Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) vrea să extindă infrastructura aeroportuară și terminalul aeroportului „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din București.
CNAB va investi alte sute de milioane de euro pentru modernizarea și extinderea infrastructurii aeroportuare de la aeroportul secundar al Capitalei, investiții necesare în contextul prognozelor care arată că, începând cu anul 2026, capacitatea maximă de procesare a terminalului actual de la Băneasa va fi atinsă.
Pentru a face față cererii în creștere, CNAB va reorganiza terminalul de pasageri existent, astfel încât să poată procesa minimum 800 de pasageri pe oră în perioadele de vârf, potrivit unui proiect făcut public joi, 19 iunie 2025.
De asemenea, este prevăzută construirea unui nou terminal de pasageri la aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din București, cu o capacitate similară celui existent. Locația noului terminal va fi în imediata vecinătate a celui existent, situat în spre est.
Repartizarea estimată a fluxurilor de pasageri după aceste investiții va fi următoarea: 200 pasageri/oră pentru plecări Schengen, 200 pasageri/oră pentru plecări non-Schengen, 200 pasageri/oră pentru sosiri Schengen, 200 pasageri/oră pentru sosiri non-Schengen.
Potrivit proiectului, CNAB va implementa lucrările de extindere a capacității operaționale a terminalului actual în perioada 2026–2027, iar finanțarea va fi din surse proprii.
Construcția noului terminal care va duce la creșterea capacității de la Băneasa este planificată pentru perioada 2027–2035. Finanțarea va fi din surse proprii, bugetul de stat și alte surse externe.
Pista și sistemul de balizaj ale aeroportului, modernizate ultima dată în 2007, vor avea și ele parte de lucrări de întreținere pentru asigurarea exploatării în condiții optime și sunt programate pentru perioada 2026–2027.
Modernizarea suprafeței de mișcare (căi de rulare, platforme) este prevăzută pentru intervalul 2028–2032, iar aceste lucrări vor fi finanțate din fondurile proprii ale CNAB.
Totodată, dezvoltarea infrastructurii adiacente și a facilităților suport va avea loc între 2027 și 2035, iar lucrările de modernizare și extindere a infrastructurii tehnice aeroportuare vor începe în cursul anului 2025.
CNAB intenționează să acopere costurile investițiilor cu precădere din resursele proprii, acesta a înregistrat în anul 2024 o cifră de afaceri și un profit net record, valoarea acestuia depășind 600 de milioane de lei, mai multe detalii aici.
De la aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) operează zboruri comerciale regulate compania low-cost Wizz Air, iar din octombrie 2025 va zbura aici și Ryanair, detalii aici.
De asemenea, de la aeroportul secundar al Capitalei mai sunt operate câteva zboruri neregulate (charter) și numeroase zboruri cu avioane private.
Aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din București a fost tranzitat de 107.087 pasageri în anul 2024, cu 57,2% mai mulți decât în anul 2023, iar în primele trei luni ale anului 2025 acesta a înregistrat deja 45.500 de pasageri.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.