Actualizare, 9 ianuarie: aeronava care va ieși din flota Blue Air este YR-BMC, nu YR-AMC așa cum am menționat inițial. Avionul va decola în 12 februarie către Keflavik (Islanda) și mai apoi spre Tucson cu stop de realimentare în Bangor (SUA).
De asemenea, YR-AMC și restul avioanelor Boeing 737-300, -400 și -500 sunt programate să fie retrase din flotă până la finalul anului 2019. Blue Air mai are în flotă încă 10 Boeinguri 737 clasic.
___________
Operatorul Blue Air va prelua de la sud-coreenii de la Jeju Air un Boeing 737-800NG. Aeronava, înmatriculată în prezent ca HL7779 (msn 28824), are 20 de ani vechime și va ajunge la București în 14 februarie.
Din cauza autonomiei insuficiente pentru a zbura non-stop de la Seul până la București, avionul va efectua un stop de realimentare în Almaty, Kazahstan. Callsignul cu care va zbura este JJA779D.
Momentan avionul este pe aeroportul Gimpo din capitala Coreei de Sud iar ultimul zbor pe care l-a efectuat a fost în 30 ianuarie. HL7779 a zburat în trecut pentru frencezii de la Euralair International și Air Horizons și pentru indienii de la SpiceJet.
Anul trecut Blue Air a mai preluat două aeronave de la un operator din Coreea de Sud, EastarJet, iar avioanele din seriile 737-300 și -500 vor fi retrase din serviciul comercial în acest an. Primul care va ieși din flota Blue Air va fi YR-AMC, un Boeing 737-500 care a fost livrat în 1991.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.