Peste 737 de mii de pasageri au zburat în primele nouă luni ale anului 2022 pe zboruri comerciale regulate operate pe rutele interne din România.
În perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2022 au zburat spre și dinspre aeroporturile din România un total de 15.738.748 de pasageri.
914.853 dintre aceștia au călătorit pe zboruri neregulate (charter), iar alți 737.642 de pasageri au călătorit pe rutele interne regulate din țara noastră.
Companiile aeriene TAROM, Blue Air, HiSky și Ryanair au operat intern, în perioada amintită, 9.639 de zboruri comerciale regulate pe opt rute unice.
Șapte dintre cele opt rute interne pe care au fost operate zboruri regulate în primele nouă luni ale anului 2022 au avut legătură cu aeroportul Henri Coandă din București, potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică analizate de BoardingPass,
A opta rută, Cluj Napoca – Constanța – Cluj Napoca, a fost operată exclusiv de Blue Air în perioada sezonului estival până în 6 septembrie, dată la care compania low-cost și-a suspendat activitatea.
Ruta București – Cluj Napoca – București este cea mai aglomerată rută internă, atât după numărul de pasageri, cât și după numărul de zboruri operate. Între cele două orașe au zburat în perioada amintită TAROM, HiSky și Blue Air.
Aceasta este urmată de ruta București – Timișoara – București, operată de TAROM, HiSky și Ryanair, iar pe locul trei se află ruta București – Iași – București, operată de TAROM și Blue Air.
Rută aeriană | Nr. zboruri | Nr. pasageri | Medie pasageri/zbor |
București – Cluj Napoca – București | 2.740 | 231.138 | 84 |
București – Timișoara – București | 2.183 | 215.674 | 99 |
București – Iași – București | 2.244 | 144.208 | 64 |
București – Oradea – București | 989 | 57.918 | 59 |
București – Suceava – București | 733 | 44.556 | 61 |
București – Baia Mare – București | 362 | 20.698 | 57 |
București – Satu Mare – București | 338 | 16.626 | 49 |
Cluj Napoca – Constanța – Cluj Napoca | 50 | 6.824 | 136 |
Total | 9.639 | 737.642 | 77 |
Ruta dintre București și aeroportul din Iași a avut un număr mai mare de zboruri decât cea dintre capitală și Timișoara, însă un număr mai mic de pasageri. Diferența dintre numărul de pasageri rezultă din tipul de avion folosit de companiile aeriene pe cele două rute aeriene.
Între București și Iași compania aeriană de stat zboară preponderent cu avioane de tip ATR 72, în timp ce între București și Timișoara TAROM zboară aproape exclusiv cu Airbusuri A318 și Boeinguri 737.
Între cele două rute aeriene, diferența este de 61 de zboruri și 71.466 de pasageri, potrivit datelor publicate de Institutului Național de Statistică.
Dacă ne uităm la numărul mediu de pasageri pe zbor, topul rutelor interne se schimbă ușor, iar pe locul întâi este ruta Cluj Napoca – Constanța – Cluj Napoca care a înregistrat o medie de 136 de pasageri pe zbor.
Aceasta este urmată de ruta București – Timișoara – București cu o medie de 99 de pasageri pe zbor și de București – Cluj Napoca – București care a avut în primele nouă luni ale anului 2022 o medie de 89 de pasageri pe zbor.
Rută aeriană | Medie pasageri/zbor |
Cluj Napoca – Constanța – Cluj Napoca | 136 |
București – Timișoara – București | 99 |
București – Cluj Napoca – București | 84 |
București – Iași – București | 64 |
București – Suceava – București | 61 |
București – Oradea – București | 59 |
București – Baia Mare – București | 57 |
București – Satu Mare – București | 49 |
Total | 77 |
Patru dintre cele opt rute unice au fost în primele nouă luni ale anului 2022 operate exclusiv de compania TAROM: București – Baia Mare – București, București – Oradea – București, București – Suceava – București și București – Satu Mare – București.
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.