BoardingPass.ro is for sale! Contact us

RECENZIE București – New York cu Airbus A330 HiSky

Compania aeriană HiSky a inaugurat în data de 7 iunie 2024 prima sa rută lung-curier operată regulat, între aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București și aeroportul JFK din New York (SUA).

În prezent, compania aeriană zboară între cele două aeroporturi cu o frecvență de patru zboruri pe săptămână, în fiecare zi de luni, miercuri, vineri și sâmbătă, cu un avion de tip Airbus A330-200.

Zborurile au o durată de circa zece ore la dus și aproximativ opt ore și jumătate la retur, din New York spre București. Pe aceste zboruri, HiSky vinde bilete în clasa economică și în clasa business, iar avionul cu care zborurile sunt operate poate transporta 24 de pasageri în clasa business și 250 în clasa economică.

Biletele pentru aceste zboruri au un preț de pornire de 300 de euro pe sens și pot fi rezervate pe site-ul companiei aeriene HiSky și în aplicația pentru dispozitive mobile a companiei aeriene ori la agenții terțe.

La invitația companiei aeriene, BoardingPass a zburat de la București la New York în clasa business pe zborul inaugural din 7 iunie 2024, iar experiența de călătorie va fi detaliată în continuarea acestei recenzii.

Checkinul:
Pe site-ul companiei și în aplicația pentru dispozitive mobile ale HiSky poate fi efectuat checkinul online cu 24 de ore înainte de zbor, după ce introduceți detaliile despre viză și locul unde veți sta în SUA.

Pasagerii care zboară în clasa business pot selecta înainte sau în timpul checkinului, gratuit, orice loc e disponibil în clasa business.

Adițional, checkinul în aeroport este gratuit, iar pentru zborul spre New York al HiSky are ghișee dedicate, trei pentru clasa economică și unul pentru clasa business.

Îmbarcarea:
Atât la București cât și la New York, pasagerii sunt îmbarcați din terminal în avion folosind tuneluri de îmbarcare. La aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București, zborurile HiSky spre New York sunt îmbarcate de la porțile 7 sau 9, porți care sunt situate în zona non-Schengen a terminalului.

La New York, zborurile HiSky spre capitala României sunt operate la terminalul 7 al aeroportului JFK.

Pasagerii care zboară cu HiSky în clasa business au prioritate la îmbarcare, alături de pasagerii mai în vârstă, de cei care au nevoie de asistență și familii cu copii mici.

După îmbarcare, însoțitorii de bord servesc pasagerilor băuturi de bun venit – apă, suc de portocale, vin spumant – și o sticlă cu apă plată sau minerală la 0.5 litri.

Scaunul:
Airbusul A330 din flota HiSky poate transporta 24 de pasageri în clasa business și 250 de pasageri în clasa economică. În cabina pentru clasa business scaunele sunt aranjate în format 2-2-2, iar în cea din clasa economică sunt aranjate în format 2-4-2.

Scaunele din clasa business sunt de o generație mai veche dar sunt într-o stare bună deoarece au fost recondiționate cu doar câteva săptămâni înainte de inagurarea rutei București – New York (SUA).

Acestea se transformă în pat complet plat, însă rămân înclinate la un unghi de circa 170°. Totuși, acest lucru nu te va afecta prea mult deoarece nu ai senzația că aluneci de pe scaun.

Poziția scaunelor din clasa business poate fi ajustată în mai multe feluri, iar acestea au și funcție de masaj pentru zona lombară. Masa de la fiecare scaun este mare și solidă și poate fi mutată astfel încât să poți părăsi scaunul în timp ce ai lucruri pe aceasta.

Această generație de scaune pentru clasa business, care se mai regăsește în diferite versiuni și în avioanele altor companii aeriene, nu oferă prea multă intimitate și nu toți pasagerii au acces direct la culoar, însă sunt late, confortabile și spațiul dintre ele este mare.

Totuși, pentru a crește puțin nivelul de intimitate, între cotierele dintre scaune există un despărțitor care poate fi ridicat. Sub una dintre cotiere există și un spațiu de depozitare – nu este foarte generos dar e suficient de mare pentru a depozita telefoane, căști și alte lucruri mai mici.

În spătarul scaunelor din față există locuri dedicate pentru sticlele cu apă și un buzunar în care poți depozita lucruri personale, inclusiv laptop sau tabletă. Tot acolo se găsește și un cârlig pentru haine.

Scaunele din clasa business sunt echipate cu prize și porturi USB, iar pasagerii care călătoresc în clasa business primesc o pernă și pătură.

