Actualizare, 12 martie ora 21:35: Zborul flydubai FZ1795 Dubai – București care este operat în această seară cu Boeing 737 MAX 9 (A6-FNC) va ateriza la București însă se va întoarce la Dubai fără pasageri.
Începând de mâine zborurile flyDubai către București vor fi operate cu Boeing 737-800NG.
De asemenea, Serbia, Kuwait, India și Emiratele Arabe, dar și flyDubai, au decis să interzică zborurile operate cu Boeing 737 MAX în spațiul lor aerian.
_________________________________
Actualizare, 12 martie ora 19:45: Zborul flydubai FZ1795 Dubai – București care este operat în această seară cu Boeing 737 MAX 9 (A6-FNC) este programat să aterizeze la București în aproximativ 2 ore și 35 de minute.
Conform EASA – European Aviation Safety Agency, în spațiul aerian european vor fi interzise toate aeronavele MAX 8 și MAX 9 începând cu ora 19:00UTC (21:00 ora locală), rămâne de văzut dacă zborul flyDubai se va întoarce la Dubai sau va fi redirecționat către alt aeroport din regiune.
_________________________________
Actualizare, 12 martie ora 19:30: Este oficial: EASA (European Aviation Safety Agency) interzice în spațiul aerian european zborurile operate cu aeronave de tip Boeing 737 MAX 8 și MAX 9 de la ora 19:00 UTC.
Odată cu această decizie, operatorul flyDubai care operează la București cu Boeing 737 MAX 8 și MAX 9 va fi nevoit să opereze aceste zboruri cu vechiul model, B737-800NG.
_________________________________
Actualizare, 12 martie ora 19:10: ENAC confirmă că de la ora 2100LT avioanele Boeing 737 MAX nu vor mai putea intra în spațiul aerian italian, lucru similar se întâmplă și în Belgia. În Peninsulă, compania Air Italy, deținută 49% de Qatar Airways, este singura care are în flotă aeronave B737 MAX 8 în timp ce în Belgia operatorul TUI are în flotă acest tip de aeronave.
Compania Corendon Airlines (Turcia) a anunțat că va reține la sol singurul Boeing 737 MAX.
_________________________________
Actualizare, 12 martie ora 18:50: În cadrul unei conferințe de presă care a fost susținută la Varșovia în urmă cu 20 de minute, LOT Polish Airlines a anunțat că va reține la sol Boeingurile 737 MAX. Tot în cadrul acestei conferințe, autoritatea aeronautică poloneză a confirmat închiderea spațiului aerian pentru B737 MAX. Odată cu această decizie, în Europa operatorul Smartwings rămâne singurul care încă are în aer acest tip de avion.
flyDubai, alături de operatorii Sunwing, Westjet, Air Canada, American Airlines, United și Southwest continuă de asemenea să opereze zboruri cu B737 MAX.
_________________________________
Actualizare, 12 martie ora 17:50: Olanda a decis închiderea spațiului aerian pentru avioanele 737 MAX. LOT era unul dintre operatorii aerieni care zbura la Amsterdam cu acest tip de avion.
_________________________________
Actualizare, 12 martie ora 17:40: La scurt timp după Germania, UK și Franța, Irlanda și Austria au închis la rândul lor spațiul aerian pentru aeronavele de tip Boeing 737 MAX.
_________________________________
Actualizare, 12 martie ora 17:30: Boeing a confirmat în urmă cu câteva minute că avioanele MAX sunt sigure.
Vă reamintesc că peste 180 de avioane B737 MAX din 360 livrate sunt în acest moment reținute la sol. De asemenea, mai multe autorități aeronautice (UK, Germania, Franța, Singapore, China, Australia, Malaysia, Oman) au interzis în spațiul lor aerian acest tip de avion.
În acest moment doar operatorii Air Canada, American Airlines, United, Westjet, LOT, Smartwings și flyDubai mai operează zboruri cu Boeinguri 737 MAX.
_________________________________
Actualizare, 12 martie ora 17:15: Germania și Franța au anunțat în urmă cu câteva minute că avioanele 737 MAX nu vor mai putea ateriza sau decola de pe aeroporturile germane și franceze. În plus, nici tranzitarea spațiului aerian a celor două țări de aceste avioane nu va fi permisă.
_________________________________
Actualizare, 12 martie ora 17:00: Grupul TUI, care operează cu avioane B737 MAX în UK, Belgia și Suedia, a anunțat că va reține la sol toate Boeingurile 737 MAX. Acestora li se mai alătură și Norwegian și Icelandair și, cel mai probabil, va urma și Turkish Airlines.
