MAKS (International Aviation and Space Salon) este unul din cele mai mare showuri aviatice din lume. Acesta este organizat din anul 1993 odată la doi ani pe aeroportul din Zhukovsky, situat la 40 de kilometri de Moscova.
Ediția de anul acesta are loc în perioada 27 august – 1 septembrie iar datorită acreditării obținute voi fi prezent pe întreaga durată a show-ului pentru a vă prezenta informații la cald de la fața locului.
Chiar dacă MAKS e cunoscut în lume mai mult datorită „nebuniilor” făcute de piloții ruși cu avioanele de vânătoare, showul nu este doar despre avioane militare ci și comerciale.
Hot hot! MC-21-300 on the static display of the #MAKS2019 airshow. This one will be the first fitted with a passenger cabin. pic.twitter.com/Ged3StuCLh
— UAC Russia (@UAC_Russia_eng) August 24, 2019
Anul acesta UAC (United Aircraft Corporation) va prezenta pentru prima dată publicului noul model de avion MC21-300 iar asta va fi premiera show-ului. Unul din cele trei avioane MC21-300 prototip va fi echipat chiar cu cabina pentru pasageri.
Alte două avioane MC21 care au instalate diferite sisteme necesare pentru monitorizarea performanețelor în zborurile de test vor fi expuse static dar vor efectua și zboruri de demonstrație.
Din păcate UAC nu va efectua zboruri demonstrative pentru presă din cauză că acest model de avion este încă în proces de certificare.
O altă vedetă a show-ului va fi SU-57, avion de vânătoare de generația 5. La fel ca și MC21, versiunea de export a acestui Sukhoi va fi expusă în premieră la MAKS.
Pe lângă avioanele produse în Rusia, iar lista nu se rezumă doar la cele enumerate mai sus, la MAKS 2019 vor performa și avioane „vestice”. Airbus va fi prezent cu un A350-900 iar Embraer va fi prezent la show-ul de la Moscova cu un E195-E2, avion vopsit în livery „Tech Lion”. Pe partea de avioane private, Pilatus va fi de asemenea prezentă la MAKS.
Compania americană Boeing va fi prezentă și ea la MAKS însă anul acesta fără avioane expuse. Potrivit unui comunicat de presă, Boeing va semna mai multe acorduri de cooperare cu companii din Rusia iar COMAC (China) și UAC (Rusia) vor prezenta la scală 1:1 prototipul cockpitului care va fi instalat în avioanele CRAIC CR929 destinate zborurilor lung-curier – model aflat în faza de dezvoltare.
Au mai rămas două zile până la MAKS așadar stați cu ochii pe BoardingPass.ro și pe conturile de social media pentru noutăți și materiale interesante:
- BoardingPass.ro pe Facebook;
- BoardingPass.ro pe Instagram;
- BoardingPass.ro pe Twitter;
- BoardingPass.ro pe LinkedIn.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.