Aeroporturile românești au fost tranzitate în prima jumătate a anului 2025 de peste 12,79 milioane de pasageri, numărul acestora este cu 19,2% mai mare decât cifra înregistrată în aceeași perioadă a anului 2019.
Aeroporturile din România au înregistrat, în primul semestru al acestui an, un total de 12.793.050 pasageri, cu 7,9% mai mulți față de aceeași perioadă a anului trecut, perioadă în care au fost înregistrați 11.857.773 de pasageri, și cu 19,2% mai mulți decât în primele șase luni ale anului 2019.
Cel mai mare trafic aerian, în perioada ianuarie – iunie 2025, a fost înregistrat pe aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București (7.854.609 de pasageri), iar la polul opus se află, deloc surprinzător, aeroportul „Delta Dunării” din Tulcea, cu doar 92 pasageri înregistrați.
În primele șase luni ale acestui an, o creștere semnificativă a traficului a fost înregistrată la aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din București, traficul de pasageri a crescut cu 700%, la 194.335 pasageri.
Creșterea traficului de pe aeroportul secundar al capitalei se datorează companiei low-cost Wizz Air, care inițial a relocat două rute (Cracovia și Napoli) de la Otopeni la Băneasa, începând cu luna ianuarie 2025.
Aceasta a continuat, ulterior, cu alte relocări de rute de la Otopeni la Băneasa, precum cele către Abu Dhabi (Emiratele Arabe), Budapesta (Ungaria), Varșovia (Polonia) și Londra LTN (Marea Britanie).
Adițional, Wizz Air urmează să mute, odată cu începutul sezonului de iarnă 2025/2026, nouă rute de la aeroportul principal al capitalei către cel secundar, detalii aici.
De asemenea, și aeroporturile din Brașov și Oradea au înregistrat creșteri semnificative a numărului de pasageri în primele șase luni ale anului 2025.
Aeroport | Pasageri în S1 2024 | Pasageri în S1 2025⇣ | S1 '24 vs S1 '25 |
1. Aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) București | 7,383,088 | 7,854,609 | +6% |
2. Aeroportul „Avram Iancu” Cluj Napoca | 1,448,754 | 1,603,701 | +11% |
3. Aeroportul Iași | 1,057,034 | 1,054,614 | 0% |
4. Aeroportul „Traian Vuia” Timișoara | 585,303 | 626,807 | +7% |
5. Aeroportul „Ștefan cel Mare” Suceava | 321,436 | 350,363 | 9% |
6. Aeroportul Sibiu | 256,650 | 259,739 | +1% |
7. Aeroportul Craiova | 203,601 | 212,607 | +4% |
8. Aeroportul „George Enescu” Bacău | 230,261 | 206,831 | -10% |
9. Aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) București | 24,284 | 194,335 | +700% |
10. Aeroportul Brașov | 67,806 | 128,353 | +89% |
11. Aeroportul Oradea | 53,229 | 98,164 | +84% |
12. Aeroportul „Transilvania” Târgu Mureș | 105,917 | 68,082 | -36% |
13. Aeroportul „Mihail Kogălniceanu” Constanța | 53,449 | 59,048 | +10% |
14. Aeroportul Satu Mare | 31,029 | 41,412 | +33% |
15. Aeroportul Baia Mare | 33,023 | 32,381 | -2% |
16. Aeroportul Arad | 2,823 | 1,417 | -50% |
17. Aeroportul „Delta Dunării” Tulcea | 86 | 92 | +7% |
Aeroportul din Brașov, cel mai nou aeroport construit în țară, a avut o creștere de 89% comparativ cu primul semestru al anului trecut, ajungând la 128.353 de pasageri, iar traficul aeroportului din Oradea a crescut cu 84% versus primele șase luni ale anului 2023, ajungând la 98.164 de pasageri.
