Primul dintre cele două Airbusuri A321neoLR comandate de compania aeriană HiSky a ajuns pe aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București în dimineața zilei de 30 martie 2023.
Ulterior, o zi mai târziu, HiSky a operat cu acest avion primul zbor comercial. În după-amiaza zilei de vineri Airbusul A321neoLR, înmatriculat YR-WOW, a zburat între București și Dublin (Irlanda).
Pe lângă această rută, compania aeriană mai operează zboruri cu A321neoLR și pe rutele București – Malaga și București – Tel Aviv, detalii aici.
De asemenea, o parte dintre zborurile charter operate de HiSky pentru turoperatorul Dertour sunt efectuate cu acest nou tip de avion.
Al doilea Airbus A321neoLR va intra în flota HiSky în următoarele săptămâni. Și acel avion este nou, iar înmatricularea sa va fi YR-WIN și va fi alocat bazei operaționale din București.
Înainte de a vorbi despre factorul special al zborului inaugural de vineri, o să vă prezint interiorul primului Airbus A321neoLR din flota HiSky.
Airbusul A321neoLR înmatriculat YR-WOW are doar 201 scaune, opt dintre acestea fiind fotolii în clasa business și sunt aranjate pe două rânduri în format 2-2.
Dat fiind numărul mic de scaune instalate în acest avion, în care puteau fi instalate fără probleme 239 de scaune, spațiul la picioare este excelent, în special la scaunele din primul rând din clasa economică, dar și la cele de la ieșirile de urgență.
După cum spuneam, în clasa business sunt instalate doar patru scaune pe rând, așadar acestea sunt mai late decât cele din clasa economică și au mult spațiu la picioare. De asemenea, scaunele din clasa business au și suport pentru picioare și tetieră ajustabile, dar și un umeraș.
Între fiecare două scaune există o suprafață plată mică unde pot fi depozitate dispozitive mobile, băuturi sau alte lucruri mici, și, de asemenea, fiecare pasager mai are la dispoziție un spațiu mic de stocare sub cotieră, dar și în buzunarul scaunului din față.
Măsuțele solide ale celor opt scaunele din clasa business sunt depozitate într-una dintre cotierele scaunelor și pot fi folosite pe jumătate sau complet deschise.
Pasagerii care zboară în clasa economică au la dispoziție porturi USB-A pentru încărcarea dispozitivelor mobile, iar la scaunele din clasa business există prize și porturi USB-A pentru fiecare pasager.
Toate scaunele instalate în Airbusurile A321neoLR HiSky se înclină pe spate, atât cele din clasa business, cât și cele din clasa economică.
HiSky vinde bilete în clasa business doar pe ruta București – Bruxelles, detalii aici, însă pe celelalte rute pasagerii pot să rezerve online, contra-cost, scaunele din clasa business în timpul procesului de check-in sau în timpul ori după rezervarea biletului.
După cum puteți observa, pe scaunele din acest avion nu au fost instalate sisteme de divertisment, însă revista HiSky a fost disponibilă în buzunarul fiecărui scaun.
În clasa economică sunt instalate doar 193 de scaune. Acestea sunt aranjate în format 3-3 și au un spațiul la picioare generos. Pe rândul cinci, primul din clasa economică, dar și pe rândurile de la ieșirile de urgență spațiul de la picioare este și mai mare.
Revenind la zborul inaugural, acesta nu a fost un zbor ca oricare altul, ci unul special, dat fiind faptul că pasagerii acestuia erau primii care zboară cu YR-WOW.
Însoțitorii de bord au informat pasagerii zborului despre avionul cu care au zburat și capabilitățile acestuia. Unele dintre cele mai sesizabile diferențe dintre un Airbus din familia A320 clasică și un neo este nivelul redus al zgomotului din cabină, dar și a compartimentelor pentru bagaje mai spațioase.
Restul capabilițăților, mult mai importante, vin în sprijinul companiilor aeriene, avioanele din familia A320neo, din care face parte și modelul de avion operat de HiSky, au un consum mai redus de combustibil, iar emisiile de CO2 și alte noxe sunt și ele mai reduse.
Ulterior, însoțitorii de bord au servit toți pasagerii cu vin spumant, suc de portocale sau mere, apă și o prăjitură cu sigla companiei HiSky.
Însă, surpriza pregătită de HiSky primilor pasageri care au zburat la bordul primului său Airbus A321neoLR a continuat cu o petrecere la înălțime, în timpul zborului.
Fiecare pasager a primit recuzită fosforescentă pentru petrecere, au fost închise toate obloanele geamurilor, iar apoi DJ-ul a pornit muzica și a urmat o petrecere care a durat câteva zeci de minute.
Atmosfera de la bord a fost foarte frumoasă, unii pasageri au cântat, alții s-au alăturat la dans pe culoarul avionului, iar lumea a surprins în imagini acest eveniment.
După aterizare, aceștia au avut cuvinte de laudă despre avion, dar și despre petrecere, iar Iulian Scorpan, care a fost comandantul avionului și este și proprietarul HiSky, a mulțumit pasagerilor pentru călătorie.
Pasagerii care au zburat din Dublin spre București, pe zborul de retur, au avut parte de aceeași surpriză.
Catering pentru clasa business
Chiar dacă HiSky nu vinde bilete în clasa business pe această rută, cu ajutorul HiSky, am avut ocazia să testez unul dintre meniurile pe care compania le oferă în clasa business pasagerilor săi.
Acesta este pregătit de UpLift Aviation și este alcătuit din salată, fel principal, o selecție de brânzeturi, desert, chiflă (două tipuri disponibile), sare, piper și ulei de măsline pentru salată.
Tacâmurile sunt din inox, iar mini-platourile în care este servită mâncarea sunt din porțelan sau ceramică. Gustul mâncării și dimensiunea porțiilor au fost foarte bune.
Felul principal, la meniul meu, a fost compus din piept de curcan cu sos, morcov, roșii cherry și o budincă de cartofi, iar selecția de brânzeturi a fost acompaniată de biscuite, boabe de struguri și fructe uscate.
Pentru desert am avut o prăjitură a cărei denumire nu o cunosc, însă a fost foarte bună – avea și bucăți de sâmbure de nucă și era, la fel ca întregul meniu, proaspătă.
În clasa economică, HiSky le oferă pasagerilor posibilitatea de a achiziționa la bordul avionului băuturi răcoritoare și alcoolice, dar și mâncare rece, dulciuri etc.
Concluzie
Acest zbor special a fost cu adevărat WOW :). Pasagerii s-au distrat pe cinste, iar Airbusul A321neoLR HiSky este super. Momentan va zbura din București pe rute regulate și chartere, însă în viitor aceste avioane vor fi folosite și pe zboruri mai lungi.
Autonomia Airbusurilor A321neoLR este de aproximativ 7.400 de kilometri, acestea fiind ideale pentru zboruri din București fără escală spre Kenya, Tanzania, Maldive etc.
Echipajul acestui zbor HiSky, dar și a celorlalte cu care am mai zburat, a fost super și au avut răbdare chiar și cu unii pasageri care erau puțin mai dificili.
NOTĂ: Acest material este rezultatul unei colaborări cu HiSky, dar părerile și fotografiile prezentate ne aparțin în totalitate. Preluarea parțială sau integrală a textului și/sau a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass și precizarea sursei!
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Intrebare: la bordul aeronavelor HiSky, ieste posibil cumpararea machetelor al avionului?
Din păcate nu știu