TAROM poartă negocieri cu o companie de leasing pentru a aduce în flotă până la opt Boeinguri 737 MAX 8.
În cadrul Adunării Generale Ordinare a Acționarilor (AGOA) a companiei de stat, AGOA a luat la cunoștință despre faptul că oficialii TAROM poartă discuții cu o companie de leasing pentru preluarea a până la opt Boeinguri 737 MAX 8.
Potrivit AGOA din 1 aprilie 2022, partenerul de discuții și negocieri este compania de leasing Air Lease Corporation (ALC), însă ele trebuie să „aibă loc numai în conformitate cu avizul ori informarea operativă a Consiliului de Administrație”.
De asemenea, în cadrul negocierilor trebuie să fie luate în calcul „respectarea/îmbunătățirea țintelor de performanță prevăzute în programul de restructurare aprobat”.
În cazul în care negocierile se concretizează cu un contract, compania de stat ar urma să preia prin leasing operațional până la opt Boeinguri 737 MAX 8.
Air Lease Corporation, la fel ca Boeing și alte companii de leasing, are în stoc zeci de Boeinguri 737 MAX 8 care au fost asamblate pentru companii aeriene care ulterior au anulat comenzile.
Așadar, ALC ar putea livra companiei de stat avioane de acest tip într-un termen relativ scurt, dacă aceasta optează pentru un asemenea scenariu.
Este neclar, însă, de ce TAROM negociază doar cu ALC și dacă intenționează să anuleze comanda pentru cinci Boeinguri 737 MAX plasată în 2018 direct la Boeing și să preia, în schimb, Boeinguri 737 MAX în leasing.
Conform comenzii din 2018, compania de stat ar urma să primească cinci Boeinguri 737 MAX 8 începând cu 2023, detalii AICI.
Totuși, dacă TAROM păstrează și comanda plasată în 2018, atunci compania ar urma să opereze până la 13 Boeinguri 737 MAX.
Pe lângă comanda fermă pentru cinci MAX-uri plasată în 2018, compania TAROM mai are de recepționat și trei ATR-uri 72-600 dintr-o comandă de șapte avioane de acest tip.
Inițial comanda era plasată pentru nouă avioane ATR 72-600, însă a fost modificată la finalul anului 2021, detalii AICI.
Chiar și așa, livrarea celor trei ATR-uri 72-600, care sunt deja pregătite de livrare de aproape un an, întârzie din cauza faptului că TAROM nu ar avea resursele financiare necesare pentru preluarea avioanelor.
Tot în 1 aprilie 2022 acționarii companiei aeriene de stat au votat pozitiv pentru demararea procesului de vânzare a patru Boeinguri 737-300.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Ok deci din 2023 nu mai zburam cu Tarom. Cine s-ar atinge de rahatul de 737 Max, o vechitură proiectata de 40 de ani și upgradata cu motoare mai mari și software prost.care o pune în cap și omoară toți pasagerii?????
problemele cu 737 MAX au fost rezolvate, iar de mai bine de un an sunt zilnic sunt mii de zboruri operate cu acest tip de avion. pe majoritatea aeroporturilor din România aterizează cel puțin o dată pe săptămână MAX-uri, așadar poate te-ai și urcat într-unul și habar nu ai, dar îți dai și tu cu părerea..