Peste 230 zboruri cargo au fost operate în perioada mai – noiembrie 2025 între aeroporturi din China și din România pentru a transporta marfă dedicată Ucrainei.
În ultimele șase luni, traficul cargo pe aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București a înregistrat o creștere spectaculoasă, în special datorită unui număr mare de zboruri neregulate operate de mai multe companii aeriene internaționale.
Aerotranscargo, Alpha Sky, Easy Charter, Georgian Airlines, GeoSky, My Freighter, National Airlines, One Air, Romcargo Airlines, SkyGuard și Uzbekistan Airways se numără printre companiile aeriene care au efectuat, și continuă să efectueze, astfel de zboruri cargo către capitala României.
Deși majoritatea acestor zboruri au ca punct de plecare aeroporturi din China, multe dintre ele includ escale tehnice pentru realimentare în Emiratele Arabe Unite, Georgia, Kazahstan sau Uzbekistan.
Mai exact, avioanele au efectuat opriri în Dubai (Emiratele Arabe Unite), Tbilisi (Georgia), Almatî și Turkistan (Kazahstan), respectiv Navoi, Samarkand și Tașkent (Uzbekistan).
Potrivit analizei BoardingPass, aceste zboruri provin în mod obișnuit din marile noduri aeriene cargo chinezești, precum Chengdu, Hong Kong sau Xi’an.
Bucureștiul este ales ca destinație finală deoarece spațiul aerian al Ucrainei – și, implicit, aeroporturile din țara vecină – este închis traficului aerian încă din noaptea de 23 spre 24 februarie 2022, odată cu izbucnirea războiului.
Pe lângă zborurile operate cu escală, există și zboruri directe dedicate transportului de marfă între România și China. Acestea sunt operate de Romcargo Airlines pe ruta Urumqi – București, cu avioane Boeing 747.
Urumqi este unul dintre cele mai importante orașe din vestul Chinei și un nod aerian major atât pentru transportul de pasageri, cât și pentru transportul de marfă.
BoardingPass a relatat despre introducerea acestor zboruri încă din primăvara acestui an. Conform surselor din industrie, doar în luna aprilie, aceste aeronave au transportat câteva sute de tone de produse comercializate de marii retaileri chinezi., detalii aici.
După aterizarea la București, potrivit surselor BoardingPass, marfa este descărcată și transferată rapid din avioane în camioane, care au ca destinație finală Ucraina.
Datele centralizate de BoardingPass arată că, în perioada mai – noiembrie 2025, au fost operate 231 de zboruri cargo dinspre China spre București, cu avioane de tip Airbus A300, Boeing 747, 757 și 767.
Tot în această perioadă se remarcă și 12 zboruri cargo operate între Tbilisi (Georgia) și București, efectuate cu Boeinguri 737 cargo, însă originea lor au fost tot aeroporturi din China.
Mai bine de jumătate dintre cele 231 de zboruri au fost operate de compania aeriană românească Romcargo Airlines (92 de zboruri) și de compania aeriană georgiană GeoSky (78 de zboruri).
Restul zborurilor au fost efectuate de Aerotranscargo (două zboruri), Alpha Sky (un zbor), Easy Charter (opt zboruri), Georgian Airlines (12 zboruri), My Freighter (17 zboruri), National Airlines (patru zboruri), One Air (un zbor), SkyGuard (zece zboruri), Uzbekistan Airways (18 zboruri).
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.











