Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile din București în ianuarie-iulie 2023 este peste nivelul aceleiași perioade din 2019.
Traficul aerian pe aeroporturile din capitala României în primele 7 luni din 2023 l-a depășit, ca număr de pasageri, pe cel din aceeași perioadă a anului 2019, când s-au înregistrat maximele istorice.
Astfel, în intervalul ianuarie-iulie din acest an, cele două aeroporturi din București au înregistrat 8.347.079 de pasageri, cu 23% mai mult decât în intervalul similar din 2022.
Dintre aceștia, 30.806 de pasageri au fost pasageri care au călătorit pe zboruri charter și regulate de la și spre aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din București.
Nivelul din acest an este cu 0,2% mai mare decât cel din anul 2019, an în care aeroporturile „Aurel Vlaicu” (Băneasa) și „Henri Coandă” (Otopeni) au înregistrat 8.333.725 pasageri.
Și numărul de mișcări de avioane (aterizări/decolări) a crescut semnificativ față de 2022, cu 7,14%, până la 73.168, potrivit CN Aeroporturi București (CNAB).
Totuși, la acest aspect, nivelul din primele șapte luni ale acestui an, este, însă, inferior celui înregistrat în anul 2019 (83.760 mișcări).
La nivel național, numărul total de pasageri care au tranzitat aeroporturile din România în prima jumătate a acestui an a fost peste nivelul din aceeași perioadă a anului 2019, detalii aici.
Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile din România în primele șapte luni ale acestui an este cu 6,9% mai mare decât în aceeași perioadă din 2019 și cu 8,29% mai mult decât aceeași perioadă din 2022.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
O statistica care confirma inca odata incapabilitatea ministerului transporturilor cind vine vorba de startul si capacitatea viitoarei extinderi a aeroportului Otopeni, Momentan aeroportul arata mizerabil, inghesuit si aglomerat peste masura !
Singura speranta, inaugurarea aeroportului Brasov si startul operational de pe Baneasa care ar putea decongestiona oarecum , CN Aeroporturi Bucuresti in urmatorii citiva ani.
Nicio companie aeriană nu e atrasă de BBU, iar acel terminal e absolut minuscul, nu-mi dau seama cum au fost procesați acolo milioane de pasageri anual înainte…