Aeroexpress Regional este o companie înființată în Ungaria în anul 2022 cu operațiuni modeste, însă aceasta zboară din toamna anului trecut și în România.
În prezent, compania maghiară zboară doar între Budapesta și aeroportul „Avram Iancu” din Cluj Napoca, însă în 2022 și începutul anului 2023 a zburat și din Debrețin spre Cluj Napoca și Târgu Mureș.
Aeroexpress Regional operează pe ruta Cluj Napoca – Budapesta patru zboruri pe săptămână, în fiecare luni, miercuri și vineri. În zilele de miercuri zboară de două ori pe această rută.
Biletele pentru aceste zboruri au un preț de pornire de 49 de euro pe sens și pot fi rezervate pe site-ul Aeroexpress Regional, disponibil și în limba română.
Zborurile acesteia sunt efectuate cu avioane de tip Embraer EMB-120 Brasilia ale BASe Airlines, un model de avion rar în aceste vremuri. Așadar, la invitația Aeroexpress Regional, nu am zis nu unei călătorii de o zi în capitala Ungariei.
Cu această ocazie am vizitat și muzeul de aviație Aeropark, situat la doar 15 minute de mers pe jos de la aeroportul din capitala Ungariei, însă despre acesta o să vă zic mai multe într-un articol separat.
Checkinul:
Pe site-ul companiei poate fi efectuat checkinul online cu 24 de ore înainte de zbor, iar în timpul procesului puteți selecta gratuit orice loc e disponibil în avion.
Adițional, checkinul în aeroport este gratuit, iar datorită faptului că avionul cu care sunt operate zborurile are o capacitate de numai 30 de pasageri, probabil nu veți avea de aștepta vreodată prea mult în aeroport pentru procedura de checkin.
Îmbarcarea:
La Cluj Napoca, îmbarcarea (și debarcarea) se face în singurul terminal al aeroportului, iar la Budapesta zborurile Aeroexpress Regional sunt operate din terminalul 2B.
Pasagerii sunt transportați între terminal și avion cu ajutorul unui autobuz.
Aeroexpress Regional nu vinde bilete în clasa business, însă îmbarcarea decurge foarte rapid și fără îmbarcare prioritară, fiind vorba doar de câteva zeci de pasageri.
Scaunul:
Embraerele EMB-120 cu care sunt operate zborurile Aeroexpress Regional au o capacitate de transport de 30 de pasageri. Compania are trei avioane de acest tip, înmatriculate HA-FAI, HA-FAL și HA-FAN.
Scaunele din interiorul avioanelor sunt așezate în configurație 1-2, iar cele din primul rând și din rândul 10 au mai mult spațiu la picioare, fiind situate la ieșirile de urgență principale.
Chiar dacă avioanele sunt destul de vechi, scaunele acestora sunt bine întreținute, sunt confortabile, iar spațiul la picioare este peste medie.
Fiecare scaune are, desigur, și o măsuță, însă scaunele nu se înclină pe spate.
Cateringul:
Durata zborurilor Aeroexpress Regional dintre aeroportul „Avram Iancu” din Cluj Napoca și aeroportul din Budapesta este de aproximativ 50 de minute.
Totuși, compania aeriană servește pasagerilor gustări reci (dulci sau sărate), dar și cafea, ceai și apă plată sau minerală.
Sistemul de divertisment:
Desigur, Embraerele EMB-120 sunt avioane construite pentru a opera rute scurte și foarte scurte, așadar nu e deloc de mirare că nu sunt echipate cu sistem de divertisment.
Însă, peisajele dintre Cluj Napoca și aeroportul din capitala Ungariei sunt faine, iar dacă doriți să le vedeți și mai bine alegeți un loc cât mai în față sau cât mai în spate.
Alternativ, luați o carte interesantă sau descărcați conținut audio/video pe telefon, tabletă sau laptop.
Concluzie:
Aeroexpress Regional exploatează o nișă interesată de a călători rapid și ieftin între Cluj Napoca și capitala Ungariei.
Zborurile au un program ideal pentru pasagerii care călătoresc în interes de serviciu, însă e perfect și pentru cei care doresc să petreacă câteva zile în Budapesta.
În plus, compania nu a anulat până acum zboruri pe această rută, iar la capitolul punctualitate stă excelent, ceea ce e important în special pentru pasagerii care călătoresc în interes de serviciu.
Aeroexpress Regional are în plan extinderea rețelei de rute în zona Transilvaniei, însă rămâne de văzut dacă aceste planuri vor fi materializate.
Biletele pentru zborurile companiei dintre Cluj Napoca și Budapesta pot fi rezervate pe site-ul acesteia și pot fi achitate în forinți sau euro.
Pe lângă ruta Cluj Napoca – Budapesta, compania mai operează cu același tip de avion unele rute subvenționate în zona Scandinavă.
NOTĂ: Acest material este rezultatul unei colaborări cu Aeroexpress, dar părerile și fotografiile prezentate ne aparțin în totalitate. Preluarea parțială sau integrală a textului și/sau a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Ar fi interesant de stiut cate locuri erau ocupate in avion.
Factorul mediu de încărcare e de 70%