Un Boeing 767-300ER al companiei Omni Air a rămas pe pista aeroportului din Băneasa după ce trenul principal de aterizare din partea stângă a suferit avarii după aterizare.
Cele 64 de persoane care se aflau la bordul avionului au fost debarcate cu ajutorul toboganelor de la ieșirile de urgență de pe partea dreaptă.
În prezent pista aeroportului Băneasa este închisă până cel târziu sâmbătă la ora 16:00 iar avioanele care urmează să aterizeze aici sunt redirecționate spre aeroportul Otopeni.
Avionul implicat în acest incident, înmatriculat N423AX, a aterizat la ora 14:55 pe pista 07 a aeroportului Băneasa după un zbor de 5 ore și jumătate de la Kabul, Afghanistan.
După realimentare, Boeingul 767 urma să decoleze de la Băneasa spre Washington, DC.
Vineri seara Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile comunică:
„Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a fost notificată la data de 28.08.2020, în jurul orei 15.00 (ora locală), cu privire la producerea unui eveniment de aviație civilă pe Aeroportul Internațional “Aurel Vlaicu” Bucureşti-Băneasa (cod ICAO: LRBS), în care a fost implicată o aeronavă Boeing 767 cu însemnele de înmatriculare N423AX.
Evenimentul s-a produs în jurul orei 11.54 UTC (ora locală 14.54), iar la bordul aeronavei se aflau 49 de pasageri şi 15 membri ai echipajului.”
„Din primele informații, în rulajul după aterizarea pe pista 07 a Aeroportului Internațional “Aurel Vlaicu” Bucureşti-Băneasa, trenul principal de aterizare de pe partea stângă a aeronavei a cedat.
Pasagerii şi membrii echipajului aflați la bord au fost debarcați în siguranță.
Acest accident de aviație civilă face obiectul unei investigații privind siguranța. În acest sens, AIAS a desemnat o comisie de investigație, care s-a deplasat la locul producerii evenimentului pentru a culege informațiile preliminare și a efectua primele activități de investigație, cu scopul determinării cauzelor și împrejurărilor care au dus la producerea acestui accident de aviație.
Un raport preliminar al investigației privind siguranța, ca urmare a acestui eveniment, va fi difuzat de AIAS în termen de 30 de zile.”






Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
Iti scriu si aici. INCIDENT!
Avionul a suferit avarii serioase (tren de aterizare, fuzelaj, aripă stânga, motor 1), așadar eventimentul e încadrat ca accident. În aceeași categorie a încadrat și de către AVHerald, publicație cu zeci de ani de experiență în documentarea evenimentelor din aviația civilă.
ce coincidență, și AIAS a clasificat evenimentul ca accident.