Trei companii aeriene din țara noastră au adunat datorii de aproape 18 milioane de lei față de statul român până la jumătatea anului 2025.
Companiile aeriene New Airlines (fostă AirConnect), Fly Lili și Legend Airlines aveau, cumulat, o datorie de aproape 18 milioane de lei față de statul român la data de 30 iunie 2025.
Datele publice de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) analizate de BoardingPass arată că New Airlines, cunoscută anterior ca AirConnect și AeroItalia Regional, are o datorie de 2.292.295 de lei.
New Airlines se află în insolvență și este deținută de compania aeriană AeroItalia, iar Certificatul de Operator Aerian al acesteia este, în prezent, suspendat.
Fly Lili datorează statului un total de 15.411.264 de lei, iar datoria acesteia a crescut cu aproape 31% de la finalul trimestrului întâi al acestui an până la finalul celui de-al doilea.
Legend Airlines este o altă companie aeriană din țara noastră care figurează la ANAF cu datorii. La finalul lunii iunie 2025, aceasta figura cu o datorie de 285.530 de lei.
Pe lângă cele trei companii aeriene, care încă au Certificate de Operatori Aerieni și Licențe de Operatori în țara noastră, la ANAF mai figurează cu datorii și foste companii aeriene aflate în insolvență și faliment.
De exemplu, Bees Airlines se află în procedură de insolvență și datorează statului 6.538.947 de lei, iar Air Bucharest, aflată tot în insolvență, avea la finalul primului semestru din 2025 o datorie de 261.522 de lei.
Desigur, și Blue Air, acum în procedură de faliment, avea la finalul lunii iunie 2025 o datorie de 96.862.273 de lei față de ANAF, potrivit datelor oficiale.
Certificatele de Operatori Aerieni și Licențele de Operatori ale celor trei foste companii aeriene au fost revocate de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) și Ministerul Transporturilor.
Compania aeriană de stat, TAROM, figura la jumătatea anului 2024 cu datorii de circa 150 de milioane de lei față de ANAF, însă acestea au dispărut în al treilea trimestru al anului trecut.
Modalitatea prin care datoriile TAROM au dispărut din evidentele Agenției Naționale de Administrare Fiscală e necunoscută, ANAF refuzând să ofere detalii la solicitarea BoardingPass.
La finalul primului semestru din 2025, companiile aeriene Flyyo (Aerro Direkt), Animawings, Carpatair, Dan Air, Dokia Air, FLYONE Airlines, HelloJets, My Jet, Romcargo Airlines, Star East Airline, TAROM, Țiriac Air și Toyo Aviation nu figurau cu datorii la ANAF.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.