Cel puțin două persoane care au făcut parte din echipajul unui zbor Wizz Air operat de la Cluj Napoca au avut nevoie de îngrijiri medicale după ce au inhalat vapori toxici în timpul zborului.
Actualizare, 11 noiembrie 2024, ora 20:30
Wizz Air confirmă că doi membri ai echipajului au fost verificați de personalul medical, potrivit unui răspuns transmis ulterior de Wizz Air.
„Siguranța și sănătatea echipajelor noastre sunt prioritățile noastre principale. Urmând protocoalele standard de siguranță, membrii echipajului Wizz Air aflați la bord pot fi evaluați, la cerere, de serviciile medicale aeroportuare la sosire”, transmite compania aeriană.
„În data de 6 noiembrie, doi dintre membrii echipajului nostru au fost verificați de personalul medical, atât la destinație, în Spania, cât și înapoi la baza lor de origine din Cluj, fără a necesita spitalizare. Avem medic specializat în aviație care ne evaluează membrii echipajului după orice îngrijiri medicale primite în timpul serviciului”, conclude aceasta.
Mai mulți angajați Wizz Air de la baza operațională din Cluj Napoca au avut nevoie de îngrijiri medicale în 6 noiembrie 2024, după ce avionul cu care zburau a aterizat pe aeroportul din Barcelona (Spania).
Aceștia ar fi inhalat vapori toxici care au apărut în cabina avionului, în timpul zborului, iar după aterizare au primit asistență medicală și nu au mai putut opera zborul de retur, potrivit informațiilor obținute de BoardingPass.
Compania low-cost admite că a avut loc un astfel de incident pe zborul Wizz Air Malta W43405 Cluj Napoca – Barcelona din dimineața zilei de 6 noiembrie 2024.
„Wizz Air confirmă că, pe 6 noiembrie 2024, a fost semnalat un miros la bordul avionului cu numărul de înmatriculare 9H-WZT în timpul unui zbor. Mirosul, descris de membrii echipajului ca fiind unul puternic, neplăcut, nu a fost însoțit de fum, după cum au confirmat atât membrii echipajului, cât și personalul de la sol”, se arată în răspunsul transmis BoardingPass.
„Ca măsură de siguranță, echipele de întreținere au efectuat o inspecție amănunțită, au identificat sursa mirosului și au intervenit imediat după aterizarea avionului”, mai adaugă compania low-cost.
Cu toate acestea, este neclar câți dintre cei șase membri ai echipajului au fost asistați medical la Barcelona și care este starea lor de sănătate, iar întrebarea despre aceste detalii adresată Wizz Air a rămas fără răspuns.
Airbusul A320 (9H-WZT) cu care a fost operat zborul în cauză a rămas la sol, iar compania aeriană a mutat de la Cluj Napoca la Barcelona un alt avion pentru a prelua pasagerii zborului de retur.
Aceștia au ajuns la aeroportul „Avram Iancu” din Cluj Napoca, cu un avion de același tip, cu o întârziere de aproape șapte ore.
Referitor la avionul în care au apărut acești vapori toxici, „în conformitate cu protocoalele concepute de Airbus, a fost realizată decontaminarea sistemului, iar cabina a primit aprobare pentru operare”, potrivit Wizz Air.
După 12 ore petrecute la sol, avionul a fost mutat de la Barcelona (Spania) la Cluj Napoca, iar câteva ore mai târziu a operat zboruri comerciale regulate cu un alt echipaj de zbor.
Compania aeriană declară că în ultimele 24 de luni a mai fost înregistrată o singură situație similară în România, însă asociația FPU România afirmă că numărul acestor tipuri de incidente ar fi mai mare, dar nu sunt raportate.
De asemenea, reprezentantul acesteia declară, într-o discuție cu BoardingPass, că Wizz Air a fost amendată de ITM Ilfov pentru neraportarea unui incident similar. Valoarea amenzii este necunoscută.
Referitor la acest aspect, compania low-cost susține că „aderă la toate cerințele Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM)” și nu a oferit detaliile solicitate despre amenzile primite de la ITM în ultimele 12 luni.
BoardingPass a cerut de la ITM Ilfov informații despre amenzile aplicate companiei Wizz Air, însă Inspectoratul a transmis că „informațiile solicitate nu pot fi furnizate întrucât nu fac parte din categoria informațiilor de interes public”.
Este neclar dacă incidentul din 6 noiembrie 2024 în care a fost implicat echipajul Wizz Air a fost sau nu raportat autorităților române.
Inhalațiile și intoxicațiile cu vapori toxici care au loc la bordul avioanelor au fost subiectul unei investigații făcută recent de Pro TV și reprezintă o problemă cu care se confruntă și alte companii aeriene.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.