
– Reprezentarea Companiei TAROM pe piata India;
– Promovarea si vanzarea documentelor de transport aerian pe cursele companiei TAROM;
– Asigurarea unui spatiu adecvat in birourile furnizorului alocat exclusive activitatilor effectuate in beneficiul Companiei TAROM;
– Rezervarea locurilor pentru pasageri si efectuarea activitatilor conexe;
– Distribuirea si afisarea programului zborurilor TAROM precum si a materialelor publicitare furnizate de catre Compania TAROM;
– Organizarea promovarii produselor Companiei TAROM, conform unui plan si a unui buget de promovare agreat de parti, cu suportarea cheltuielilor de catre GSA.
Pe siteul TAROM, click aici, puteți citi întregul anunț.
Cu toate că acest anunț ne duce imediat cu gândul la un viitor anunț făcut de companie, nu este clar dacă TAROM va anunța în perioada următoare zboruri directe spre capitala Indiei, destinație de care a pomenit și politicianul amintit anterior, sau doar dorește să-și promoveze zborurile din și spre România de pe marile huburi europene, la fel cum au făcut-o și operatori precum Aeromexico, China Airlines și alții care au un GSA în țara noastră.
Dacă TAROM va opera zboruri către India, pe lângă serviciile unui GSA, compania va mai avea nevoie și de servicii de cazare a echipajelor, de handling, drepturi de survol și altele. În momentul în care aceste anunțuri vor apărea pe siteul companiei atunci va fi clar care sunt intențiile sale.
De asemenea, în acest moment în flotă compania nu deține niciun avion care să poată efectua aceste zboruri fără stop de realimentare. Boeingurile 737-800NG TAROM au o autonomie, conform producătorului, de 3060 de mile, în timp ce distanța dintre București și Delhi este de 2990 de mile, însă trebuie luat în calcul și rezervele de combustibil necesare pentru redirecționări pe aeroporturi de rezervă.
Am solicitat un punct de vedere al companiei, vom reveni cu o actualizare.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.