Un sindicat din TAROM propune creșterea numărului de avioane ATR

Un sindicat din cadrul TAROM propune creșterea numărului de avioane de tip ATR din flota companiei aeriene de stat cu 10-15 avioane.

Sindicatul Unit TAROM (SUT) propune mărirea flotei ATR cu 10-15 avioane de tip 72-600 luate în leasing, având în vedere gradul de încărcare de aproximativ 80% pe destinațiile interne înregistrat în anul 2022, și susține că această măsură strategică va consolida poziția companiei în industria aviatică, conform Agerpres.

În acest sens, SUT a înaintat un memoriu premierului României, prin care aduce argumente în favoarea propunerii sale, unul dintre acestea fiind faptul că 5 avioane ATR 72-600 vor costa cât un avion de tip Boeing 737 MAX, respectiv un preț estimativ de 120 milioane de dolari.

Sindicatul apreciază și faptul că ATR 72-600 se bucură de avantaje clare în eficiența economică și sustenabilitate față de modelele utilizate de competitori, respectiv Airbus A220 și Embraer E190-E2, avantaje care plasează modelul într-o poziție favorabilă pentru a satisface cerințele pieței și a spori performanța operațională a TAROM.

De asemenea, comparându-l cu Airbus A320neo, ATR 72-600 se remarcă prin eficiența sa pe rute scurte și medii, accesibilitatea la aeroporturi mici și costurile de operare reduse, în timp ce Airbus A320neo este optimizat pentru cerințe de pasageri mai mari și rute mai lungi, cu eficiență ridicată a combustibilului.

De asemenea, Sindicatul amintește de propunerea Camerei de Comerț și Industrie a României privind înființarea unei companii de transport aerian care să lege principalele orașe ale țării.

În acest sens 15 consilii județene s-au întâlnit sub tutela CCIR și s-a apreciat că un asemenea proiect ar aduce beneficii pentru comunitatea de afaceri din România și nu numai, detalii aici.

Prin mărirea flotei de ATR-uri, TAROM poate îndeplini aceste cerințe, având experiența și calificările necesare. Prin negociere, se pot obține facilitățile de exploatare a aeroporturilor manageriate de aceste consilii județene”, se arată în memoriu.

Extinderea flotei cu avioane ATR ar permite operarea pe rute noi, consolidând conexiunile între orașele din România și din regiune, susține SUT, întrucât avioanele ATR 72-600 sunt recunoscute pentru eficiența lor în consumul de combustibil și costurile reduse de operare, contribuind la o operare sustenabilă a rutelor.

De asemenea, aceste avioane au capacitatea de a opera pe aeroporturi mici și în condiții meteorologice dificile, ceea ce mărește accesibilitatea și operativitatea.

Din punct de vedere al gradului de încărcare, o analiză pe anul trecut indică o tendință constantă de încărcare ridicată, potrivit sindicaliștilor.

Având în vedere gradul de încărcare de aproximativ 80% pe destinațiile interne înregistrat în anul 2022, recomandam cu fermitate Consiliului de Administrație al companiei TAROM să aprobe mărirea flotei de avioane ATR cu un număr de 10-15 avioane ATR 72-600”, susține sindicatul.

Această măsură strategică va consolida poziția companiei TAROM în industria aviatică, aducând beneficii financiare semnificative, creând noi oportunități de angajare și contribuind la dezvoltarea economică a țării”, adaugă sindicatul.

Pentru implementarea acestei decizii, SUT propune semnarea unui contract de leasing pentru 10-15 avioane ATR 72-600, pregătirea și instruirea personalului pentru operarea avioanelor ATR 72-600 și ajustarea sistemului de operare al companiei pentru a integra rutele noi.

Această decizie reprezintă o investiție semnificativă în viitorul companiei noastre și va aduce avantaje strategice și economice palpabile, în special în contextul cererii susținute pe destinațiile interne”, se mai precizează în document, conform Agerpres.

Sindicaliștii din TAROM mai recomandă explorarea unor baze sezoniere în funcție de evenimente și operaționalizarea de chartere sau zboruri regulate către destinații litorale, extinderea rețelei prin deschiderea de noi baze în țară pentru operarea destinațiilor noi regionale.

În acest context, ei spun că ATR 72-600 ar permite explorarea piețelor mai mici și nișate, în care cerințele de capacitate sunt mai reduse, extinzând astfel prezența și acoperirea companiei în diverse regiuni.

Totodată, ATR 72-600 poate fi configurat pentru a se potrivi nevoilor diverse ale pasagerilor, inclusiv pentru a oferi opțiuni de clasă business sau economică, asigurând un grad mai mare de confort și satisfacție.

Referitor la cheltuieli, documentul relevă faptul că ATR 72-600 este cunoscut pentru costurile reduse de întreținere și de operare, reducând astfel cheltuielile pe termen lung ale companiei, iar tehnologia eficientă a avioanelor contribuie la reducerea amprentei de carbon, promovând o operare responsabilă și respect pentru mediu.

Aceste beneficii completează argumentele și subliniază importanța măririi flotei cu avioane ATR 72-600 pentru viitorul companiei noastre”, mai afirmă Sindicatul Unit TAROM (SUT).

În prezent, compania aeriană de stat operează patru avioane de tip ATR 72-600 și alte alte trei comandate, însă termenul de livrare a celorlalte trei avioane este necunoscut.

» 🏢 Detalii complete despre compania aeriană TAROMnou

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

EXCLUSIV HelloJets (România) înlocuiește un Boeing 737 cu alt avion

Articolul următor

Programul aeroportului din Brașov va fi extins din ianuarie 2024

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share