Aproximativ 478 mii de pasageri au zburat în primele șase luni ale anului 2025 pe zboruri comerciale regulate operate pe rutele interne din România.
În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2025 au zburat spre și dinspre aeroporturile din România un total de 12.770.818 pasageri, cu 7,9% mai mulți față de aceeași perioadă a anului trecut, perioadă în care au fost înregistrați 11.839.457 de pasageri.
379.227 dintre aceștia au călătorit pe zboruri neregulate (charter), iar alții 477.603 de pasageri au călătorit pe rutele interne regulate din țara noastră.
Numărul pasagerilor de pe rutele interne din primul semestru al anului curent este cu 15,9% mai mare față de cifrele raportate pentru aceeași perioadă a anului 2024.
Companiile aeriene TAROM, Animawings și HiSky au operat pe cele șapte rute interne disponibile, în perioada amintită, un total de 6.949 de zboruri comerciale regulate.
Toate rutele interne care au fost operate în primele șase luni ale anului 2025 au avut legătură cu aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București, potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică analizate de BoardingPass.
Ruta București – Cluj Napoca rămâne în continuare cea mai aglomerată rută internă, atât după numărul de pasageri, cât și după numărul de zboruri comerciale regulate operate.
Pe cea mai aglomerată rută internă din țara noastră au zburat regulat, în perioada amintită, companiile aeriene românești TAROM, Animawings și HiSky.
Acesta este urmată de ruta București – Timișoara, operată de TAROM și HiSky, iar pe locul trei se află ruta București – Iași, operată de TAROM și Animawings.
| Rută aeriană | Nr. zboruri | Nr. pasageri | Medie pasageri/zbor |
| 🥇 București – Cluj Napoca – București | 2.183 | 176.580 | 81 |
| 🥈 București – Timișoara – București | 1.584 | 123.031 | 78 |
| 🥉 București – Iași – București | 1.464 | 83.307 | 57 |
| 4. București – Oradea – București | 1.003 | 58.105 | 58 |
| 5. București – Suceava – București | 439 | 21.889 | 50 |
| 6. București – Baia Mare – București | 188 | 11.000 | 59 |
| 7. București – Satu Mare – București | 88 | 3.691 | 42 |
| Total | 6.949 | 477.603 | 61 |
Comparativ cu primul semestru al anului 2024, cinci dintre cele șapte rute interne au înregistrat creșteri ale numărului de pasageri, iar două au înregistrat o scădere, însă cea de pe ruta București – Timișoara este aproape insesizabilă.
Totuși, este notabilă scăderea înregistrată pe ruta București – Baia Mare, unde numărul pasagerilor a fost cu 9,16% mai mic în primele șase luni ale anului 2025, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, din cauza reducerii numărului de zboruri.
De asemenea, creșterea de pe ruta București – Oradea este notabilă, fiind de peste 57%, de la 36.913 pasageri în primul semestru din 2024 la 58.105 în primul semestru din acest an.
Această creștere se datorează creșterii semnificativă a numărului de zboruri dintre București și Oradea prin intrarea HiSky și Animawings (temporar) pe această rută.
Dacă analizăm numărul medie de pasageri pe zbor, topul rutelor interne din România operate regulat se schimbă ușor, însă primele două locuri din clasament rămân neschimbate.
Pe locul întâi este, după acest criteriu, tot ruta dintre București și aeroportul din Cluj Napoca, care a înregistrat în primele șase luni ale anului o medie de 81 de pasageri pe zbor.
Această este urmată de ruta București – Timișoara, cu o medie de 78 de pasageri pe zbor, și de București – Baia Mare, care a avut în primul semestru a anului 2025 o medie de 59 de pasageri pe zbor.
Dacă în primul semestru din 2024 TAROM a fost singura companie aeriană care a zburat regulat pe cinci dintre cele șapte rute unice, în primul semestru din anul curent, TAROM are monopol numai pe patru rute: București – Baia Mare, București – Satu Mare, București – Suceava și București – Timișoara.
În ianuarie, compania aeriană Animawings a început operarea zborurilor regulate interne pe ruta București – Cluj Napoca, iar pe rutele București – Oradea și București – Iași din martie 2025.
Însă, Animawings a suspendat zborurile dintre București și Oradea la doar câteva săptămâni după inaugurarea rutei, dar ar urma să le reia în octombrie 2025.
De asemenea, aceasta va inaugura rutele regulate dintre capitala României și aeroporturile „Ștefan cel Mare” din Suceava și „Traian Vuia” din Timișoara tot în octombrie 2025.
Atât în 2024, cât și în 2025, aeroportul din Constanța nu a avut zboruri interne regulate, acesta a fost conectat de orașele Cluj Napoca și de Timișoara pe cale aeriană în 2023 de compania aeriană AirConnect.
În primul semestru a anului 2025, compania aeriană de stat TAROM a zburat regulat pe șapte rute interne, Animawings pe trei rute, iar HiSky pe două rute.
În continuare, 12 dintre cele 17 aeroporturi din România sunt conectate pe calea aerului de capitala Marii Britanii și doar șapte sunt conectate de capitala României.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.











