Autoritatea pentru Concurență Economică (GVH) din Ungaria a început o investigație împotriva Wizz Air, deoarece se crede că aceasta induce în eroare consumatorii cu privire la serviciile sale adiționale în timpul achiziționării biletelor de avion.
Autoritatea națională de concurență din Ungaria a inițiat proceduri împotriva Wizz Air, deoarece este probabil ca aceasta să fie angajată în practici comerciale neloiale în timpul procesului de vânzare online a biletelor de avion, potrivit unui comunicat oficial.
Autoritatea maghiară crede că Wizz Air reține (sau dezvăluie cu întârziere) informații importante din punctul de vedere al deciziilor consumatorilor pe platformele sale online pentru a-i influența să achiziționeze bilete de avion din clase tarifare mai scumpe.
Potrivit suspiciunii, compania low-cost nu informează consumatorii că au opțiunea de a achiziționa servicii suplimentare, precum îmbarcare prioritară sau de bagaj de cală, pentru tarifele „Basic”.
În plus, pentru tarifele „Wizz Go”, autoritatea maghiară susține că Wizz Air pretinde în mod înșelător că rezervarea unui scaun preferențial „poate fi și mai scumpă” dacă acțiunea are loc doar în momentul efectuării check-inlui – acest lucru fiind, de fapt, valabil doar pentru biletele achiziționate cu tariful „Basic”.
Tot referitor la selecția unui scaun preferențial în avion, în timpul procesului de check-in online a pasagerilor, compania ar folosi nume înșelătoare și alte soluții tehnice pentru a-i face pe consumatori să aleagă locuri mai scumpe.
Autoritatea maghiară susține că practici asemănătoare, inacceptabile, devin din ce în ce mai răspândite: Comisia Europeană a publicat rezultatele anchetei rapide coordonate care acoperă 25 de țări la începutul săptămânii trecute, anchetă din care rezultă evoluția „practicilor întunecate” în comerțul online.
Potrivit rezultatelor anchetei CE, un număr semnificativ de companii folosesc metode neloiale pentru a distorsiona deciziile consumatorilor față de opțiuni care le servesc propriile interese, prin proiectarea site-urilor și a aplicațiilor lor sau folosind limbajul mai tehnic în descrierile serviciilor adiționale.
Declanșarea procedurii de supraveghere a concurenței care vizează compania Wizz Air nu înseamnă că societatea a săvârșit încălcarea, afirmă Autoritatea națională de concurență din Ungaria.
Procedura are ca scop lămurirea faptelor și, prin aceasta, dovedirea presupusei încălcări, iar durata anchetei este de trei luni, însă poate fi prelungită de două ori, de fiecare dată cu maximum două luni, în cazuri justificate.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Poate ar trebui sa fie investigat si modul cum se stabilesc preturile la bilete în funcție de durata de zbor.De exemplu la WizzAir București Dortmund sau Bucuresti Eindhoven se stabilește un timp de zbor de 2h30 ,la care pot pune un preț mai mare. Normal acest zbor se face intr-un timp de sub 2 ore, dar ar fi obligați sa pună alt preț, mai mic.Si bine înțeles ca întotdeauna,dar întotdeauna, avioanele aterizează mult mai devreme, durata de zbor la care in mod normal,in functie de grafi, ar trebui sa pună preturi mai mici la bilete.
Niste hoti! La bagaje nu mai spun ce preturi au.!!! 80 de euro la 20 kg!!! Tot mai mulți romani își trimit cu 20 de euro toate bagajele inainte in Romania ,prin microbuze, si zboară cu WizzAir doar cu o borseta.