Creșterea traficului din Brașov în prima parte a anului se poate explica cu creșterea operațiunilor (zboruri regulate și neregulate), dar mai ales a numărului de zboruri operate de Wizz Air, pe rutele spre și dinspre Budapesta (Ungaria), Dortmund (Germania), Londra LTN (Marea Britanie).
Compania low-cost maghiară va zbura, din octombrie 2025, de la aeroportul din Brașov și spre Memmingen și Nuremberg (Germania) și spre Napoli (Italia).
La aeroportul din Oradea, creșterea traficului este rezultatul creșterii numărului de destinații disponibile, precum și al creșterii frecvențelor de operare pe rutele existente.
Concret, pe aeroportul din Bihor, companiile aeriene HiSky și TAROM operează zboruri către capitala țării, București, iar compania HiSky operează și zboruri spre aeroportul Stansted din Londra (Marea Britanie).
În plus, aceasta a zburat anterior și pe ruta Oradea – Milano BGY (Italia), însă aceasta a fost suspendată la sfârșitul sezonului de iarnă 2024/2025. Și Animawings a zburat timp de câteva săptămâni între Oradea și București, însă ruta a fost suspendată și ar urma să fie reluată în octombrie 2025.
LOT Polish Airlines operează de la Oradea patru zboruri pe săptâmână spre Varșovia (Polonia), iar Lufthansa operează tre zboruri pe săptâmână de la începutul lunii iunie 2025 pe ruta dintre Oradea și Munchen (Germania).
La aeroportul din Satu Mare, numărul de pasageri în primul semestru al anului curent a fost cu 33% mai mare decât în aceeași perioadă a anului 2024, creștere care se datorează faptului că Wizz Air a crescut frecvența de operare a zborurilor de pe ruta Satu Mare – Londra LTN (Marea Britanie), de la trei la patru-cinci zboruri pe săptămână în sezonul de vară.
Traficul de pe ruta internă, către București, a fost în scădere în prima jumătate a anului 2025. Totuși, compania aeriană TAROM, singura care zboară între Satu Mare și București, a crescut frecvența zborurilor de la două la trei zboruri pe săptămână începând cu sfârșitul lunii iulie 2025.
Cel mai mare aeroport din România, aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București, a raportat o creștere de 6,4% față de 2024. Trendul pozitiv e datorat tot creșterii frecvenței de operare pe unele rute deja existente dar și a apariției unor noi rute și companii aeriene noi.
Cea mai mare scădere a traficului a fost înregistrată la aeroportul din Arad, unde numărul total de pasageri a scăzut cu 49,8% în primele șase luni ale acestui an, ajungând la 1.417 de pasageri.
Aeroportul „George Enescu” din Bacău a avut o scădere a numărului de pasageri din cauza suspendării mai multor rute operate de Aeroitalia, Dan Air și Wizz Air, iar scăderea a fost de 35,7% față de aceeași perioadă a anului 2024.
La nivel național, traficul aerian de pe rutele interne a crescut cu 15,6% în primul semestru al acestui an, comparativ cu primul semestru al anului 2024.
Concret, dintre cei 12,79 milioane de pasageri înregistrați în perioada ianuarie – iunie 2025 de aeroporturile din țară, 959.505 au călătorit pe rute interne regulate și neregulate, în principal pe rute operate de TAROM, HiSky și Animawings.
Traficul intern este mai mic față de recordul pre-pandemic, din 2019, și era în trend descendent în ultimii ani, însă în acest an rutele interne vor avea o creștere semnificativă a numărului de pasageri.
Această schimbare se datorează, în principal, intrării companiei aeriene Animawings pe piața zborurilor interne, ceea ce a pus capăt duopolului deținut până acum de TAROM și HiSky.
De asemenea, în perioada ianuarie – iunie 2025, pe aeroporturile din România au fost încărcate și descărcate 27.344,92 tone de marfă, însă creșterea e nesemnificativă comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, de numai 0,2%.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.