Curiozități
Îmi place

Drepturile pasagerilor în cazul zborurilor anulate sau întârziate din cauza grevelor

29 mai 2017
14220 Vizualizări
0 Comentarii
citire în 7 minute
Drepturile pasagerilor în cazul zborurilor anulate sau întârziate din cauza grevelor

În urmă cu mai bine de două săptămâni mai multe zboruri cu plecare din și către România au fost întârziate semnificativ din cauza grevei de avertisment a controlorilot de trafic aerian din România.

Ei bine, dacă după o grevă de avertisment protestatarii nu obțin ceea ce solicită, urmează o nouă grevă, însă de data aceasta va fi una pe o periodată nedeterminată și va începe mâine dimineață.

Potrivit NOTAM-ului transmis duminică seara de ROMATSA, aflăm că zborurile vor fi afectate în perioada 30 mai – 9 iunie, după cum urmează:

  • în intervalele 09:00 – 11:00 și 02:00 – 04:00 vor fi disponibile numai 5 sectoare de zbor;
  • în intervalele 11:00 – 02:00 și 04:00 – 09:00 vor fi disponibile numai 7 sectoare de zbor.

Din cauza acestui fapt traficul aerian va fi redus, acest lucru poate duce la întârzieri majore și anularea zborurilor. Orele prezentate mai sus sunt ore locale!

În cazul în care aveți un zbor programat în această perioadă, care este posibil să se scurteze sau mărească, vă prezint în continuare care sunt drepturile pasagerilor în cazul zborurilor anulate sau întârziate din cauza grevelor, dar și a altor circumstanțe excepționale.

Legeaa europeană 261/2004 a fost instituită pentru a proteja drepturile pasagerilor aerieni, oferind consumatorilor dreptul la compensații pentru zborurile întârziate, anulate sau suprarezervate.

Legea 261/2004 acoperă zborurile care decolează de pe un aeroport din UE a oricărei companii aeriene și zborurile operate de un transportator aerian din Uniunea Europeană care aterizează pe un aeroport din și în afara UE și permite pasagerilor să solicite o sumă fixă (în funcție de durata întârzierii și durata zborului) pentru întârzieri de peste trei ore, refuzul îmbarcării sau anulări.

Citește și  Alitalia se zbate în datorii, chiar dacă primește ajutor din partea Etihad

Pentru cei care doresc să se citească mai în detaliu legea 261/2004 vă invit să aruncați o privire la articolul dedicat Regulamentului UE 261/2004.

Legea reglementează mai multe situații, denumite „circumstanțe extraordinare”, în care companiile aeriene nu sunt obligate să plătească compensații în conformitate cu legea 261/2004. Greva este clasificată ca circumstanță extraodinară. Alte circumstanțe extraordinare identificate includ:

  • Tulburări politice sau civile;
  • Riscuri de securitate;
  • Conditii meteo extreme;
  • Defecte de fabricație ascunse.

Deci, credeai că ai rămas complet neprotejat în cazul acțiunii industriale?

În timp ce nu puteți solicita despăgubiri financiare atunci când zborul tău este întârziat sau anulat din cauza acțiunii de grevă, în conformitate cu EC 261/2004, compania aeriană are obligația de a îngriji pasagerii. Articolul 9 din regulament prevede în detaliu asistența pe care compania aeriană trebuie să le furnizeze gratuit.

Dacă vă aflați prins în haosul generat de grevă, mai jos îți prezint care sunt drepturile tale ca pasager:

Cazul 1: Avionul a fost întârziat cu mai mult de două ore din cauza grevei

Pasagerii afectați au dreptul la următoarele:

  • Mese și băuturi răcoritoare în cantitate rezonabilă cu timpul de așteptare;
  • Cazare în hoteluri în cazurile în care devine necesară o ședere de o noapte sau mai mult;
  • Transportul între aeroport și cazare;
  • Două convorbiri telefonice, fax sau e-mail.
Citește și  La mulți ani, EU 261!

Durata întârzierii necesară pentru a vă califica la drepturile anumerate mai sus este de două, trei sau patru ore pentru distanțe de zbor de până la 1500 km, între 1500-3500km și, respectiv, peste 3500km.

Cazul 2: Avionul meu a fost întârziat cu mai mult de cinci ore din cauza grevei

Dacă zborul tău este amânat cu mai mult de cinci ore din cauza unei circumstanțe excepționale, aveți dreptul la o rambursare a costului biletului. Dacă aceptați această ofertă, atunci nu puteți solicita ulterior compensații.

Cazul 3: Zborul meu a fost anulat din cauza grevei

Dacă zborul tău este anulat din cauza unei circumstanțe excepționale, în calitate de pasager ești îndreptățit în mod automat la asistența menționată mai sus (mese, cazare, transport, etc.). În plus, ai dreptul să ceri rerutare cu cel mai convenabil zbor sau să ți se ramburseze integral valoarea biletului și să te întorci la punctul inițial de plecare (de exemplu, dacă zbori de la Hamburg la București prin Frankfurt și din cauza grevei rămâi blocat în Frankfurt, poți cere să te întorci la Hamburg).

Deseori, operatorii aerieni nu acordă prea mare atenție obligațiilor care li se cuvin în situații de grevă, zboruri anulate, etc., așadar dacă sunteți într-o situație neplăcută cauzată de orice factor care nu este cauzat de tine, nu uita că poți solicita beneficiile pe care le-am enumerat mai sus.

Zboruri plăcute tuturor.

Ți-a plăcut acest articol? Arată-le și prietenilor tăi, sharing is caring!

Gabriel Bobon

Fondator al siteului BoardingPass.ro; Pasionat de internet, călătorii, aviația comercială, fotografie, fan Apple. A zburat cu cele mai mari avioane comerciale, Airbus A380 (Lufthansa), Boeing 747-8I (Lufthansa), Boeing 777 (Air France și Emirates), Boeing 787 (LATAM, Air France și LOT), Boeing 767 (Delta) și Airbus A350-900 (Finnair). Îi poți urmări istoricul zborurilor pe JetItUP.com.

623 postări
44 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *