Aeroportul „George Enescu” Bacău este primul aeroport regional din țară complet echipat și operațional cu Sistem de Aterizare Instrumentală (ILS) Categoria a II-a (CAT II) pe ambele direcții ale pistei de zbor.
Aeroportul din Bacău marchează un moment de referință pentru aviația civilă regională din România, devenind primul aeroport regional din România echipat și operațional cu Sistem de Aterizare Instrumentală (ILS) Categoria a II-a (CAT II) pe ambele direcții ale pistei de zbor (34 și 16).
Această realizare tehnică majoră ridică standardele de siguranță și fiabilitate ale zborurilor operate la Bacău, permițând aterizări și decolări în condiții de vizibilitate redusă, până la 300 de metri, față de limita anterioară de 550 de metri (CAT I).
Implementarea sistemului ILS CAT II reprezintă o investiție strategică ce va asigura continuitatea traficului aerian în condiții meteo nefavorabile, reducând semnificativ numărul de zboruri redirecționate către alte aeroporturi sau anulate.
Într-o regiune precum Bacăul, unde ceața și condițiile meteorologice severe sunt frecvente în sezonul rece, această modernizare garantează predictibilitate, siguranță și confort pentru pasageri.
Prin această certificare, aeroportul „George Enescu” din Bacău devine o opțiune operațională viabilă pentru avioanele redirecționate de pe alte aeroporturi din România afectate de vreme nefavorabilă.
Pentru pasageri, implementarea sistemului ILS CAT II se traduce prin zboruri mai sigure și mai previzibile, reducerea întârzierilor și anulărilor și creșterea confortului și încrederii în experiența de călătorie.
La nivel operațional, avantajele sunt semnificative: aeroportul rămâne operațional chiar și în condiții meteorologice severe și este redus timpul de inactivitate și utilizare optimă a infrastructurii.
De asemenea, implementarea sistemului ILS CAT II face aeroporturi mai atractiv pentru companiile aeriene, datorită costurilor mai mici, stabilitate a orarului de zbor și încredere crescută în operare.
Certificarea CAT II a fost realizată în cadrul unui proiect finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), cu sprijinul Consiliului Județean Bacău.
Operaționalizarea sistemului ILS CAT II pe ambele direcții ale pistei este rezultatul a trei ani de muncă susținută a echipei aeroportului băcăuan, în strânsă colaborare cu ROMATSA și Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), parteneri esențiali în implementarea și certificarea sistemului conform celor mai înalte standarde internaționale de navigație aeriană.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.











