Direcția Națională Anticorupție (DNA) investighează modernizarea aeroportului „Delta Dunării” din Tulcea pentru suspiciuni de fraudă cu fonduri europene.
Procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA) au deschis un dosar penal privind proiectul de modernizare a aeroportului „Delta Dunării” din Tulcea, o investiție estimată la peste 70 de milioane de euro, finanțată din bani europeni și naționali.
Ancheta DNA a fost declanșată în urma unei sesizări formulate de Fundația pentru Apărarea Cetățenilor împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS), potrivit celei din urmă.
Într-un răspuns transmis oficial către FACIAS, DNA a confirmat că a început urmărirea penală în rem în dosarul nr. 191/2/P/2025, aflat în curs de instrumentare.
Procurorii verifică posibile fapte de fraudă cu fonduri europene și abuz în serviciu, prevăzute de articolul 18 din Legea nr. 78/2000 privind protecția intereselor financiare ale Uniunii Europene și articolul 297 din Codul Penal.
Cazul vizează proiectul „Modernizare și extindere terminal pasageri. Modernizarea platformei de îmbarcare-debarcare și a căii de rulare ALFA. Construire platformă dedicată activităților de degivrare/antigivrare aeronave”, cu codul SMIS 2014+15218.
Deși modernizarea aeroportului a fost justificată prin creșterea capacității, datele oficiale arată un trafic extrem de redus: doar 47 de pasageri în primele cinci luni ale anului 2025 și aproximativ 1.600 de pasageri pe întreg parcursul anului 2024.
Aeroportul tulcean are acum o capacitate de procesare de 400 de pasageri pe oră, dar rămâne pe ultimul loc în România ca număr de pasageri.
FACIAS atrage atenția că, în ciuda acestor cifre, membrii Consiliului de Administrație al aeroportului și-au triplat indemnizațiile în 2025, ajungând la 69.828 de lei brut anual. Totodată, cheltuielile cu personalul au crescut la 4,1 milioane de lei în 2024, aproape dublu față de 2022.
Organizația a cerut Consiliului Județean Tulcea, beneficiarul proiectului, să publice urgent toate documentele privind execuția lucrărilor, contractele de achiziții și stadiul real al implementării.
De asemenea, Ministerului Transporturilor și Ministerului Fondurilor Europene le-a fost solicitat să explice public modul în care a fost fundamentată finanțarea și care este impactul real al investiției asupra comunității locale.
FACIAS a semnalat încă din august că proiectul riscă să devină o risipă gravă a banilor publici și europeni, având în vedere lipsa de trafic aerian care să justifice extinderea infrastructurii.
În paralel, în luna iunie, FACIAS a sesizat și Parchetul European (EPPO), alături de organele de cercetare penală din România, cu privire la modul în care au fost utilizate fondurile europene destinate modernizării aeroportului tulcean.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.