_________________________________
Actualizare, 12 martie ora 15:35: Conform autorității aeronautice din Marea Britanie, Boeingurile 737 MAX nu vor mai putea zbura temporar în spațiul aerian britanic. TUI, Norwegian, Icelandair, Air Canada și LOT Polish Airlines sunt companiile aeriene care zboară regulat în Marea Britanie cu acest tip de avion.
Cu această decizie, UK se alătură altor țări precum China, Australia, Singapore, Malaysia, Indonezia, India care interzic în spațiul aerian Boeingurile 737 MAX.
Am contactat Autoritatea Aeronautică Civilă Română pentru a afla dacă și România va lua o asemenea decizie. Voi actualiza acest articol în cazul în care primesc un răspuns.
_________________________________
Actualizare, 12 martie ora 10:15: Marți, 12 martie, autoritățile aeronautice din Singapore și Australia au declarat că avioanele de tip Boeing 737 MAX nu vor mai primi acces pe spațiul aerian administrat de cele două autorități. De asemenea, operatorii Aerolineas Argentinas, GOL, Silk Air, Comair și cei din India au decis să rețină la sol aceste avioane.
Luni seara, Boeing a anunțat că va transmite în următoarele săptămâni o actualizare software pentru Boeingurile 737 MAX, însă aceasta are legătură cu accidentul în care a fost implicat un Boeing 737 MAX al companiei Lion Air, în 2018.
_________________________________
Actualizare, 11 martie ora 16:30: LOT Polish Airlines a confirmat pentru Pasazer.com că aeronavele sale nu vor fi retrase din serviciul comercial însă oficialii sunt în contact cu producătorul american și autoritățile de reglementare din domeniu.
De asemenea, Ethiopian Airlines a confirmat faptul că cele două cutii negre ale aeronavei care s-a prăbușit duminică lângă capitala Etiopiei au fost găsite.
_________________________________
Actualizare, 11 martie ora 14:00: Potrivit informațiilor furnizate de Reuters, operatorii aerieni din Indonezia, Lion Air și Garuda Indonezia, au reținut la sol cele 11 aeronave pe care le-au recepționat. Până acum Garuda a recepționat un singur Boeing 737 MAX iar Lion Air 11 aeronave din care unul a fost distrus în accidentul din 2018.
De asemenea, operatorul marocan Royal Air Maroc care are în flotă două Boeinguri 737 MAX 8 a luat decizia de a suspenda temporar operațiunile cu acest tip de avion.
Atenție, este important de știut că aceste acțiuni au fost luate ca măsuri de precauție nu ca urmare a unei probleme tehnice confirmată de către Boeing.
_________________________________
După tragicul accident care a avut loc ieri în Etiopia, accident aerian în care a fost implicat un Boeing 737 MAX, autoritățile din China au luat decizia de a reține la sol toate aeronavele de acest tip.
Conform informațiilor disponibile pe Planespotters, aproximativ 100 de aeronave de tip Boeing 737 MAX din cele peste 360 aflate în serviciul comercial în întreaga lume sunt înmatriculate în China. Pe lângă operatorii din China, și companiile aeriene Cayman Airlines și Ethiopian Airlines au decis să scoată temporar din serviciul comercial aceste aeronave. Cayman Airlines deține două Boeinguri 737 MAX iar Ehiopian patru și alte 30 comandate.
De asemenea, potrivit presei din Indonezia, autoritățile de reglementare a aviației din această țară ar fi ordonat operatorilor aerieni luni dimineață retragerea acestui tip de avion din serviciul comercial. Vă reamintesc că primul Boeing 737 MAX care s-a prăbușit a făcut parte din flota indonezienilor de la Lion Air.
Cu toate acestea, operatorul Southwest Airlines, unul din cei mai mari operatori de 737 MAX din America, a anunțat astăzi că avioanele sale MAX, 34 la număr, „au efectuat peste 31000 zboruri” și vor continua să zboare iar pasagerii care doresc să-și schimbe biletul pe alte zboruri care nu sunt operate cu Boeinguri 737 MAX o vor putea face însă contra cost. Icelandair confirmă de asemenea că zborurile programate să fie operate cu Boeing 737 MAX nu vor suferi modificări.
În țara noastră flyDubai operează de două ori pe zi pe ruta București – Dubai cu Boeing 737 MAX și ocazional Smartwings și Turkish Airlines mai trimit la București și Constanța acest tip de avion. Niciunul din cei trei operatori nu și-au anunțat intenția de a reține la sol aceste aeronave.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.