Actualizare: surse din cadrul Blue Air ne-a confirmat că aeronava înmatriculată YR-BMI nu a avut nicio problemă tehnică. Aceasta a decolat în această după-amiază de la Nisa cu destinația București, ajungând în capitală în jurul orei 15:00. La 50 de minute după ce a aterizat la București, avionul a zburat din nou la baza Blue Air de la Cluj-Napoca.
__________________
Din informațiile pe care le avem, un Boieng 737-800NG al companiei Blue Air, înmatriculat YR-BMI, este reținut la sol pe aeroportul din Nisa din cauza datoriilor pe care compania le are față de aeroportul francez.
Aeronava a aterizat ieri dimineață la Nisa după ce a efectuat zborul 0B3749 din Cluj-Napoca. Zborul de retur a fost anulat.
O situație similară a avut loc și la finalul anului trecut, însă de acestă dată la Cluj-Napoca. Atunci conducerea aeroportului Avram Iancu a luat decizia de a interzice decolarea a două Boeinguri 737 Blue Air până la plata datoriilor. Acestea au fost reținute la sol câteva zeci de ore.
Potrivit informațiilor apărute la începutul acestei luni pe siteuri din Iași, operatorul Blue Air are și aici datorii de aproximativ 9 milioane de lei și a fost dat în judecată de aeroport pentru neplata acestora, în ciuda notificărilor transmise de aeroport. Blue Air a mai fost dat în judecată de aeroportul ieșean în 2011 și 2013 pentru același motiv. Atunci compania era deținută de Blue Air Transport Aerian SA.
Datoriile Blue Air către aeroporturi reprezintă taxe aeroportuare, de handling, parcare și de securitate.
Este posibil ca această situație să fie cauzată de investițiile pe care Blue Air le face în flotă. Vă reamintesc că operatorul a plasat anul trecut o comandă pentru aeronave Boeing 737 MAX și a preluat de la operatorul turc Pegasus Airlines 5 aeronave Boeing 737-800NG. O a șasea aeronavă care era pregătită să fie livrată către Blue Air de la Pegasus nu va mai ajunge la operatorul român din cauza unor neînțelegeri cu compania de leasing ALC. În schimb, două aeronave Boeing 737-800NG vor fi preluate de Blue Air de la operatorul sud-coreean EastarJet. Toate aceste comenzi de aeronave necesită deseori plăți în avans, iar asta ar fi putut crea probleme în cash-flow-ul operatorului Blue Air.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.