Cota de piață a companiilor aeriene low-cost Wizz Air și Ryanair pe piața locală e de aproape 61% în anul 2025, în creștere cu trei procente față de anul 2024.
Traficul de pasageri (regulat și neregulat) înregistrat în anul 2024 de aeroporturile din România a fost cu peste șase procente mai mare decât recordul înregistrat în anul 2023 și a depășit pragul de 26 milioane.
În prima jumătate a anului 2025, aeroporturile din țară au înregistrat 12,79 milioane de pasageri, numărul acestora fiind cu 7,9% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut, mai multe detalii aici.
În cele ce urmează, vom prezenta distribuția capacității de transport pe zborurile regulate spre și dinspre România pentru cele mai importante companii aeriene, în anii 2024 și 2025.
Deloc surprinzător, Wizz Air asigură cea mai mare capacitate pe piața locală și în acest an. Dacă în 2024 aceasta era responsabilă pentru 46% din totalul capacității de transport pe zborurile regulate din România, în 2025 și-a majorat în continuare prezența locală, crescând capacitatea cu 1,6 puncte procentuale și consolidându-și astfel poziția de lider de piață.
Compania aeriană low-cost irlandeză Ryanair s-a menținut pe locul al doilea în ambele perioade analizate. În 2024, deținea 13,8% din capacitatea totală de locuri disponibile pe zborurile spre și dinspre România, însă în 2025 cota sa de piață s-a redus cu 0,7 puncte procentuale.
Un alt actor important pe piața zborurilor regulate este compania națională TAROM, aflată de mai mulți ani într-un amplu proces de restructurare, care i-a erodat treptat cota de piață.
Dacă în 2024 aceasta avea o cotă de piață de circa 11,9%, în acest an ponderea sa a scăzut la 10,6%, ceea ce reprezintă o reducere de 1,3 puncte procentuale.
Compania, cu o tradiție de peste 70 de ani, continuă să opereze și zboruri neregulate spre și dinspre România, însă și pe acest segment se remarcă o diminuare a importanței sale.
În timp ce TAROM a înregistrat o diminuare a capacității, compania aeriană HiSky a continuat o evoluție ascendentă, majorându-și ponderea pe piața zborurilor regulate în anul 2025 cu 0,3 puncte procentuale față de anul precedent.
Pe lângă acest segment, HiSky operează, de asemenea, și zboruri neregulate, deservind mai multe aeroporturi din România.
O reducere a cotei de piață se observă și în cazul Lufthansa. În 2024, compania germană avea o cotă de piață de 4,8%, iar în 2025 aceasta s-a redus cu 0,4 puncte procentuale.
Companiile aeriene Turkish Airlines și KLM Royal Dutch Airlines și-au menținut constantă capacitatea exprimată în procente, păstrându-și astfel cotele de piață de 2,3%, respectiv 1,1% în 2025.
În schimb, Austrian Airlines și LOT Polish Airlines au înregistrat o reducere a capacității de transport oferită pe zborurile regulate de la aeroporturile din România.
Compania aeriană austriacă, Austrian Airlines, are o scădere a cotei de piață de aproximativ 0,2 puncte procentuale, iar compania națională din Polonia, LOT Polish Airlines, înregistrează o scădere de 0,1 puncte procentuale.
Pe piața zborurilor regulate, în 2025, compania aeriană Animawings a ajuns la o cotă de piață de circa 3,1%. Aceasta a început operarea zborurilor regulate pe rute interne în luna ianuarie 2025.
De asemenea, pe parcursul acestui an, Animawings inaugurează noi rute, atât interne, cât și internaționale, cu plecări din principalele aeroporturi din România.
La fel ca aproape toate celelalte companii aeriene din țară, Animawings mai operează pe piața locală și zboruri neregulate (charter).
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.