Cateringul:
HiSky servește două mese calde pe zborurile dintre București și New York. La dus e servit un mic dejun la scurt timp după decolare, iar cu circa două ore și jumătate înainte de aterizare este servit prânzul.

Pentru micul dejun e disponibilă o singură opțiune, fără carne, iar pentru prânz pasagerii pot alege între o opțiune vegetariană sau una cu carne.

În ceea ce privește bătururile, pasagerii pot opta pentru bături răcoritoare, cafea și băuturi alcoolice, acestea fiind disponibile pe toată durata zborului, nu doar când este servită masa.

De asemenea, înainte de servirea mesei, însoțitorii de bord le oferă pasagerilor prosoape calde și o geantă care conține mască pentru ochi, șosete, o perie de păr și dopuri pentru urechi.

În clasa economică, HiSky oferă gratuit pasagerilor care zboară între București și New York două mese calde, băuturi răcoritoare și cafea. Adițional, între mese, aceștia pot cumpăra alte gustări și băuturi alcoolice.

Sistemul de divertisment:
Toate scaunele din Airbusul A330 HiSky au sistem de divertisment individual cu ecran tactil, însă poate fi controlat și cu ajutorul unei telecomenzi.

Pentru moment, conținutul sistemului de divertisment este limitat, în prezent fiind disponibile doar aproximativ 15 filme, dar acest lucru se va schimba în viitor, probabil.

Concluzie:
HiSky este singura companie aeriană care oferă zboruri fără escală între România și SUA, iar ruta București – New York este bine venită atât pentru turiști, cât și pentru românii care locuiesc în zona New Yorkului.

Serviciul la bord oferit de HiSky pe această rută este peste așteptări, orele de zbor sunt excelente, iar Airbusul A330 cu care zborurile sunt operate este un avion des folosit de multe companii aeriene pentru astfel de zboruri.

Pasagerii care zboară în clasa business au incluse în tarif două bagaje de cală de maximum 32 de kilograme, un bagaj mare de cabină de maximum 10 kilograme și un bagaj mai mic.

În ceea ce privește beneficiile pentru pasageri, ar fi de menționat lipsa accesului în saloane business la București și New York și lipsa accesului prioritar la controlul de securitate de la aeroportul JFK din New York – aeroportul din București nu oferă această facilitate.

De asemenea, frecvența cu care HiSky operează această rută, de patru ori pe săptămână, oferă flexibilitate, iar zborurile dintre București și New York sunt sincronizate cu zborurile HiSky dintre București și Cluj Napoca, Timișoara, Chișinău (Republica Moldova) și Tel Aviv (Israel).

Însoțitorii de bord sunt bine pregătiți, prietenoși și oferă atenție nevoilor pasagerilor.

Dacă aveți întrebări ori doriți clarificări pentru anumite aspecte, vă rog să le scrieți într-un comentariu și o să răspund punctual.

Galerie foto cu scaunele din clasa economică

» 🏢 Detalii complete despre compania aeriană HiSkynou

NOTĂ: Acest material este rezultatul unei colaborări cu HiSky, dar părerile și fotografiile prezentate ne aparțin în totalitate. Preluarea parțială sau integrală a textului și/sau a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!


⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
0
distribuiri
7 comentarii
  1. Da poate pe noua ruta care este gantita special a se promova , dar in rest este o compania aeriana care din punctul meu de vedere nu ar mai trebuii sa existe in 2024. Tocmai ce am fost blocat pe aeroportul din Antalya peste 9 ore in contextul in care ei stiau cu 24h inainte ca au o aeronava defecta si vor folosii doar una din doua. Informarie sigura aflata de la un insotitor de zbor . Ca sa nu mai vb ca la telefon sau pe email nu raspuns pentru claim.

  2. As vrea sa stiu care e anul de fabricatie pt aeronava de New York. Deduc ca e destul de veche daca scaunele de la business au fost reconditionate si cele economic inlocuite total.

  3. Ar fi fost util să menționați orele de plecare (dimineața și prânz, pentru OTP și JFK). Avantajul este că, în mod special pentru economy, nu te chinui ca pe zborurile de noapte. Dezavantajul este că “pierzi” o zi la plecarea din NY, adică nu poți lucra, ori merge la școală, ori face turism în ziua aceea, ca in cazul curselor care pleacă târziu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

ANPC a închis temporar spații comerciale de la aeroportul Otopeni

Articolul următor

HiSky: zboruri din Oradea spre București și Londra din octombrie 2024

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • a accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • a fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share